Drepturile omului. Arabia Saudită, la conducerea Consiliului pentru Drepturile Omului

0
140
Raspandeste cu incredere
  • 47
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    47
    Shares

Sondajul nostru

Pe cine au promovat Democratii SUA in fruntea Consiliului Drepturilor Omului. Probabil ca apartenenta familiei regale la Dönmeh (Turc: Dönme) a fost cauza reala a alegerii… Si petrolul saudit!

„Ce se întâmplă la ONU?” pare să fie întrebarea aflata pe buzele tuturor, după ce s-a aflat că Arabia Saudită a primit cu ceva timp in urma un rol-cheie în ceea ce privește raportarea abuzurilor asupra drepturilor omului, deși ţara este „mândra” posesoare a celui mai violent dosar contemporan în ce privește tratamentele aplicate femeilor, minorităţilor și disidenţilor si finantarii grupurilor teroriste din Siria.

Faisal bin Hassan Trad a fost numit șeful unei comisii de 5 ambasadori care supraveghează Consiliul pentru Drepturile Omului și care selectează experţii din fiecare ţară unde ONU are mandat, experţi care întocmesc rapoarte privind încălcarea drepturilor omului în ţările respective. E o gluma oare?

„De multe ori, ONU descrie această comisie drept perla Consiliului pentru Drepturile Omului și, cu toate acestea, îi subminează legitimitatea alegând să o prezideze o teocraţie fundamentalistă, care suprimă femeile și minorităţile”, a declarat Said Hillel Neuer, liderul UN Watch, un ONG care luptă pentru respectarea drepturilor omului și care monitorizează activitatea ONU.

Faisal bin Hassan Trad a fost numit în această funcţie din luna iunie 2015, însă ONU nu a făcut publică informaţia. „Este scandalos că ONU alege o ţară care a decapitat mai mult persoane anul acesta decât ISIS să conducă o comisie pentru drepturile omului. Petro-dolarii și politica au călcat în picioare drepturile omului”, a mai declarat Neuer.


Regimul politic saudit

Teocrație modernă, Arabia Saudită este unul dintre statele în care totalitarismul prevalează ideii de drepturi ale omului, în contextul unei islamizări profunde a aparatului de stat, factorul religios reprezentând principala pârghie de legitimitate a regimului wahhabit al casei Saud de la Riyadh. Urmând legile conservatoare ale Wahhabism-ului (ramura a islamismului conservator extrem de violenta), statul saudit urmărește întoarcerea la valorile primordiale ale Islamului, respectând doctrina sintetizată de Muhammad.

Radicalizarea confesională devine treptat unul dintre principalele instrumente de menținere a puterii pentru dinastia Saud, subordonându-și întregul corpus instituțional prin utilizarea unui amplu aparat propagandistic. Ca urmare a acestui fapt, datoria supremă a cetățenilor este loialitatea nu doar față de stat ca întreg, ci și față de dinastia conducătoare. Asocierea dintre factorul religios și cel politic va avea ca rezultat o simbioză generală între cele două elemente, cu rezultat direct în caracterul inseparabil al celor doi factori în procesul de guvernare al statului.  Pe cale de consecință, Arabia Saudită va deveni treptat un stat tradiționalist, cu efect direct în concentrarea sistemului educațional exclusiv asupra studiilor religioase, sub pretextul orientării tinerilor în adevărata direcție islamică.

Neîntrerupt încă din 1740, acest proces de islamizare radicală a statului saudit va determina coordonatele Arabiei Saudite de la începutul secolului al XX-lea: legătura indisolubilă dintre stat și religie, respectiv autoritatea supremă a dinastiei conducătoare. Astfel, Școala de Gândire Islamică va deveni nucleul societății saudite, liderii acesteia având roluri importante în procesul decizional până la cel mai înalt nivel, influență pe care o vor pierde ulterior prin consolidarea tot mai  puternică a dinastiei conducătoare, devenind o anexă a celei de-a doua. Ratificând la nivel formal deciziile familiei regale, liderii religioși vor contribui semnificativ la creșterea capitalului politic al monarhiei, considerată de populație ca adoptând o politică în profundă  concordanță cu principiile de etică arabo-islamice.


