Acasă Istorie Dezvaluiri Buna Ziua Iasi : Este incredibil !

Buna Ziua Iasi : Este incredibil !

162
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 O veste cumplita pentru soferii ieseni! Iata cum s-au pierdut fondurile europene pentru centura orasului

soeaua de centura valea ursului

• Unul din cele mai asteptate proiecte ale Iasului din ultimii ani putea avea o alta soarta, total favorabila • Insa, o chichita legislativa a facut ca situatia sa bata pasul pe loc, iar acest proiect sa ramana in continuare la stadiul de promisiune • De mai multi ani lucrurile nu s-au mai miscat, iar de fiecare data, de la nivel central apar doar vorbe • De aceasta data insa detaliile sunt scandaloase

Dupa ani buni de asteptare, iesenii mai primesc o veste uluitoare despre unul din marile obiective de infrastructura ale municipiului. De cativa ani, locuitorii municipiului Iasi inca asteapta o minune ca lucrarile la soseaua ocolitoare a orasului sa fie demarate, iar traficul sa fie deviat in afara cartierelor.

De cand a fost finalizata prima etapa a proiectului, totul bate pasul pe loc, iar de la an la an locuitorii Iasului primesc doar promisiuni dupa promisiuni.

Mai mereu, banii de la bugetul de stat s-au dus pe alte investitii din tara, iar obiectivele Iasului nu au mai avut intrare la nivel inalt. Culmea, nici macar varianta fondurilor europene nu a mai fost luata in calcul, desi la un moment dat s-a discutat si despre acest lucru. Cum s-a ajuns insa aici?

Varianta de accesare a fondurilor europene nu a mai fost luata in calcul pentru ca nu ar fi legat doua drumuri nationale. Iasul este tranzitat de DN 24 si DN 28, artere care nu se intersecteaza una cu cealalta, motiv pentru care nu s-a gasit o finantare in aceasta privinta. In urma cu ceva vreme, Directia Regionala de Drumuri si Poduri Iasi a trimis o adresa privind accesarea fondurilor europene pentru centura ocolitoare catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Raspunsul CNAIR a fost insa unul negativ, compania aratand ca finantarea nu este posibila.

Mai mult, se pare ca Ministerul Transporturilor, autoritatea care gestioneaza activitatea CNAIR, a decis ca pentru centura Iasului finantarea mai poate astepta dintr-un alt motiv uluitor. Sefii din minister au scos la taraba din nou autostrada A8 Ungheni IasiTargu Mures.

Citeste si: Imagini de senzatie cu cel mai mare proiect de infrastructura rutiera din Iasi: Cum arata investitia de 20 milioane euro

Conform documentatiei, autostrada se intersecteaza cu centura ocolitoare a municipiului, motiv pentru care nu este necesara o investitie dubla. Insa, pana la finalizarea autostrazii este cale lunga. Nicio autoritate locala sau centrala nu si-a asumat demararea obiectivului, autostrada fiind plimbata fie la Comisia Europeana, fie in baza unui parteneriat-public-privat, fara vreun raspuns clar.

Citeste si: SCANDALOS! Aceasta este cea mai mare teapa pe care au luat-o iesenii in ultimul deceniu! Guvernul a aruncat la gunoi un proiect vital

Un deputat iesean demonstreaza o realitate crunta

Cu toate acestea, unii politicieni ai Iasului au aratat exact contrariul. Deputatul PMP Petru Movila, unul din cei care au promovat proiectul de-a lungul anilor, a aratat ca varianta fondurilor europene era cat se poate de plauzibila.

Movila a sustinut ca desi se putea realiza usor acest lucru, autoritatile iesene si cele centrale nu au depus documentatiile necesare.

“Situatia este cu totul alta. Despre fondurile europene se pot spune multe. S-au facut drumuri comunale si judetene pe fonduri europene, se puteau face si cele nationale. Realitatea e cu totul alta. Ei nu au vrut sa-l faca, nu este adevarat ca nu se leaga doua drumuri nationale. De exemplu, leaga drumul national spre Vaslui, cel care pleaca prin Schitu Duca si cel prin Raducaneni, legatura fiind tocmai strada Trei Fantani. Ei nu au habar ce e cu ei, au tot plimbat hartiile cu predarea drumului Trei Fantani intre primarie si Directia de Drumuri, nu au facut nimic public si acum inventeaza tot felul de lucruri”, a spus deputatul PMP Petru Movila.

Legatura prin strada Trei Fantani se putea realiza destul de usor, conform proiectului ce tine de varianta a patra din obiectivul initial al centurii.

“Varianta respectiva cuprinde nodul rutier de la kilometrul 21+800, care se suprapune, în aceasta sectiune, cu bulevardul Poitiers si strada Trei Fântâni. Intersectiile existente dintre Soseaua Socola (DN 24 Vaslui – Iasi), bulevardul Poitiers si str. Trei Fântâni sunt semaforizate si decalate cu cca. 100 m. Având în vedere distanta redusa între cele doua intersectii, precum si necesitatea asigurarii acceselor în si din DN 24, se propune asigurarea tuturor relatiilor de trafic în conditii de siguranta si confort, prin proiectarea unui nod rutier denivelând drumul national DN 24 cu un pasaj de 172 m lungime si 2 benzi de circulatie. Astfel, fluenta fluxurilor principale de trafic pe DN 24 este asigurata. Relatiile de trafic cu strada Trei Fântâni si bulevardul Poitiers se vor realiza pe sub pasajul nou cu o intersectie giratorie si bretele în lungul pasajului”, se arata in documentatia aferenta.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here