Buna Ziua Iasi : Este cel mai injurat director din oras.

0
40
Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

Iesenii sunt disperati. In unele cazuri a fost nevoie de interventia politistilor

• Fiecare iesean a avut nevoie, de-a lungul anilor, macar o data de Serviciul de Ambulanta Iasi • Nu de putine ori, de la apelul telefonic si pana la sosirea ambulantei in fata domiciliului, oamenii au asteptat ore intregi • Managerul SAJ Iasi explica din ce  motivele ambulantele ajung cu intarziere la solicitari

Intarzierile, uneori foarte mari, cu care ajung echipajele de la Serviciul de Ambulanta al Judetului (SAJ) Iasi la solicitari, i-au scos din minti pe ieseni care isi doresc cu orice pret ca persoana bolnava sa fie transportata cat mai repede la spital. Managerul SAJ Iasi explica de ce exista aceasta situatii si ce ar trebui sa se faca pentru ca echipajele sa ajunga intr-un timp cat mai scurt pentru a prelua bolnavul. De ani de zile se vorbeste de lipsa de personal la Ambulanta, dar nu s-a facut nimic pentru a completa schema de personal.

Ministerul Sanatatii nu a aprobat deblocarea posturilor la Ambulanta Iasi si asta inseamna un efort urias pe spatele angajatilor. Dupa nenumarate memorii, insistente, documente justificative, ministerul a aprobat infiintarea celor doua substatii situate in comunele Scanteia si Coropceni, dar fara personal. Aceste substatii au fost infiintate pentru ca populatia din zona sa aiba acces mai rapid la un echipaj medical si reducerea timpului de transport pana la spital. Conducerea SAJ Iasi este obligata sa trimita zilnic, de la centru, doua echipaje la cele doua substatii. Asta inseamna mai putine echipaje in municipiu, in conditiile in care si asa sunt foarte putine, raportat la numarul de locuitori.

“Ministerul nu a fost de acord sa facem angajari. Este o criza mare de personal. Zilnic, pe municipiu avem intre 17 si 20 de echipaje, doua cu medic si celelalte cu asistent medical. Este sarbatoare daca reusim sa avem 20, 21 de echipaje. Daca avem nevoie de personal, si asta se intampla aproape zilnic, chemam oamenii de acasa. Bineinteles ca intervine suprasolicitare. Personalul are nevoie de un anumit timp de odihna care nu se mai respecta. Pentru cele doua substatii, am fi avut nevoie de cate 8 angajati (patru asistenti medicali, 4 ambulantieri) pentru fiecare substatie. Nu s-a aprobat niciun post. Ca sa nu lasam populatia din acea zona a judetului sa astepte ambulanta foarte mult, trimitem in fiecare dimineata doua echipaje de la Iasi. Nu asa ar trebui sa se lucreze, dar nu avem alta posibilitate”, a declarat dr. Florin Agapi, managerul SAJ Iasi.

In ultimii ani, de la Ambulanta Iasi au fost taiate 40 de posturi, fara a fi angajate alte persoane. De asemenea, o parte din personal a plecat sa lucreze in strainatate, alte posturi au ramas libere in urma pensionarii angajatilor. Situatia este la fel de grav si in ceea ce priveste dotarea cu ambulante noi. “Avem permanent ambulante in service, pentru ca majoritatea drumurilor din judet sunt proaste si ambulantele se defecteaza frecvent. Doua ambulante au aproape doua milioane de kilometri fiecare”, a declarat dr. Agapi.

 

Nici in mediul rural nu sunt echipaje suficiente

Numarul de echipaje care actioneaza pe raza municipiului Iasi, in localitatile din mediul rural, orasul Harlau, Tg. Frumos si municipiul Pascani este insuficient, 32-33 de echipaje zilnic. Daca ar fi sa se respecte legea, conform unui ordin al secretarului de stat Raed Arafat, la o ambulanta ar trebui sa fie distribuite 3-4 echipaje, ceea ce ar insemna sa se faca angajari masive la SAJ Iasi, imposibil in momentul de fata. Chiar daca Ministerul Sanatatii ar aproba scoaterea la concurs a unui numar de posturi, nu ar exista buget suficient care sa acopere cheltuielile salariale ale noilor angajati.

“Atunci cand ministerul aproba posturi scoase la concurs, acestea nu se bugeteaza. Trebuie sa ne incadram in bugetul pe care il avem. De unde fonduri suplimentare?”, a spus managerul de la Ambulanta Iasi. De multe ori, echipajele au fost la un pas de a lua bataie sau chiar de a fi linsati, din cauza ca au ajuns cu intarziere la domiciliul bolnavului. Au fost si situatii in care s-a cerut sprijinul politistilor.

 

Ambulanta privata pentru transportul bolnavilor intre spitale

Din cele maximum 20 de echipaje care actioeaza zilnic in municipiul Iasi trebuie rezolvate si solicitarile venite din partea spitalelor pentru transport intraspitalcesc sau consultatii. De cele mai multe ori, echiajul trimis sa faca transport intraspitalicesc revine la sediul chiar si dupa 10 ore. Ambulanta nu poate parasi spitalul la care a fost transportat bolnavul pana cand acesta nu este investigat, diagnosticat.

“Transportul bolnavilor intre spitale ar utea fi rezolvat foarte bine cu un serviciu de ambulanta privat care sa se ocupe numai de asa ceva. Asta pana cand va fi dat in folosinta Spitalul Regional de Urgente. Numai asa se poate rezolva aceasta problema. Zilnic avem solicitari din partea spitalelor pentru astfel de transporturi”, a precizat dr. Florin Agapi.

 

De 9 ani se incearca infiintarea unei substatii in Iasi

Din anul 2007, se discuta de infiintarea unei substatii de ambulanta la iesirea din cartierul Pacurari, dar totul a ramas la acest nivel. Substatia era necesara, deoarece, conform unei statistici, cele mai multe solicitari sunt din partea iesenilor care locuiesc in cartierele Alexandru cel Bun, Copou si Pacurari.

“Nu s-a mai infiintat aceasta substatie, pentru ca nu s-a gasit un spatiu. Voi relua discutiile cu primarul municipiului Iasi, pentru a ne pune la dispozitie o locatie. Spatiul ar trebui sa fie destul de mare, deoarece aveam nevoie de 4 camere pentru o substatie in Pacurari”, a spus managerul Serviciului de Ambulanta.


Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here