Discriminarea in societatea saudita

Apartenența la Islam nu este doar un criteriu principal pentru accederea la ierarhia politică a statului, ci inclusiv pentru obținerea cetățeniei, exprimând într-o manieră indubitabilă contopirea dintre politică și doctrina confesională. Prin urmare, ideea de minoritate religioasă este respinsă cu vehemență, luând în considerare posibilitatea acesteia de a submina autoritatea deplină a regimului autocratic de sorginte islamică.

Cea de-a doua dimensiune a fenomenului de discriminare este determinată de criteriul de gen, existând o evidentă diferențiere între bărbați și femei. Poliția Religioasă, subordonată Ministerului Afacerilor Interne, este o dovadă elocventă a statutului inferior al femeilor în raport cu bărbații, alături de lipsirea acestora de drepturi elementare precum accesul la educație, respectând legea islamică într-o manieră extremistă. Abuzurile în ceea ce privește drepturile omului ating apogeul în momentul în care membrii organizației sunt remunerați pentru fiecare persoană arestată, acuzată fiind de încălcarea legii.

Factorul feminin este de departe cel mai asuprit, supus fiind unei serii întregi de restricții: de la nivel de vestimentație până la nivel de comportament, totul este prestabilit pentru femeile din Arabia Saudită, sub pretextul unei ”slăbiciuni morale a femeilor”. Pe baza acestui considerent, acela al inferiorității de gen, legea saudită este de natură să determine subordonarea factorului feminin față de cel masculin, stabilindu-se un raport de subordonare profundă, adeseori degenerând în maltratarea aplicată de cel din urmă primului. Paradoxal, Coranul, prin conținutul său, nu îndeamnă la secesiune de gen, ci la corecție, luând în considerare faptul că ritualul zilnic este același atât pentru bărbați cât și pentru femei, inclusiv concepția despre pelerinaj și moarte.


Drepturile omului în Arabia Saudită

Deși este un aliat al Statelor Unite, ţara arabă este totodată ţara-patrie pentru Osama bin Laden și pentru gruparea teroristă al-Qaeda, care ar fi fost finanţată într-un timp chiar de familia regală. Până și în 2010, SUA se temea că Arabia Saudită este principala sursă de finanţare a grupărilor teroriste sunnite din toată lumea, conform Wikileaks.

În ce privește drepturile omului, cazurile din această ţară sunt notorii. Abia în anul 2011 femeile au primit dreptul de a vota și de a candida la alegerile municipale. Tot în același an însă, o femeie a fost condamnată la 10 lovituri de bici pentru că a condus o mașină. Femeia a fost graţiată în ultimul moment de regele Abdullah. Un alt caz ce a ajuns să fie cunoscut la nivel internaţional este cel al bloggerului Raif Al-Badawi, care în ianuarie 2015 a primit primele lovituri de bici dintr-un total de 1.000, ca parte a sentinţei pentru criticarea regimului în 2012. Iata ce democratie originala sustin “democratii” SUA!

În viitorul apropiat, urmează să se execute decapitarea unui tânăr care a fost condamnat la moarte încă de la 17 ani, când a participat la un protest antiguvern. Ali se pare că a fost urmărit în special din cauza unchiului său, un personaj problematic pentru autorităţi. După ce va fi decapitat, corpul său va fi pus pe o cruce și expus publicului, într-un gest de cruzime extraordinară, ce denotă guvernarea prin teroare. Amnesty International a declarat chiar luna trecută că Arabia Saudită este cea mai „prolifică” ţară din lume când vine vorba de execuţii, cu 2.200 de cazuri între 1985 și 2015. In anul 2015 au fost executate peste 180 de persoane, conform Human Rights Watch.

