Acasă Jurnalul Bucurestiului Informatii adevarul.ro : Autostrada de 7.140 de kilometri lungime care va înconjura Marea...

adevarul.ro : Autostrada de 7.140 de kilometri lungime care va înconjura Marea Neagră.

47
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

 Rusia a anunţat că va fi gata în 2020
de Costel Crangan
Ruşii au anunţat că vor demara în acest an lucrările de construcţie a porţiunilor de autostradă de pe teritoriul lor (Krasnodar-Rostov pe Don şi Nalcik-Vladikavkaz-graniţa cu Georgia). Oficialii ruşi au comunicat că este aşteptată şi implicarea Uniunii Europene pentru porţiunile din România, Bulgaria şi Republica Moldova. Teoretic, totul ar putea fi gata în 2020.
Ştiri pe aceeaşi temă
Benzinării „provizorii“ vechi de 3 ani şi toalete infecte, imposibil „…
FOTO VIDEO Autostrada-muzeu. Se cere deschiderea circulaţiei între Aiu…
Concluzia celor care cer Autostrada Iaşi-Târgu Mureş în faţa Parlament…
Informaţiile publicate recent pe site-ul oficial al Asociaţiei Mondiale a Autostrăzilor acreditează ideea că Rusia a iniţiat oficial implementarea proiectului cunoscut sub numele de Drumul de Centură al Mării Negre (Black Sea Ring Project).
Proiectul a fost lansat în dezbatere în 2006, la summitul Organizaţiei de Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN), fiind aprobat de toate statele membre la întâlnirea de la Istanbul (2011), după care a fost trecut pe linie moartă din cauza adâncirii crizei mondiale.
După cum este prevăzut în documentaţia aprobată de OCEMN, proiectul implică realizarea unui sistem de autostrăzi cu patru benzi de circulaţie, prin care se vor lega ţările din jurul Mării Negre şi care va avea o lungime totală de aproximativ 7.140 km. Ţările semnatare ale convenţiei sunt Turcia, Georgia, Federaţia Rusă, Ucraina, Republica Moldova, România, Grecia şi Bulgaria. În acelaşi timp, la proiect s-au alăturat şi Armenia, Azerbaijan, Albania şi Serbia, care vor fi conectate la această magistrală prin rute suplimentare. Autostrada inelară ar urma să realizeze conexiunea dintre câteva oraşe importante, precum Istanbul şi Edirne din Turcia, Batumi şi Poti din Georgia, Novorossiysk, Rostov-pe-Don şi Taganrog din Federaţia Rusă, Mariupol, Melitopol şi Odesa din Ucraina, Chişinău din Republica Moldova, Iaşi şi Bucureşti din România, Haskovo din Bulgaria, Komotini şi Alexandroupolis în Grecia.
În România ar urma să meargă (cale de 420 de kilometri) pe traseul: frontiera cu Republica Moldova-Huşi-Bârlad-Tecuci-Focşani-Buzău-Bucureşti-Giurgiu (cu un „apendice” Huşi-Vaslui-Iaşi). De la Giurgiu sunt două două variante: prima către Istanbul şi până la Soci (via Georgia), a doua către Sofia şi apoi către Grecia, Albania şi Serbia.
Ruşii iau iniţiativa autostrăzii Mării Negre
Potrivit unui purtător de cuvânt al Ministerului rus al Transporturilor (citat de Asociaţiei Mondiale a Autostrăzilor , ruşii s-au apucat deja de treabă în privinţa porţiunii de autostradă (2.230 de kilometri) ce traversează teritoriul Federaţiei Ruse. O parte semnificativă din autostradă există deja (a fost deja construită în cadrul pregătirilor pentru Jocurile Olimpice de iarnă de la Soci din 2014 şi pentru Campionatul Mondial de Fotbal din 2018), însă este nevoie de realizarea unor conexiuni pe porţiunile Krasnodar-Rostov pe Don şi Nalcik-Vladikavkaz-graniţa cu Georgia, dar şi pe alte segmente mai scurte de la graniţa cu Ucraina.
Conform sursei amintite, pe secţiunea de drum rusească viteza maximă de circulaţie va fi de 130 de km/h şi vor fi admise doar vehicule relativ „uşoare” cu o greutate de până la 12.5 tone.
Traseul autostrăzii Mării Negre 
