Acasă Jurnalul Bucurestiului Anchete Buna Ziua Iasi : Soc! Calvarul soferilor a costat 15 milioane de...

Buna Ziua Iasi : Soc! Calvarul soferilor a costat 15 milioane de euro.

67
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 Senzorii de la trecerile de pietoni sunt o mare pacaleala

• Un proiect ce ar fi trebuit sa fluidizeze traficul in municipiul Iasi mai mult il incurca • Asta deoarece, municipiul Iasi este, in prezent, campion la capitolul anomalii in ceea ce priveste semnalizarea rutiera • Soferii care tranziteaza acum Iasul se intreaba cat de inteligenti au fost cei care au instalat semafoarele inteligente • Practic, momentan, la Iasi nu exista management al traficului

Odata cu inceperea noului an scolar, soferii care tranziteaza municipiul Iasi trebuie sa se inarmeze cu nervi de otel. Asta, in ciuda implementarii noului sistem de management al traficului. Cozile kilometrice ce se intind la orele de varf pe principalele artere ale Iasului in prezent se vor dubla odata cu inceperea noului an scolar. Desi valoarea proiectului este de aproximativ 15 milioane de euro, acesti bani par a fi aruncati pe fereastra, odata ce in Iasi se circula mult mai greu decat inainte de a fi instalate aceste semafoare inteligente.

“Se circula foarte greu dupa ce au montat noile semafoare. Timpii de asteptare sunt foarte mari. Se circula haotic. Banii au fost aruncati pe fereastra sau au ajuns in buzunarele unor baieti destepti”, a spus un taximetrist. Daca pana acum Iasul nu avea destule semafoare, odata cu implementarea noului proiect, in prezent are prea multe, dar prost pozitionate.

Reprezentantii Search Corporation au realizat proiectarea fara sa ia in calcul absolut deloc evolutia traficului in Iasi pentru o anumita perioada de timp. Au facut proiectarea acestui sistem doar pe baza datelor de la momentul respectiv, adica din urma cu cinci ani. Era normal sa fie consultat si Planul Urbanistic sau strategiile de dezvoltare, modificare sau dezvoltare a infrastructurii rutiere locale. De exemplu, desi proiectarea a fost realizata in timp ce se ridica complexul Palas, cei de la Search Corporation nu au luat in calcul nicio secunda ca traficul va suferi modificari semnificative in zona respectiva.

Care management de trafic?

Reamintim ca, un numar de 90 de intersectii ale municipiului au fost semaforizate, fiind astfel instalate 59 de echipamente video, 1.242 de semafoare, circa 2.000 de indicatoare rutiere si 72 camere. “Aici lucreaza 12 angajati in trei schimburi, 24/24 ore, 7 zile din 7. Scopul nostru este de a fluidiza traficul in intersectiile mai aglomerate. Odata cu inceperea noului an scolar, nu vor fi probleme. Se va circula ca si pana acum”, a precizat Catalin Boghiu, responsabilul Serviciului Info Trafic.

Sediul central al acestui sistem de management, de unde angajatii primariei pot monitoriza fluxul de automobile, dar si gestiona traficul, este amplasat pe Soseaua Nationala, la Piramida lui Dubet. Cei care trebuie sa monitorizeze traficul sunt politisti locali detasati la acest serviciu. Ieri, de exemplu, in incaperea de unde se face “monitorizarea” erau trei persoane: o femeie care se uita la un monitor gol, colegul vorbea la telefon, iar o alta invartea o camera de zor, poate-poate o ameti.

Senzori de forma

La solicitarea reporterilor BUNA ZIUA IASI de a li se prezenta cum functioneaza acei senzori amplasati deasupra semafoarelor, care numara masinile si pietonii si pe baza carora ar trebui ca politistul sa dea unda verde de trecere sau rosu, ni s-a spus ca: “Numaratoarea nu este in timp real. Datele se stocheaza pe un server si le scoatem periodic”, a mai adaugat Catalin Boghiu.

Cu alte cuvinte, daca la semafor asteapta 100 de autovehicule, iar la trecere nu este niciun pieton, culoarea nu se schimba, deoarece nimeni nu are acces la senzorii cu numaratoarea in timp real. Normal ar fi ca informatiile din intersectiile aglomerate sa fie gestionate in centrul de control al sistemului de management al traficului, care practic trebuie sa fluidizeze circulatia.

Timpii de semafor trebuie, practic, calculati in mod inteligent de acest sistem, in functie de aglomeratia din trafic. Mai mult, asa-numitele “semafoare inteligente” trebuie sa asigure culoare unice de deplasare pentru Salvare si Politie, ale caror masini ar trebui urmarite prin satelit pentru a ajunge cat mai repede la interventii. Cu alte cuvinte, la Iasi nu exista pentru moment management al traficului, iar banii au fost aruncati pe fereastra. Asta o sustin si politistii rutieri.

“S-au aruncat bani de pomana. Nu foloseste la nimic. Cand se aglomereaza, tot la noi este baza. Tot noi fluidizam traficul. Sistemul in sine este bun, dar la noi acest proiect a fost gandit din start gresit. In alte tari sistemul functioneaza cu brio”, a declarat un politist iesean de la Rutiera.

Citeste si:  EXPLOZIV! O singura firma a pus tot Iasul in genunchi! Dezvaluiri soc din spatele celor mai tari afaceri!


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here