UN Watch spune că decizia va bate ultimul cui în sicriul care reprezintă credibilitatea Consiliului ONU și i-a cerut ambasadorului SUA la ONU, Samantha Power, și ministrului de externe al UE, Federica Mogherini, să „denunţe acest act îngrozitor de cinism al unui regim care decapitează oameni în piaţa publică, sub care femeile, creștinii și homosexualii nu au drepturi, iar bloggeri inocenţi sunt în închisoare, pentru că au criticat autorităţile și islamul radical”, a spus Neuer.


Drepturile femeii in societatea saudita

Statutul femeii saudite pune la grea încercare flexibilitatea culturală a occidentalului obișnuit. Nicio femeie saudită, indiferent de vârstă, nu are voie să circule fără un însoţitor de sex masculin. Sauditele nu au voie să voteze, sau să fie alese în funcţii politice cu răspundere înaltă. Mai mult, Arabia Saudită este singura ţară din lume în care femeile nu au voie să conducă un autoturism. În plus, cele mai multe saudite, nu sunt integrate în piaţa muncii – doar 16,5% din forţa de muncă saudită este feminină.

Recent însă, filosofia reformistă a actualului monarh a lăsat să transpară efecte pozitive asupra femeilor din ţară. Cotidianul saudit Al-Yawm anunţa luni că femeile au voie să circule (recreaţional, nu pentru transport) cu bicicleta, dacă au un însoţitor bărbat, sunt îmbrăcate corespunzător din perspectivă islamic (purtând abaya care o acoperă din cap până în picioare) și se deplasează doar în zonele special amenajate. Ziarul nu a spus nimic pentru motivele acestei schimbări, însă ea nu este unică. Publicaţia Al-Watan scria, în urmă cu două zile, că autorităţile saudite au acordat licenţă de funcţionare cluburilor sportive pentru femei, pentru prima dată în istorie. Decizia a venit la aproape un an de la decizia de a permite sportivelor saudite să participe la Jocurile Olimpice de la Londra.

Prin ochii unui occidental, aceste progrese în direcţia egalităţii dintre femei și bărbaţi par minore în raport cu statutul unei femei obișnuite din Europa, de exemplu. Cu toate acestea, privite din interiorul Arabiei Saudite, ele se văd ca salturi uriașe.

Deşi femeilor saudite li s-a permis, anul trecut, să voteze şi să candideze, pentru prima dată în istorie, iar cel puţin 15 au fost alese în consilii locale, populaţia feminină trebuie să respecte, în continuare, foarte multe restricţii.

Una dintre interdicţiile impuse femeilor din Arabia Saudită, nu de legislaţie, ci de clericii saudiţi, este condusul maşinilor.

Jurnalistul saudit pentru Arab News, Talal Alharbi, este de părere că femeile ar trebui să aibă voie să conducă, dar doar ca să îşi ducă membrii familiei la spital sau copiii la şcoală. „Femeile ar trebui să accepte lucrurile simple. Acesta este cel mai înţelept lucru pe care l-ar putea face acum. Încăpăţânarea nu le ajută”, a spus el.

O altă intedicţie pentru femeile saudite este să iasă singure din casă. Ele au un „mahram”, care le însoţeşte oriunde, inclusiv la cumpărături sau la medic.

Această regulă îşi are rădăcinile în tradiţiile conservatoare şi credinţele religioase, potrivit cărora libertatea oferită femeilor le-ar face mai vulnerabile la păcate, scrie The Guardian.

O adolescentă care a fost violată de mai mulţi bărbaţi a fost declarată vinovată, pentru că nu a avut însoţitor.

Femeile saudite trebuie să limiteze timpul petrecut în prezenţa bărbaţilor care nu le sunt rude.

De altfel, cele mai multe clădiri publice, inclusiv bănci şi universităţi, au intrări separate pentru bărbaţi şi femei, potrivit Daily Telegraph.

Tot astfel, mijloacele de transport în public, plajele sau parcurile de distracţie sunt, de asemenea, segregate, în cea mai mare parte a ţării.

