Acasă Jurnalul Bucurestiului Informatii Afacerea secolului pentru China. Sau cum i-au pacalit pe americani, cu ajutorul...

Afacerea secolului pentru China. Sau cum i-au pacalit pe americani, cu ajutorul ucrainienilor

71
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

FOTO: c1.staticflickr.com

FOTO: c1.staticflickr.com

Scris de Valentin Vasilescu, analist militar, fost comandant adjunct al Aeroportului Otopeni.

Desi Rusia este furnizorul principal de arme pentru China si partener
în Asociatia de Cooperare Militara si Economica de la Shanghai,
atitudinea Beijingului dupa integrarea Crimeii de catre Rusia, a fost
una prudenta. Scopul Chinei fiind acela de a continua proiectele
începute cu Ucraina si de a dezvolta, în secret, altele mult mai
ambitioase.

China a semnat în 2010 un contract cu Ucraina pentru patru nave de
debarcare pe perna de aer Bizon, copii ale celor rusesti Zubr (
proiectul 12322 ), fara ca Rusia sa se opuna. Desi în 2014 Ucraina a
pierdut odata cu Crimeea si santierul naval More de la Feodosia, unde se
fabricau navele de debarcare pe perna de aer Bizon, primele doua nave,
aproape completechipate, au ajuns în China, prin intermediul Rusiei.
Celelalte doua nave vor fi asamblate în China pe baza licentei, sub
îndrumarea expertilor ucrainieni, întrucît ucrainenii au predat partii
chineze întreaga documentatie tehnica. Bizon-Zubr este cea mai mare nava
pe perna de aer din lume cu un deplasament de 550 de tone, care poate
transporta trei tancuri sau 10 transportoare blindate si 140
deinfanteristi marini.

http://ocean-media.su/

http://ocean-media.su/

Pe 30 august 2016, concernul Aviation Industry Corporation of China
(AVIC) si grupul ucrainian Antonov, au semnat un contract despre care se
zvoneste ca ar fi în valoare de peste 4 miliarde USD. ”Privatizarea”
fabricii de avioane ucrainiene Antonov din Kiev catre China, cu tot cu
compania fiica Motor Sich din Zaporizhia care-i furnizeaza motoarele,
pare sa fie afacerea secolului pentru chinezi. China a motivat acest
contract prin aceea ca ar dori sa construiasca cel mai mare avion de
transport militar din lume, AN-225, proiectat si realizat de firma
ucrainiana Antonov, în doar doua exemplare din 1987 pîna în prezent.
AN-225 a fost dezvoltat din AN-124, un avion cu patru motoare, cu o masa
maxima la decolare de 405 t, caruia i s-au lungit aripile si fuselajul,
montîndu-se un ampenaj dublu ( doua cozi ). Aceste modificari fiind
facute de sovietici pentru a lua pe fuselaj, naveta spatiala sovietica
Buran. De fapt, pe chinezi îi intereseaza doar motoarele ucrainiene
Progress D-18T cu tractiunea de 25.000 Kgf, care echipeaza acest avion.
Datorita celor sase motoare Progress D-18T, cu care este echipat,
avionul  AN-225 care cîntareste la decolare 640 t, transporta masa utila
de 23,4 t  si are o distanta maxima de zbor de 15.400 km.

http://www.migflug.com/

http://www.migflug.com/

Cel mai mare handicap al Chinei este flota de bombardiere cu raza
mare de actiune. Armata chineza dispune 50-100 de bombardiere H-6
(construite de China dupa vechile Tupolev Tu-16, aflate în dotarea
armatei ruse în perioada 1954-1991). Bombardierele H-6 au o uzura
accentuata, o masa maxima la decolare de 79 t, sunt propulsate de doua
motoare WP8 cu tractiunea de 9.000 kgf care le asigura o raza de actiune
de doar 1.900 km. Pentru a avea o raza de actiune de 8.000 km, H-6 ar
trebui sa ia la bord o cantitate de combustibil de sase ori mai mare,
lucru posibil doar în cazul schimbarii motoarelor existente cu altele de
doua ori mai puternice. China nu este capabila sa construiasca motoare
reactive puternice si fiind sub embargo occidental, în ceea ce priveste
echipamentele militare, de la concernele Pratt & Whitney sau Rolls
Royce, China nu si le poate cumpara.

