Buna Ziua Iasi : O catastrofa de proportii ameninta Iasul! Marius Bodea ascunde aceste lucruri de ani de zile

    0
    147
    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    Sondajul nostru

    Din dorinta de a cunoaste intentia actuala a cititorilor nostri, privind participarea la vot si modul in care ati vota actualele partide parlamentare, va rugam sa raspundeti la urmatorul sondaj:

    View Results

    Loading ... Loading ...

    • Situatie fara precedent la o institutie a statului din Iasi • Directorul institutiei a ajuns sa-si bata joc de banii publici, taxand inutil sute de persoane zilnic • Totul se invarte in beneficiul sau personal, in vreme ce simpli oameni ar avea numai de pierdut • Directorul Aeroportului Iasi, liberalul Marius Bodea, trebuie tras urgent la raspundere • Iasul a ajuns sa piarda din ce in ce mai mult teren datorita magalomaniei acestuia, in timp ce principalul concurent din zona a luat un avans important

    Judetul Iasi se afla la un pas de un dezastru de proportii si nimeni nu pare sa ia vreo masura. Ba chiar situatia este pe deplin tolerata sub masca unor detalii noi ce au deturnat adevarata situatie existenta. Aeroportul International Iasi a devenit mosia unei persoane care a ajuns sa-si urmareasca interesul personal si cel de partid. Liberalul Marius Bodea, presedintele Consiliului de Administratie al Aeroportului International Iasi, a tipat ca din gura de sarpe ca aeroporturile din zona ii fac concurenta neloiala, din moment ce au “indraznit” sa scada taxele aeroportuare. Culmea, acele aerogari au ajuns sa se numere printre cele mai moderne, desi preturile practicate sunt cu mult mai mici fata de cele de la Iasi. Toate acestea s-au datorat unui management dezastruos al lui Marius Bodea, acesta urmand a avea personal de pierdut daca taxele aeroportuare ar fi mai mici.

    Citeste si: Marius Bodea ar trebui sa-si dea demisia imediat! Iata de ce nu platim preturi mai mici la biletele de avion

    Practic, toti banii atrasi din taxe aeroportuare sunt considerati venituri proprii ale institutiei si pot fi cheltuiti dupa bunul plac de Bodea. In schimb, banii care vin de la buget, prin Ministerul Transporturilor, au o destinatie fixa si trebuie cheltuiti prin licitatie. In plus, un astfel de proiect, privind reducerea taxelor aeroportuare, inseamna reducerea veniturilor proprii ale aerogarii, ce traieste in prezent din banii colectati de la companii si din cei colectati pe pasager, iar cat mai multi bani la bugetul propriu inseamna si o remuneratie pe masura pentru cei din conducere. Exact de acest lucru s-a speriat si Bodea, care se poate trezi cu mai putini bani pentru confortul sau personal si pentru aparatul de partid. Pe el nu l-a interesat catusi de putin ca taxe aeroportuare mai mici inseamna mai multe firme care opereaza zboruri de pe Aeroportul Iasi, dar si preturi mai mici la bilete.

    Suceava va lua fata Iasului

    Pentru a baga si mai mult cutitul in rana, tocmai ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a laudat calitatea lucrarilor, acesta sustinand recent ca aerogara suceveana va deveni una din principalele porti de intrare in zona Moldovei. Matache a cerut ca cei de la Suceava sa-si dezvolte potentialul de atragere a pasagerilor din judetele vecine, dar si din Ucraina, tocmai pentru a facilita negocierile cu operatorii de transport aerian, care sunt interesati de un trafic cat mai mare de calatori. Deschiderea oficiala a aerogarii sucevene va avea loc peste cateva zile, urmand ca de luna viitoare aeroportul sa fie operational integral. Culmea, conform declaratiilor oficialilor, Aeroportul Suceava este cel mai bine dotat din Romania, dupa cel de la Otopeni, dar si ca acesta  va fi motorul de dezvoltare pentru regiunea Suceava- Botosani. In aceste conditii, cel mai mult de pierdut va avea exact Aeroportul din Iasi, iar Marius Bodea ar fi trebuit sa prevada acest lucru.

