Buna Ziua Iasi – Dezvaluiri INCENDIARE ! Angajatii de la Drumuri si Poduri rup tacerea :

0
166
Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

contractele frauduloase si mafia din sistem

Ovidiu Mugurel Laicu
• Angajatii Directiei Regionale Drumuri si Poduri Iasi au rupt tacerea si au hotarat sa faca publica situatia critica in care a ajuns directia condusa de controversatul director Ovidiu Laicu • Seful DRDP Iasi este acuzat ca dirijeaza toate contractele din regionala in mod fraudulos, iar lucrarile facute in urma acestor manevre pun in pericol siguranta circulatiei • Contractele cu dedicatie atribuite unor firme controlate de prietenii sefilor de la DRDP Iasi au dus la lucrari realizate doar de ochii lumii, pentru a aduce profit firmelor “de casa”

 

Directia Regionala Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi sta pe un butoi de pulbere, dupa ce directorul general, Ovidiu Mugurel Laicu, ar fi atribuit o serie de contracte unor firme de “casa”, pentru realizarea unor lucrari in toate judetele din zona Moldovei, lucrari care au fost facute de mantuiala, fara respectarea legii, si care prezinta deficiente majore care pot pune in pericol siguranta participantilor la trafic.

Angajatii DRDP Iasi acuza conducerea regionalei de faptul ca dirijeaza contractele in mod fraudulos catre aceleasi firme controlate de prietenii sefilor unitatii, iar asta nu duce decat la prejudicierea banului public. Cele mai importante lucrari coordonate prin DRDP Iasi din ultimii ani sunt cele realizate la centura de ocolire a municipiului Suceava, iar angajatii regionalei atrag atentia asupra neregulilor descoperite aici, nereguli care au fost musamalizate chiar de catre directorul DRDP Iasi. Lucrarile au început în 2008 si, conform proiectului, ar fi trebuit finalizate în 2012. Pe drumul de 13 kilometri nu se circula însa nici acum, lucrarile fiind abandonate în 2013.

 

“In primul rand, atrag atentia asupra neregulilor în lucrarile de la centura de ocolire Suceava, pentru ca ministrul transporturilor a fost recent acolo si i s-au spus doar lucruri bune. Specialisti în drumuri importanti, ca Hutanu Cristi si Mirela Moise de la Sectia de Drumuri Suceava, care s-au împotrivit aberatiilor lui Laicu, au fost sanctionati pentru ca trebuia atribuit, urgent, în doar câteva zile, un contract de aproape 2 milioane euro firmei preferate Teo Trans (Teo Trans Consulting SRL Bucuresti, al carui patron este Mugurel Adrian Teodorescu – n.r.), care sa lucreze la tronsonul 3 din varianta Sucevei. Domnul Laicu a negociat înainte de încheierea contractului cu prietenii de la Teo Trans sa le încredinteze lucrarile, desi stia ca vor fi probleme în lucrari din cauza vremii proaste din noiembrie 2014″, au povestit angajatii DRDP Iasi care au dorit sa ramana sub protectia anonimatului.
Parapeti deplasati la scurt timp dupa lucrari
O serie de expertize realizate in cazul lucrarilor coordonate prin DRDP Iasi, dar care nu au fost facute niciodata publice, au aratat felul in care s-a lucrat la centura de ocolire a orasului Suceava, iar de aici reiese faptul ca parapetii s-ar fi deplasat cu circa 4 cm in numai 2 luni. Cei de la DRDP Iasi solicita chiar un control de la centru pentru a se scoate la lumina toate aceste probleme.

“Ramâne de vazut cum rezolva Laicu problema podurilor de pe centura Suceava, care se darama! Putini stiu de dedesubturi, pentru ca Laicu ascunde problemele fata de toata lumea. Domnule ministru, cereti sa se verifice parapetii viaductelor de la km 9, respectiv km 10 din tronsonul III (deschis circulatiei în martie 2015) sau rosturile de dilatatie principale ale viaductului, km 1 (aferent tronsonului I – nedeschis circulatiei), având în vedere ca potrivit masuratorilor efectuate, începând cu luna iunie 2016, de angajati ai Biroului Proiectare din cadrul DRDP Iasi, sub coordonarea sefului de la Investitii, Dorel Dumitrescu, acestea s-au deplasat cu circa 4 cm în 2 luni. Cereti aceste masuratori, pentru ca datele respective nu au fost oficializate în documentatiile regionalei iesene, în pofida faptului ca reflecta accentuarea fenomenului de instabilitate, aproape la fel ca în situatia viaductului Aciliu de pe autostrada Sibiu-Orastie, surpat imediat dupa inaugurare pe o distanta de 300 m”, au mai povestit angajatii DRDP Iasi.

Contract de 30 mii lei, reziliat si schimbat cu unul de 130 mii lei
In urma unor manevre si combinatii din interiorul directiei, au fost reziliate contracte cu anumite societati si inlocuite cu alte firme care au prins contracte pe banda rulanta prin DRDP Iasi. Un exemplu concret este acela prin care a fost reziliat in conditii suspecte un contract in valoare de 30 mii lei si atribuit unei alte firme cu suma de 130 mii lei.