Cele mai multe femei din Arabia Saudită sunt obligate să poarte o abaya şi o eşarfă pe cap. Nu este neapărat nevoie să îşi acopere faţa, potrivit The Economist.

Codul vestimentar a fost impus inclusiv prezentatoarelor de televiziune în acest an. Un real progres nu-i asa? 

Simplul gând că o femeie poate fi dezbrăcată în spatele uşii unei cabine de probă este revoltător pentru bărbaţii saudiţi, a spus redactorul Maureen Dowd pentru Vanity Fair.

Între alte interdicţii pentru femeile din Arabia Sudită se numără: să intre în cimitire, să citească reviste de modă necenzurate sau să cumpere păpuşi Barbie(?!).

Prinţesa saudită Reem Al Faisal a declarat recent pentru Gulf News„ţara se află în miezul unor revoluţii neîntrerupte, atât sub aspect social, cât și sub aspect economic.” Normal daca faci parte din clasa conducatoare care isi permite cam tot ce nu isi permit supusii!

„Nu suntem nici diavoli, nici îngeri… Suntem ca oricare altă societate. Dar nu există nicio analiză obiectivă [cu privire la situaţia Arabiei Saudite], iar exagerări sunt de toate părţile. Nu am cunoscut pe nimeni care să vorbească despre Arabia Saudită fără să fie implicat emoţional. Fie cu dragoste, fie cu ură, și ambele abordări sunt greșite,” declara prinţesa.

Pentru a întregi perspectiva asupra statutului femeii saudite, Al Faisal explică, de pildă, cât de bogate sunt femeile saudite. Ele deţin „un estimat de 11 miliarde de dolari, fără a include bunurile”, spune prinţesa, adăugând și că „femeile deţin mai multe conturi în bancă decât bărbaţii”. Oare la cine se refera, nu tot la casta conducatoare?

În cele din urmă, un element de importanţă majoră care le scapă occidentalilor este că unele saudite, chiar și dintre cele care se opun vehement obiceiurilor patriarhale ale ţării, cum este jurnalista Maha Akeel, nu vor drepturi europene: „uite ce e, noi nu cerem… drepturi pentru femei potrivit valorilor și stilurilor de viaţă occidentale. Noi ne dorim lucruri în acord cu ceea ce spune Islamul,” spunea editorialista, citată de Pittsburgh Tribune-Review. Pentru a convinge, Akeel conchide: „Priviţi la istoria noastră, la modelele noastre de viaţă.” Care or fi ale?

Redefinirea rolului femeii în statul saudit va determina conturarea unei elite educate, capabile să le reprezinte drepturile și interesele, creând așadar o identitate a acestora în societatea din Arabia Saudită.  Cu toate acestea, integrarea femeilor pe piața muncii este o problemă pentru eradicarea căreia este necesară o nouă serie de reforme. În acest sens, statul saudit pledează pentru o recunoaștere ulterioară a Convenției Națiunilor Unite privind Drepturile Femeilor.

Este ceva sa reprezinti Drepturile Omuui si sa nu le ratifici integral, nu-i asa? Aberatii ale democratilor americani la cea mai inalta cota posibila!

Reformarea sistemului de învățământ este factorul intern decisiv pentru formarea clasei progresiste, capabilă să implementeze măsuri de consolidare a reformelor înfăptuite. Începând cu 1990, puterea ulema (elita religioasă) se diminuează, marcând începutul independentei aparatului de stat. Retine atenția situația ultimei decade a secolului al XX-ea, perioadă în care ulema critică vehement deciziile guvernanților saudiți, marcând astfel o noua etapă: separația între politic și religios.


Religia saudita

Musulmana, sunita majoritar-extremista, siita puternic persecutata si politic si religios.

Dintre suniti si restul, sunitii sunt cei mai extremisti din sanul musulmanilor, iar secta wahabita din Arabia Saudita intrece in extremism si pe cei din SIIL.