    Citeste si: Bataie de joc la aeroportul condus de Marius Bodea. Pasageri umiliti ore intregi

    Pus in functie insa de camarila liberala a lui Relu Fenechiu si Cristian Adomnitei, penalii partidului, Bodea nu a prevazut catastrofa care se abate asupra Iasului, fiind interesat doar de banii pe care-i poate incasa pentru el si pentru PNL. In plus, la Suceava va fi inaugurata si o cursa noua spre Viena. Valoarea investitiei de la aeroportul suceavan se ridica la circa 105 milioane lei, iar lucrarile de modernizare s-au realizat prin trei proiecte. Practic, nu este suficient ca Iasul sa aiba o pista moderna, facuta din banii stransi de fostul sef al CJ, Constantin Simirad, si nici sa deschida cateva curse externe in plus. In cazul in care taxele aeroportuare vor ramane la fel de mari, operatorii aerieni se pot indrepta mult mai usor catre Suceava sau alte aerogari apropiate, ce ofera preturi mai mici si servicii mult mai bune. Cu cat taxele sunt mai mici, iar calitatea serviciilor mai buna, numarul de pasageri poate creste. Desi se lauda luna de luna ca numarul de pasageri la Iasi este in continua crestere, Bodea are alte planuri. In loc sa scada preturile pentru a putea rezista concurentei locale, Bodea nu renunta la bani. Cum Suceava a beneficiat de investitii pe masura si a facut un aeroport ultramodern, cei de la Iasi ar trebui sa tina pasul pentru a nu pierde clientii. Lucrurile stau insa pe dos, iar Marius Bodea nu vede acest lucru si este disperat ca pierde el bani.

    Bataie totala de joc la Iasi

    De altfel, Suceava nu este singurul aeroport din tara unde preturile sunt mici, iar serviciile sunt mult mai bune ca la Iasi. Potrivit unui proiect de hotarâre initiat de CJ Suceava, tariful de aterizare ar urma sa se reduca de la 5 euro/tona la 3 euro/tona, iar serviciile pentru pasageri scad de la 5 euro/pax (persoane) la 2 euro/pax, in vreme ce tariful de securitate aeroportuara scade de patru ori, de la 4,16 euro/pax la 1 euro/pax. Si tariful de stationare se reduce la jumatate, de la 0,2 euro/tona/ora la 0,1 euro/tona/ora. Acelasi proiect prevede ca la aterizare, operatorii aerieni care au cel putin 40 de zboruri pe luna sa beneficieze de reducerea tarifului la jumatate, cei cu cel putin 30 de zboruri lunar sa aiba o reducere de 45 la suta, pentru cel putin 20 de aterizari pe luna, tariful sa scada cu 40 la suta, iar operatorii care au minimum opt aterizari lunar sa aiba o reducere de 35 la suta.

    Si la Sibiu, taxele sunt cu mult reduse, iar aerogara functioneaza de minune. Astfel, la Sibiu, tariful de securitate este de 1 euro pe pasager. Si la numarul de aterizari, tarifele celor de la Sibiu sunt mult mai mici. De exemplu, operatorii ce au intre 4 si 16 aterizari/lunar beneficiaza de o reducere de 5 la suta. Cei cu peste 81 de aterizari pe luna au parte de o reducere de 50 la suta. La Iasi, tariful de aterizare este de 4 euro/tona, tariful pentru pasageri este de 6.90 euro/pax, iar cel de securitate este de 5,13 euro/pax, adica de cinci ori mai mare ca la Suceava. La capitolul aterizari, de o reducere de 5 la suta beneficiaza operatorii ce au intre 3 si 5 aterizari lunar, in vreme ce cei cu peste 124 aterizari lunar au reducere de 50 la suta. Din acest motiv si nu numai, actualul director al aerogarii iesene ar trebui sa-si dea demisia din functie. Nu este normal sa se foloseasca de o institutie a statului atat pentru propaganda de partid, cat si pentru beneficiul sau electoral. Desi pozeaza intr-un personaj care a deschis Iasul catre exterior, lucrurile stau cu totul altfel si iesenii trebuie sa cunoasca adevarul. Ar fi momentul ca si procurorii DNA, dar si celelalte institutii ale statului sa ancheteze modul in care au fost cheltuite zeci de milioane de euro la Aeroportul Iasi. Vom reveni!


    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here