ANALIZA DE MARKETING A CĂRŢII „VULVONERABILITATE. CUM SĂ AI UN ORGASM ÎN 3,5 PAŞI” DE LIVIU ALEXA

2
79
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sondajul nostru

Conform opiniei dumneavoastra, care a fost cel mai bun presedinte postrevolutionar al Romaniei:

View Results

Loading ... Loading ...

Volumul Vulvonerabilitate. Cum să ai un orgasm în 3,5 paşi este o carte de poezie scrisă de omul de afaceri clujean Liviu Alexa. Această carte poate fi citită şi descărcată online în format PDF gratuit de la adresa http://is.gd/GDpWoD.

Am realizat o cronică extinsă a acestei cărţi, pe care vă invit să o citiţi în cinci părţi. Aceasta este prima parte, în care abordez volumul din punctul de vedere al prezentării de marketing.

Consider în primul rând că acesta este un artificiu lipsit de succes prin care Liviu Alexa să-şi atribuie statutul de “poet”, pe lângă cel de jurnalist, om de advertising şi businessman. Autorul nu este un nume în ceea ce priveşte volumele publicate. Cu atât mai puţin în aria poetică.

Cui se adresează această carte? Care este publicul ei ţintă?

Este o carte despre femei scrisă din prisma unui bărbat, cu accente puternic misogine. O femeie ar citi o asemenea carte de poezii cu plăcere doar dacă are probleme serioase cu stima de sine. Feministele îmi imaginez că or să-l spânzure pe autor.

Este o carte care ia în râs cele sfinte, credinţa ortodoxă, şi mai ales pe Dumnezeu. Deci s-a dus cam jumătate din populaţia României.

Bărbaţii nu prea citesc poezie.

Poate că cei cărora nu le place Eminescu vor savura această carte.

Cartea pare că are două titluri. În realitate, o carte poate să aibă un titlu şi un subtitlu. Asta fie şi doar din considerentele Bibliotecii Naţionale a României, pentru CIP (Catalogarea înaintea Publicării). Pe fiecare pagină a cărţii, apare doar unul din cele două titluri: “Vulvonerabilitate”, prin urmare am să îl iau pe acesta drept titlu principal şi am să consider “Cum să ai un orgasm în 3,5 paşi” drept subtitlu.

vulvonerabilitatevulvonerabilitate

Cartea are o dublă copertă. Prima copertă este de fapt pentru subtitlu. După a mea părere de marketer cu experienţă din 2005, arată ca o combinaţie nefericită între carte pentru fete (roz) şi manual de seducţie pentru începători. Titlul este evident ironic şi încearcă să vândă o iluzie, ceva care nu se regăseşte între coperţile cărţii. Autorul descrie carnalitate, dar nu şi finalitate. Frământările sale par să nu aibă sfârşit. Pesimist, autorul nu întrezăreşte niciun sens, este rănit şi îşi revarsă mizeria din suflet în versuri. Oamenii care vor pune mâna pe această carte vor fi dezamăgiţi, pentru că prima copertă este publicitate înşelătoare.

A doua copertă conţine de fapt titlul intenţionat al cărţii. Oare la vulnerabilitatea cui se referă autorul? La vulnerabilitatea lui faţă de sexul femeii, al cărui admirator deschis se declară pe parcursul volumului?

poezie1

Niciodată un bărbat care nu-şi stăpâneşte poftele nu va reuşi să îi înveţe pe alţii cum să seducă. Pe de-o parte, în poezia cerere ne spune că “mi-am luat bătaie de la sute de femei ce m-au răstignit pe canapele, fotolii și dușumele de bucătărie”. Pe de altă parte,  bărbatul care îşi doreşte să afle cum să experimenteze sau cum să aducă o femeie la orgasm nu va învăţa mare lucru din experienţa autorului. Şi nicio femeie nu va învăţa despre vulnerabilitatea ei, căci autorul reduce femeia la două din părţile ei anatomice. Atunci despre ce este vorba? Despre vulnerabilitatea autorului în faţa publicului? Oare nu va fi judecat şi el cu aceeaşi stricteţe cu care judecă pe alţii în poeziile sale?

Aşadar, titlurile nu sunt decât o “abureală” iar în privinţa subtitlului se poate spune că autorul chiar că-şi dă cu firma-n cap. Este ca şi cum ar invita publicul să vadă filmul “The Mummy Returns” , atâta doar că mumia nu apare niciodată.

Fotografiile constituie şi ele un aspect riscant. Unele fotografii sunt prea explicite, sunt folosite parcă din dorinţa de a şoca. Aici apar, de exemplu, imaginile care par desprinse din Playboy. Poezia către care scrâşneşte şi scrijeleşte autorul în esenţă este una conceptuală, care să inspire imagini. Pe de-o parte, adăugând imaginile proprii lângă fiecare poezie, autorul răpeşte cititorului din farmecul de a-şi imagina ceea ce descrie în poezie. Pe de altă parte, unele imagini sunt reuşite, pentru că vin în completarea textului, îl potenţează şi îi duc semnificaţia şi profunzimea mai departe. Unele fotografii par precum nuca în perete şi par să existe doar din dorinţa de a umple spaţiul tipografic cu ceva. O bună consultanţă de la un designer grafic specializat ar fi utilă, după părerea mea.

Această lucrare arată ca “work in progress”. Nu are decât o parte din ceea ce ar trebui să fie specific unei cărţi.

Această carte are o copertă IV roz goală, în locul unor informaţii despre autor, sau a unor testimoniale, sau a oricăror informaţii despre produs.

Cartea începe brusc, dintr-o dată, şi este lipsită de structură. Poeziile sunt înşirate fără o ordine logică, fără o legătură între sensuri.

Unele fotografii vin prea aproape de titlul cărţii aflat în footer şi ar trebui făcute mai mici.

Nu este specificat cine a făcut fotografiile. Sunt preluate de pe vreun site cu imagini de public domain? Sunt făcute de autor? Sunt făcute de alţi fotografi? Unde sunt creditaţi aceştia cu numele? NU se specifică cine este responsabil de fotografii şi nici pentru copertă. A făcut-o autorul? Nu ştim.

Acesta este un bun exemplu despre cum ar trebui să NU arate o carte, fie ea şi publicată online.

Ştefan Alexandrescu

consultant în strategie de comunicare şi resurse umane

discerne.wordpress.com


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here