Buna Ziua Iasi : EXPERIMENT INCREDIBIL al unui cercetator de la Universitatea Cuza, pe strazile Iasului.

0
37
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sondajul nostru

Din dorinta de a cunoaste intentia actuala a cititorilor nostri, privind participarea la vot si modul in care ati vota actualele partide parlamentare, va rugam sa raspundeti la urmatorul sondaj:

View Results

Loading ... Loading ...

 TOTI locuitorii orasului vor ramane BLOCATI la ce a putut GASI OMUL

• De-a dreptul incredibil este ceea ce a putut sa experimenteze pe strazile orasului Iasi, in urma cu cateva zile, un cercetator de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza! • Dupa ce a parcurs aproximativ 150 kilometri, atat pe timp de zi si pe timp de noapte, acesta a facut o constatare TRISTA si DRAMATICA in acelasi timp • TOTI locuitorii orasului vor ramane BLOCATI la ce a putut gasi ieseanul • El a folosit un smartphone cu GPS cu sincronizare via map Google, un analizor optic/laser – computerizat si portabil
Directorul Laboratorului de Optica Atmosferei, Spectroscopie si Laseri (LOASL) de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iasi, conf. univ. dr. Silviu Gurlui de la Facultatea de Fizica a experimentat pe strazile orasului Iasi, in urma cu cateva zile, o situatie senzationala! Astfel, dupa ce a parcurs aproximativ 150 kilometri, atat pe timp de zi si pe timp de noapte, acesta a facut o constatare trista, dar si dramatica in acelasi timp! Toti locuitorii orasului vor ramane tulburati la ce concluzii a ajuns cercetatorul. El a folosit un smartphone cu GPS cu sincronizare via map Google, un analizor optic/laser – computerizat si portabil.

Citeste si : Un profesor de la Universitatea Cuza din Iasi a DECIS sa rupa TACEREA! Iesenii vor ramane fara RESPIRATIE cand vor afla despre ce este vorba

“Am parcurs 150 kilometri pe strazile din Iasi, atat pe timp de zi si pe timp de noapte. Am facut masuratori la sol ale poluarii aerului. Rezultatele sunt fara precedent. Toate masuratorile indica depasiri grave ale concentratiei de particule PM10, PM2.5 si PM1. Sunt rezultate privind zonele cu cea mai mare poluare din Iasi la detaliu de pana la 50 metri precizie. Sunt facute 3.600 de masuratori pentru tot Iasul si, practic, se poate ridica o harta detaliata privind poluarea in Iasi, pe timp de zi si pe timp de noapte, in timp real”, arata profesorul Gurlui.

Un aspect important este de semnalat ca valorile maxime ale concentratiilor particulelor PM2.5 cresc spre seara cu 40 la suta in timp ce pentru PM 10, acestea scad spre seara cu 50 la suta. Sunt zone in care concentratia de PM10 creste de pana la 40 de ori, peste limita normala

Citeste si : EXCLUSIV: O cladire simbol a Iasului, reabilitata cu tehnologii NASA – GALERIE FOTO

Zone cheie din Iasi unde sunt efecte devastatoare ale poluarii
Spre exemplu, la intersectia Bulevardelor Tutora cu Primaverii, la ora 8:50 AM, concentratia de PM2.5 este de 170 micrograme/m3 (de saste ori depasendu-se limita admisa) concentratia de PM10 este de 836 microgram/m3, de 17 ori depasindu-se limita admisa. Pe strada Bucium, la ora 8:54 AM, concentratia de PM2.5 este de 274 micrograme/m3 si se depaseste de 11 ori limita admisa, concentratia de PM10 este 890 micrograme/m3, de 18 ori depasindu-se limita admisa.

“Exemplu alaturat prezinta doua intervale de timp si doua zone cu poluare ridicata. Acestea nu sunt insa cele mai poluate din Iasi! Valorile fiind mult mai mari in alte zone ale Iasului”, completeaza conf. univ. dr. Silviu Gurlui.

Traficul auto, principala cauza
De reliefat ca, de departe, traficul auto ramane un factor extrem de important pentru ca influenteaza grav calitatea aerului. Nu este foarte clar, inca, daca compusii poluanti sunt exclusiv cauzati de sursele locale sau se suprapun cu efectele unor surse de poluare din afara tarii.

“Am dorit sa facem cunoscute aceste rezultate cu multa prudenta deoarece complexitatea surselor investigate este foarte mare si cu siguranta masuratorile complementare trebuie sa se intensifice pe mai departe. Totusi, se cuvine ca un prim semnal sa-l tragem pentru a gasi cu totii solutiile cele mai bune, sa diminuam efectele nocive asupra sanatatii. Fenomenlele fizico-chimice inregistrate de noi au scos in evidenta diminuari severe ale concentratiei de oxigen si azot din atmosfera in timp ce concentratia de dioxid de carbon creste dramatic. De asemenea, au fost surprinse intervale de timp unde concentratia de acid cianhidric – HCN atinge valori mari deasupra Iasului. Se stie ca toxicitatea HCN este de 35 de ori mai mare decat a monoxidului de carbon si poate cauza afectiuni severe ale aparatului cardio-respirator. Am identificat, de asemenea, mai multi compusi organici toxici care par a proveni din utilizarea lor in medicina veterinara si agricultura, etc precum pesticide sau anestezici. Cantitatea mare de HCN si dioxid de carbon – CO2 arata clar, ca si sursa majora de poluare, traficul auto”, mai reliefeaza profesorul de la UAIC.

Citeste si : Un grup de profesori a descoperit un fenomen care va uimi mii de ieseni – FOTO
 

Motoarele pe benzina, factor principal al poluarii
Montarea sau mentenanta adecvata a filtrelor de particule pentru motoarele cu benzina in special, GDI, conduce la diminuarea drastica a emisiilor de PM de cateva sute de ori. Se estimeaza ca un mai bun management al traficului este imperios necesar.

“Trebuie monitorizati mai multi compusi chimici de tipul celor de mai sus, cu multe puncte de lucru si distribuite intr-o retea, iar populatia sa fie informata corespunzator. In conditii meteorologice particulare si a unor astfel de surse de poluare, in Iasi se prefigureaza conditii periculoase pentru cresterea concentratiei poluantilor din aer, iar populatia trebuie avertizata sa ocoleasca zonele fierbinti sau sa circule cu viteze reglementate de panouri de avertizare. Vom reveni cu informatii noi de indata ce vom identifica mai precis sursele de poluare si solutiile de diminuare a efectelor asupra sanatatii noastre”, a concluzionat Gurlui.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here