De aceea, China urmareste de ani buni un transfer de tehnologie, care
sa-i dea posibilitatea sa puna mîna pe astfel de motoare. În 2012 Rusia
a refuzat propunerile succesive de a vinde Chinei un numar de 36 de
aparate Tu-22M3 sau de a prelua cu totul linia de productie dezafectata
de Tu-22M3, a fabricii de la Kazan. Avionul Tupolev Tu-22M 3 (Tupolev
Tu-26) este un bombardier supersonic (Mach 2.3), cu aripi cu geometrie
variabila, propulsat de doua turboreactoare cu postcombustie Kuznetsov
NK-25, cu tractiunea de 25.000 kgf, fiecare. Cum planul A, de fabricare
în licenta de bombardiere strategice rusesti a cazut, China a trecut la
planul B, de obtinere a motoarelor puternice, cu tot cu avionul
ucrainian AN-225, motoare necesare fabricarii bombardierelor strategice
chinezesti. China a facut si anumite restructurari în domeniul
constructiilor aeronautice, comasînd peste 90.000 de angajati în Aero
Engine Corporation of China (AECC), care se va ocupa de cercetarea,
proiectarea si producerea de motoare de aviatie. AECC finantata de la
guvern cu 7,5 miliarde USD.

https://upload.wikimedia.org

https://upload.wikimedia.org

China are în testare, de peste cinci ani, doua tipuri de avioane
multirol de generatia a V-a ( J-20 si J-31 ) care utilizeaza tehnologia
stealth. China are si un proiect de bombardier strategic, tot
”invizibil” ( H-20 ), anuntat de generalul Ma Xiatian într-un interviu
pentru publicatia China Military Online si pe care nu l-a putut testa
pentru ca-i lipsesc motoarele. Bombardierul H-20, proiectat de
Institutul Aeronautic 603 din Beijing,  ar fi unul subsonic, invizibil
pe radar si ar avea o raza minima de actiune de 8.000 km.

Asadar China va produce motoarele Progress D-18T modernizate de pe
AN-225, care pot echipa noile bombardiere strategice chinezesti,
”invizibile” H-20, similare bombardierelor americane subsonice B-2. SUA
detine 19 bombardiere B-2, fabricate în perioada 1994-1999 care nu au
rival în lume. B-2 are o masa maxima de 170 t si o distanta maxima de
zbor de 11.000 km. Cum dupa Euromaidanul de la Kiev, Ucraina a devenit
un fel de colonie americana, aceasta afacere a Chinei, seamana cu o mare
pacaleala a americanilor, cu sprijinul involuntar al Ucrainei care are
mare nevoie de bani si din acest motiv, a lasat garda jos.

China dispune de fonduri care sa-i permita construirea a 50-100 de
bombardiere strategice invizibile H-20 si cînd le va avea, China va
deveni forta militara dominanta în zona Pacificului de vest. La ora
actuala, satelitii militari chinezi sunt capabili sa detecteze o grupare
expeditionara americana, constituta în jurul a mai multe portavioane si
portelicoptere, imediat ce paraseste bazele din SUA. Problema
chinezilor este ca nu au rachete cu raza mare de actiune si cu mare
precizie, cu care sa le atace, chiar în mijlocul oceanului Pacific.
Viitoarele bombardierele chineze invizibile H-20, cu raza mare de
actiune, pot receptiona de la satelitii militari, în permanenta,
coordonatele GPS ale navelor flotei americane, ceea ce le-ar permite sa
ajunga nedetectate în preajma lor. În aceasta situatie, bombardierele
chinezesti H-20 ar fi înarmate cu bombe si rachete inteligente, cu o
abatere probabila de pîna la 6 m ( LS-500J, GB1,  FT-4, LS-6  ),
devenind arme redutabile, împotriva portavioanelor si restului navelor
flotei americane. Dar si împotriva navelor flotelor aliatilor SUA din
vestul oceanului Pacific: Japonia, Coreea de sud, Australia, Taiwan,
Singapore, etc.

***

Tic, tac, tic, ta, tic … boom


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here