Din “secretele” turismului românesc

0
32
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sondajul nostru

Conform opiniei dumneavoastra, care a fost cel mai bun presedinte postrevolutionar al Romaniei:

View Results

Loading ... Loading ...

DE  CE  NU  REVIN  TURIȘTII  PE  LITORAL …

Țeapa din Deltă

  Casa(aici urmerază numele unei pensiuni din Deltă și numărul de telefon) Descriere · Facilități · Galeria Foto … Pensiunea dispune de 4 camere duble, fiecare camera cu propria baie. … La cerere pregatim mâncare tradițională:borș de pește, saramură și chifteluțe din pește, plachie la …

 

Așa începe un mesaj postat pe Internet, care promitea “paradisul peștilor preparați” LA CERERE, pentru care eram gata să optăm să petrecem o vacanță în Deltă. Dar…țeapă!

Contactată telefonic pensiunea afirma că NU EXISTĂ PE INTERNET o ofertă de mâncare tradițională la cerere! Neexistând pe Internet (spune pensiunea) NU EXISTĂ nici în realitate!  Atunci, dragi turiști care visați la borș de pește, saramură și chifteluțe din pește, plachie la …aveți grijă că…”nu tot ce se scrie pe Internet este valabil !” (vă atenționăm astăzi, că tot este … 23 august, Ziua Internetului (o știre de la Radio România Actualități amintește că “se împlinesc anul acesta 26 de ani de la deschiderea reţelei „www” pentru utilizatorii publici din întreaga lume. Decizia a fost luată la 23 august 1991 de omul de ştiinţă britanic Tim Berners-Lee, angajat al laboratorului elveţian CERN…România s-a conectat mai târziu la Internet. La noi, lipsa de infrastructură fizică a ajutat la dezvoltarea celei prin fibră optică. În februarie 1993, din sediul Institutului Central de Informatică, România s-a cuplat oficial la Internet, iar primul site de Internet a fost www.ici.ro./mnecula/avladucu  “)  Așadar, dacă vreți să vă conectați la Internet, o puteți face LA CERERE de 26 de ani; dacă vreți să vă „conectați la borș de pește, saramură și chifteluțe din pește, plachie la … ”, mai trebuie să așteptați 26 de ani, probabil, până tot ceea ce se promovează pe Internet legat de pensiunile din Deltă va avea acoperire și în realitate. Simplu, nu?

 

Plaja CORSA de la Mangalia nu are W.C.

   Fiindcă nu am mai mers în Deltă, ne-am orientat spre Mangalia. Dacă te cobori spre mare, pe strada Vasile Pârvan din Mangalia, vei ajunge la Plaja Corsa, care are mai multe „hibe”:

1) Dacă vrei să cumperi apă minerală la sticlă de 2 litri (de la chioșcul din stanga plajei), răspunsul  vânzătoarei de acolo este: “Nu putem vinde, apa minerală la 2 litri este doar pentru angajați.”

2) Dacă se întâmplă – din motive de “hidratare cu bere ” în zile de plajă” /fiindcă apa minerală la 2 litri este rezervată doar angajaților/ – să ai nevoie de un W.C., răspunsul aceleiași vânzătoare este: “Nu avem W.C….W.C.-ul este la plaja vecină.”