Arabia Saudita nu a fost niciodata democratie, e o monarhie absolutista de sec XVI unde monarhul e legislator, executor si judecator in acelasi timp. Siitii, alawitii, kurzii, sunt musulmani mai liberali, de aceea tarile unde sunt ei la putere o duc ceva mai bine la capitolul drepturilor femeii.

De aceea exista si cazuri de persecutie sau chiar executie din randul clerului siit. Un important lider religios siit a fost executat in Arabia Saudita: “Acest sange pur va manji Casa Saud”.

Executarea de catre Arabia Saudita a proeminentului lider religios siit Nimr al-Nimr a avut ca scop alimentarea conflictului dintre siiti si suniti si “incendierea regiunii”, a declarat sambata un parlamentar irakian din coalitia siita, la guvernare, postului de televiziune Al-Sumaria.
“Aceasta masura luata de familia domnitoare (a Arabiei Saudite) are ca menire sa reaprinda regiunea, sa provoace lupte religioase intre suniti si siiti”, a declarat Mohammed al-Sayhud, citat de Reuters. Exact ce isi doresc de fapt conducatorii acestei natii de nebuni cu acte in regula, care omoara in numele religiei, sa declanseze un razboi si sa-i lichideze pe siiti.
Totodata, un important lider religios care are legaturi stranse cu conducerea Iranului a denuntat executarea lui Al-Nimr si a prevazut consecinte care vor duce in cele din urma la prabusirea familiei saudite domnitoare.
“Nu am nicio indoiala ca acest sange pur va manji Casa Saud si o vor sterge din paginile istoriei”, a declarat ayatollahul Ahmad Khatami, membru al Adunarii Expertilor, citat de agentia de stiri Mehr.
“Crima executarii seicului Al-Nimr se inscrie in tiparele criminale ale acestei familii tradatoare… ne asteptam ca lumea islamica sa se revolte si sa denunte pe cat posibil acest regim infam”, a adaugat el.
Pe de alta parte, Mohammed al-Nimr, fratele seicului executat sambata de Arabia Saudita alaturi de 46 de persoane condamnate pentru terorism, a declarat ca, desi familia este socata de veste, spera ca orice fel de reactie sa ramana pasnica.
“Seicul Al-Nimr era foarte stimat in comunitatea sa si in societatea musulmana in general si nu este nicio indoiala ca va exista o reactie. Speram ca orice reactii sa se limiteze la o forma pasnica. Nimeni nu trebuie sa aiba reactii in afara acestui cadru pasnic. Varsarea de sange trebuie sa inceteze”, a declarat prin telefon Mohammed al-Nimr.


Minoritatea crestina din Arabia Saudita

Minoritatea crestina din Arabia Saudita are drepturi limita, sunt adesea persecutati, inchisi, baturi, omorati fara a avea dreptul la aparare. Cam la fel ca si supusii lor (grupari teroriste finantate si inarmate bine de regimul de la Riad) din Siria care omoara crestinii ca sa se distreze. Desi exista cateva biserici acestea sunt mai tot timpul inchise, preotii arestati, iar supusii nu au voie sa se inchine decat acasa. Introducerea unei Biblii in Arabia Saudita se pedepseste cu… moartea. Curat democratie autentica. La fel ca si cea pe care o cladeau democratii in sua sub obladuirea bananaramei conducatoare.

*

Intrebare: Cum e posibil ca toti islamistii sa reprezinte exclusiv religia islamica-wahabita, iar singurul stat wahabit care finanteaza direct teroristii numit Arabia Saudita sa fie CEL MAI IMPORTANT partener al SUA, Franta, Anglia, samd? Si sa fie si reprezentat in Consiliul Drepturilor Omului?

*

Aceasta aberatie chiar trebuie sa inceteze. Sa speram ca Donald Trump va indrepta aberatiile clicii democrate ce a fost pana mai ieri sefa la Washington.


Raspandeste cu incredere
  • 47
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    47
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here