Anularea timbrului de mediu si incercarile de manipulare

    0
    27
    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    Sondajul nostru

    Anularea timbrului de mediu a incitat , conform unor interese sau doar din prostie , lansarea ipotezei ca acest lucru va duce la cresterea importului de rable ieftine din occident .

    In primul rand , inmatricularea unor eventuale rable , autohtone sau din import , tine de responsabilitatea celor care executa verificarile tehnice .

    In al doile rand , de cele mai multe ori , o masina deja inmatriculata este inlocuita de alta , inmatriculata sau importata , cu o uzura mult mai mica . Daca costurile acestei operatiuni sunt prohibitive vom avea parte doar de imbatranirea parcului auto .

    In al treilea rand , numarul masinilor noi inmatriculate intr-o tara tine , in primul rand , de raportul intre veniturile cetatenilor si ale firmelor si de costul unui autovehicol nou . Nu prea cunosc persoane al caror venit sa depaseasca 3.ooo de euro lunar si care sa-si cumpere o masina , daca nu noua , mai veche de trei ani .

    In al patrulea rand , inoirea parcului auto ar fi serios influentata de reducerea costului unui autovehicol nou . Reducerea substantiala sau renuntarea la TVA-ul inclus in pret ar impulsiona achizitionarea vehicolelor noi iar importul unora mai vechi de 5 ani nu ar mai fi o afacere .

    Daca inoirea parcului auto ar reprezenta o problema prioritara se pot gasi si alte metode de incurajare , nu prin masuri coercitive , a achizitiei de autovehicole noi . Oricum , timbrul de mediu nu a adus o inoire a parcului auto ci mai degraba a marit durata de utilizare a vehicolelor deja inmatriculate .

    ec. Nicolae Iliescu


    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here