Pe plaja vecină (cea care, privind către mare, începe la stânga Plajei Corsa) se află un restaurant unde ospătărița (care probabil știe că turiștii de la Plaja Corsa sunt trimiși “să migreze” pentru  W.C. la ei) spune că W.C.-ul lor “este defect” și ne îndrumă către „Lebăda” (un restaurant unde pe o ușă scrie W.C. Bărbați /iar înăuntru se afla, la ora realizării acestui reportaj, o femeie, care striga disperată la mine: „Ocupat ! E pentru femei !”, iar eu îi răspund “Pe ușă scrie W.C. Bărbați !”, lucru de care se convinge și ea când iese, nu mai are timp să își ceară scuze, dă doar din mână cu “un gest multisemantic”     ce-mi amintește de schițele lui Caragiale/. Și totuși, ca să nu aibă un W.C. Plaja Corsa aflată pe Faleza Mangalia, nu-mi vine să cred…Explicația o primesc de la un cetățean de pe strada Vasile Pârvan (unde  m-am întors ca să găsesc un chioșc sa cumpăr o apă minerală la 2 litri): “W.C.-ul de la Plaja Corsa, care era la jumătatea plajei, a fost transformat în bar. De aceea plaja nu are W.C.!” Mă întreb dacă la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Constanta se cunosc aceste lucruri. Le voi trimite reportajul pe e mail. Nu stiu daca il va citi cineva. Dar presa isi face datoria să sesizeze.

 

Dacă nu aveți programul stabilit, veniți la Taverna Any din Saturn

Era o zi cu soare, am descins dintr-un microbuz în Saturn și ne-am oprit să luăm micul dejun la Taverna Any; greșeala noastră. Cum luasem loc la o masă și cum nimeni nu părea să fie prin preajmă (iar noi ne grăbeam să ajungem la plajă) , după mai multe minute      ne-am dus la bar și am întrebat dacă vine cineva să ne ia comanda. “Vine, vine!”, a răspuns o doamnă mai în vârstă, ce părea să fie bucătăreasa. După mai multe minute de așteptare, ospătărița a venit și a început să ne “toace” ușor, că „de ce ne grăbim…că tot vine ploaia…că ar trebui să nu ne grăbim că doar suntem în concediu…că dacă nu ar fi mai bine să nu ne precipităm…că…”

De atâta grijă pentru “programul nostru estival” ospătărița a omis să ne dea, la două cești de ceai, două lingurițe…Și ne-a adus doar una. Am încercat, politicos, să mă dumiresc la bar, la doamna cea în vârstă: “La dumneavoastră, la Saturn, la un ceai se dă și o linguriță? Sau ceaiul se bea cu…lingura din dotarea meselor apropiate?”  La care răspunsul a fost, tot ca în Caragiale, “Vine, vine !”  Dar a fost nevoie să cerem de patru ori o linguriță până s-au convins că noi avem două cești de ceai pentru care ar fi necesare…două lingurițe.

Dacă ar fi fost după ospătărița de la Taverna Any,  ar fi trebuit să nu ne grăbim să prindem plaja de dimineață fiindcă „tot vine ploaia”…

 

“Sardele turistice” pe drumul de întoarcere de la Saturn la Mangalia

Când ne-am urcat de la Saturn în microbuzul de Mangalia, am înțeles și noi, oamenii, ce înseamnă să fii “sardea tursitică” în „cutia de făcut profit a firmelor de transport de pe litoralul românesc”  (nu întâmplător la un canal de televiziune s-a dat o înregistrare cu un inspector O.P.C. care era să fie luat la bătaie de un șofer de maxitaxi, când i-a cerut să oprească mașina fiindcă erau prea mulți pasageri înghesuiți !); înregistrările de televiziune de succes izvorăsc din realitate!

Ne-am amintit, în drumul de la Saturn la Mangalia, de drumul venirii de la Constanța la Mangalia, când la fel, din rațiuni „de economie de piață”, am fost invitați să ne urcăm

“cu mult peste limita admisă de pasageri”.

Dacă vom adăuga la toate acestea și lipsa curățeniei de pe plaje, „amabilitatea” unor ospătari, condițiile din unele hoteluri și restaurante, vom cunoaște câteva din „secretele” turismului  românesc pentru care turiștii preferă să nu mai revină pe litoral. Dacă nu ne credeți, încercați! Dar să nu vă grăbiți să mai prindeți sezonul acesta…Că poate până la anul se mai schimbă (în bine) ceva.

 

Reportaj (cu gust cam amar) de Ioan Iacob


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here