„Conform calculelor Ministerului rus al Transporturilor, construcţia noului drum va costa aproximativ 500 de milioane de ruble (7 milioane dolari SUA per km), inclusiv costurile legate de achiziţionarea de terenuri şi alte obiecte. Până la sfârşitul lui 2018 se aşteaptă să finalizeze 113 km”, precizează sursa citată. Aceasta mai afirmă că guvernul rus a început deja să pregătească documentaţia necesară pentru darea în exploatare a secţiunii sale din proiect. Se planifică ca noul drum să beneficieze de tehnologii moderne, cum ar fi etichetele RFID pentru transportul de marfă şi pasageri la frontiere. În plus, va avea benzi dedicate pentru controlul vamal şi al paşapoartelor. Se aşteaptă ca noul drum să fie dat în exploatare în 2020.
Se poartă discuţii pentru ca noua rută să treacă şi prin peninsula Crimeea, însă ruşii sunt deocamdată ponderaţi în declaraţii, având în vedere situaţia politică dificilă dintre Ucraina şi Rusia.
Ucraina a anunţat că va participa la proiect
Aceeaşi sursă acreditează ideea că organismul de stat ucrainean responsabil de construcţia drumurilor ,Ukravtodor, şi-a anunţat planurile de a finaliza un studiu de fezabilitate al secţiunii sale de drum în lunile următoare. Conform termenilor proiectului, secţiunea ucraineană a drumului va lega oraşele Mariupol, Melitopol şi Odessa, iar lungimea totală va fi de 618 km.
Pe baza calculelor preliminare, efectuate de analiştii din Ukravtodor, costul de construcţie a drumului va ajunge la 500 milioane dolari. În cazul altor ţări participante la proiect, un purtător de cuvânt oficial al Ministerului turc al Transporturilor a anunţat recent că ţara deja îşi construieşte secţiunea proprie. Aceasta se întinde de la graniţa Turciei cu Georgia până la hotarul cu Bulgaria. Deocamdată, autorităţile din România, Republica Moldova, Bulgaria, Georgia şi Azerbaidjan nu au făcut declaraţii legate de proiect.
De unde vin banii
Potrivit informaţiilor publicate de Asociaţia Mondială a Autostrăzilor, proiectul nu are un buget comun, ci fiecare ţară va plăti pentru propria secţiune folosind surse financiare proprii, de la Uniunea Europeană _în cazul statelor membre) sau de la organizaţii internaţionale interesate (BERD, BIRD BEI). Iniţiativa de construire a autostrăzii inelare din jurul Mării Negre datează de la întâlnirea din 2006 a Organizaţiei de Cooperare Economică la Marea Neagră (OCEMN). Această se concentrează asupra iniţiativelor politice şi economice multilaterale din regiunea Mării Negre. Un an mai târziu, în 2007, la Belgrad au fost semnate de către reprezentanţii oficiali ai celor 12 state membre OCEMN un acord de implementare a proiectului. Proiectul a fost aprobat în sfârşit în 2011 în cadrul reuniunii membrilor OCEMN de la Istanbul, unde şi-a rătat susţinerea faţă de acesta şi Internaţional Road Transport Union (IRU).
În 2012, Ministerul Transporturilor din România semna cu Ministerul Transporturilor din Moldova un memorandum legat de proiect, însă de atunci nu s-a mai întâmplat nimic. În total, autostrada Inelară a Mării Negre va avea în jur de 7.140 de km şi va fi a doua din lume ca lungime, după cea inelară a Australiei care măsoara 14.500 de km.
Vă mai recomandăm şi:
Concluzia celor care cer Autostrada Iaşi-Târgu Mureş în faţa Parlamentului European: „România, sabotată de propriul Guvern!“
FOTO VIDEO Autostrada-muzeu. Se cere deschiderea circulaţiei între Aiud şi Turda: „Cât mai intenţionaţi să întindeţi limita decenţei şi a bunului-simţ”
Benzinării „provizorii“ vechi de 3 ani şi toalete infecte, imposibil „de călcat“, pe autostrada Sibiu-Nădlac

Citeste mai mult: adev.ro/pbolsy


Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here