 

“S-au facut tot felul de expertize, însa când lucrezi cu prietenii tai, Botu si Comisu (Nicolae Botu si Cristian Claudiu Comisu), profesori la Facultatea de Constructii din Iasi, iese tot cum vrea Laicu. La expertiza de la tronsoanele 1 si 2, Laicu a reusit performanta de a rezilia un contract de 30 mii lei pentru ca nu îi placea expertul, mai exact firma Spiri Com din Bucuresti, care a avut tupeul sa ceara, în iulie 2015, toata documentatia necesara întocmirii expertizei, iar la scurt timp, prin august 2015, acelasi contract sa fie dat cu 130 mii lei societatii lui Botu, Proexrom Iasi. Totodata, firma lui Comisu, Pod Proiect din Iasi, a obtinut prin atribuire directa expertiza la tronsonul 3. Podurile de pe varianta Suceava au probleme mari de executie, iar Laicu închide ochii si vrea sa faca experimente pentru finalizarea centurii prin lucrari în regie proprie, într-un timp record, de doar 5 luni de zile. Asa se întâmpla când primesti bani europeni si îti bati joc de ei”, au mai dezvaluit salariatii regionalei.

Potul cel mare – covoarele asfaltice
Se pare ca, mai ales in cazul covoarelor asfaltice, s-ar fi executat lucrari fara sa existe nici macar vreun proiect tehnic, cu cantitati nereale care au fost stabilite ad-hoc cu constructorii, asta desi Curtea de Conturi a interzis continuarea contractelor pe motiv ca nu sunt respectate grosimile.

“Sunt bani platiti aiurea, pentru ca lucrarile se strica imediat si vorbim aici de aproape 100 milioane lei pe an cu constructori agreati si multe altele. Domnul Laicu incalca toate legile si principiile în constructii. Este disperat si s-a dus personal la Bucuresti, la Curtea de Conturi, sa rezolve problema covoarelor si, în prezent, Regionala Iasi face covoare, iar celelalte DRDP-uri nu fac acest lucru, pentru ca le-a interzis institutia respectiva. Pai altfel cum sa rezolve promisiunile facute fata de primari, presedinti de consilii judetene, prefecti sau mai ales fata de constructori care abia asteapta sa le intre în cont milioanele din lucrari pe care chiar ei le speculeaza pentru ca mai marii de la DRDP nu sunt interesati de calitatea lor. Asa se întâmpla de câtiva ani buni mai ales în judetul Neamt, dar nu numai aici, unde Laicu are prieteni printre firme ca Asiri International sau Danlin XXL, care executa întocmai ordinele de cârpire a drumurilor nationale date de altfel de presedintele CJ Neamt, Ionel Arsene, cu care se pare ca se întelege foarte bine de când Curtea de Conturi a dat unda verde la covoare doar pe regionala Iasi”, mai spun acestia.

Lucrarile pentru calamitati, atribuite direct
O situatie extrem de delicata se intampla in cazul lucrarilor pentru calamitati, acolo unde sunt atribuite automat fonduri de catre Guvern, insa contractele ar fi directionate tot catre firmele de casa.

“La fel se intampla si cu lucrarile pe calamitati. Chiar daca sunt atribuite direct si trebuie rezolvate urgent, Laicu uita sa mai vada cum si ce lucreaza constructorii dupa distrugerile de la inundatii. Cum se explica faptul ca firma Proinvest din Piatra Neamt îsi permite sa nu-si onoreze contractele la timp si va spun din experintele cunoscute personal pe drumurile 2R, 2M sau 2N din judetul Vrancea. Bani pentru calamitati vor exista întotdeauna, pentru ca sunt urgente si trebuie rezolvate rapid, dar sa ajungi sa rezolvi în 2016 obiectivele de la inundatiile din 2014, mi se pare cam exagerat. Ma întreb, cum mai justifica Ovidiu Laicu acele atribuiri directe si selectia urgenta de constructori, daca în realitate nu se face nimic?!”, au explicat angajatii DRDP Iasi.

Ce spune seful DRDP Iasi despre scandalul din institutie
Ovidiu Mugurel Laicu, director general al DRDP Iasi, este unul dintre cei mai bogati directori din Iasi si a fost numit in functie la insistentele senatorului PSD, Anghel Stanciu. Reamintim ca Ovidiu Laicu a fost angajat al lui Anghel Stanciu inainte de a ocupa functia la DRDP Iasi. In cazul sanctiunilor disciplinare, seful DRDP Iasi sustine ca au fost luate masuri corecte.

 

“Domnul Hutanu nu a intervenit la timp in urma unui accident rutier soldat cu cinci victime, a inchis sectia si a plecat acasa si nici pe ceilalti colegi nu i-a lasat, pentru ca aveau ore suplimentare. A fost un accident serios, cu trei raniti grav care au avut nevoie de trei zile de spitalizare, iar in urma unei anchete disciplinare, domnul Hutanu a fost sanctionat. In cazul Mirelei Moise nu a existat nicio sanctiune, dumneaei fiind o profesionista, a fost numita sef de sectie in locul domnului Hutanu, insa nu a acceptat si a plecat la Consiliul Judetean”, a spus Ovidiu Laicu, seful DRDP Iasi.

Acesta a mai adaugat faptul ca vechiul contract care includea toate cele trei tronsoane a fost reziliat pentru ca lucrarile nu au fost facute conform proiectului si a fost solicitata o expertiza pe cele doua tronsoane ramase. “Pe tronsoanele 2 si 1 am solicitat o expertiza sa vedem ce mai este de facut si de ce nu au fost executate la timp lucrarile. Multe dintre contracte au fost atribuite in perioada 2009-2010, cand eu inca nu ocupasem functia la DRDP Iasi. Nu am nicio relatie de prietenie cu domnul Comisu, mi-a fost profesor, iar dumnealui a castigat cu Pod Proiect tot in anii 2009 – 2010, inainte ca eu sa vin la DRDP”, a spus Ovidiu Mugurel Laicu, director general DRDP Iasi.


Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here