Acasă Colţul specialistului Apararea drepturilor cetatenilor Buna Ziua Iasi – De rasul lumii :

Buna Ziua Iasi – De rasul lumii :

61
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

 Autobuzele noi din Iasi nu au asigurare Casco! Soferii CTP scot bani din buzunar cand li se strica masinile

• Iesenii au asteptat zeci de ani sa circule in mijloace de transport public noi, insa autoritatile din administratia publica locala nu par sa se descurce cu gestionarea lor • Cele 100 de autobuze noi ale CTP Iasi, pentru care s-au platit peste 15 milioane de euro cu bani imprumutati de Primaria Iasi de la BERD, nu au asigurare Casco, iar majoritatea stricaciunilor sunt suportate de angajati • Un sofer a ajuns sa plateasca “in rate” 10.000 lei pentru un parbriz spart, iar altor angajati ai Companiei de Transport Public li se opresc bani esalonat din salarii pentru a acoperi stricaciunile produse autobuzelor noi

Cele 100 de autobuze noi, cumparate de municipalitatea ieseana si pentru care s-au platit aproape 20 de milioane de euro, bani imprumutati de Primaria Iasi de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, nu au asigurare auto tip Casco care sa acopere complet eventualele pagube inregistrate la mijloacele de transport, asa cum se intampla in cazul companiilor serioase care achizitioneaza vehicule noi, mai ales cu bani imprumutati.

Autovehiculele sunt echipate cu tehnologie de ultima generatie, cu sisteme de supraveghere video, de numarare a calatorilor, e-ticketing, panouri video si aer conditionat, insa de multe ori se inregistreaza diverse stricaciuni care, de regula, sunt imputate soferilor, care sunt nevoiti sa scoata din buzunar sume frumoase de bani ca sa plateasca piesele autobuzelor noi.

Ultimul caz de acest gen s-a petrecut pe parcursul saptamanii trecute, atunci cand parbrizul unui autobuz Isuzu Citiport s-a spart intr-un banal incident la care a participat un angajat al Companiei de Transport Public Iasi.

Fara sa treaca prea mult timp, soferul a fost informat pur si simplu de superiorii sai ca are de platit o suma de circa 10.000 lei pentru paguba produsa autobuzului, mai precis sa cumpere un parbriz nou. Asta se intampla in conditiile in care un conducator auto angajat al CTP Iasi incaseaza lunar un salariu de aproximativ 2.000 lei, iar in cele mai multe situatii, acestia ajung sa plateasca rate pentru stricaciunile inregistrate la autobuzele noi.

Citeste si : Eveniment important al transportatorilor din tara, organizat de CTP Iasi

“Autobuzele noi model Isuzu nu au asigurare tip Casco, insa au o asigurare auto de baza pentru mijloacele de transport si calatori. In momentul in care exista coliziuni intre mijloacele noastre de transport si alte vehicule, plateste cel vinovat, in functie de ce se constata ulterior. Sunt destule situatii in care soferii sunt pusi sa plateasca pagubele produse, sunt care platesc si acum daca a fost vorba de sume mai mari. Dupa ce se constata o paguba, se face o comisie in care se analizeaza pierderile, se discuta cu soferul si se imputa o anumita suma de bani daca se dovedeste ca el este vinovat pentru pagube. Nu exista o inventariere exacta a sumelor care sunt amputate soferilor pentru ca exista situatii diferite de la caz la caz. De cele mai multe ori, se ajunge la o intelegere pentru plata esalonata daca este vorba de o suma mare, in asa fel incat soferul sa o poata suporta mai usor”, a spus Adrian Mihai, purtator de cuvant al Companiei de Transport Public Iasi.

Citeste si : Licitatie cu dedicatie! Contract din bani publici, oferit cadou unei firme din Iasi. Detaliile sunt scandaloase

Soferii au ajuns sa plateasca in rate avariile autobuzelor

Cele 100 de autobuze noi, cumparate de Primaria Iasi si care sunt date in folosinta catre Compania de Transport Public Iasi, au primit numere de parc de la 1918 la 2018 pentru a marca împlinirea unui secol de la Marea Unire si au fost aduse in Iasi cu numeroase festivitati si taieri de panglici.

Soferii CTP Iasi care au fost pusi sa le conduca nu se arata insa la fel de incantati ca sefii din Primaria Iasi care si-au facut imagine cu ajutorul autobuzelor. Conducatorii auto sustin ca, spre deosebire de majoritatea autobuzelor de oras, modelul adus in Iasi este cel mai putin fiabil.

“Sunt bune doar pentru ca sunt noi, in rest, autobuzele Isuzu nu sunt fiabile. Nimeni nu vrea autobuze de genul acesta in orase, majoritatea le-au refuzat, sunt foarte subrede si se uzeaza repede. Uitati, de exemplu, bara de sustinere de la usa de langa sofer nu este deloc stabila, iar cand cineva mai greu se sprijina de ea, pleaca in fata cu tot cu bara. La masinile vechi se mai putea improviza, dar la cele noi nu. Noi trebuie sa spunem despre absolut orice defectiune gasim, iar daca lor li se pare ca este din vina noastra, suntem pusi sa platim si ni se iau bani din salariu”, a explicat un sofer al Companiei de Transport Public Iasi.

Citeste si : Greva soferilor CTP Iasi! Ce se intampla cu protestul angajatilor din transportul public. Se poate ajunge la situatii penale

CTP Iasi are un contract semnat cu Omniasig pentru o suma de aproape 680.000 lei. Serviciile de asigurare RCA se refera la 139 tramvaie, 203 autobuze, 11 microbuze si 29 autovehicule din parcul auto al CTP Iasi.

În cazul pasagerilor, asigurarea este de 500 lei/persoana (deces sau invaliditate ca urmare a accidentelor), 10 lei/zi (spitalizare si convalescenta, ca urmare a accidentelor) si 50 lei (avarierea, distrugerea sau pierderea bagajelor, precum si a bunurilor aflate asupra calatorilor). Autobuzele furnizate de Anadolu Isuzu sunt echipate cu motor Euro 6 clasa C.


Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here