Asta în condiţiile în care pilonii de susţinere ai podului se sfărâmă sub greutatea trenurilor care trec, iar armătura de fier-beton corodată ieşise la suprafaţă.

„Podul Constanţa, de la nepăsare la premeditare. Aceste poze sunt făcute astăzi. Au mascat problemele structurale cu ipsos! (LE: adeziv de exterior) Specialiştii pe care i-am consultat ne confirmă că această lucrare are valoare structurală ZERO. Săptămâna trecută autorităţile responsabile au anunţat că se vor realiza lucrări de reparaţii şi am crezut că se va întâmpla în sfârşit ceva normal. Însă astăzi suntem martorii unui act de politiciansim pur: spoiala (în adevăratul sens) unor probleme grave ca urmare a presiunii publice”, scriu cei de la USR sector 1 pe Facebook, publicând o serie de fotografii ala pilonilor podului.

Sursa foto: USR, sector 1

Promisiunile CFR

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunţat, pe 25 aprilie, că va derula în luna mai 2018 lucrări de intervenţie în zona Podului Constanţa, în baza avizului emis de Primăria Municipiului Bucureşti, la solicitarea Regionalei CF Bucureşti.

„Lucrările de intervenţie se vor executa în zona Podului Constanţa, administrată de CFR, la km 4+327, în anumite intervale orare doar în cursul nopţii, când traficul este mai scăzut, astfel încât impactul acestor lucrări asupra celor care tranzitează zona să fie cât mai mic. Pentru menţinerea condiţiilor optime şi de siguranţă rutieră, traficul în zona Podului Constanţa, în perioada intervenţiei, va fi dirijat şi semnalizat temporar cu ajutorul indicatoarelor rutiere”, se arăta într-un comunicat.

„Regionala de Căi Ferate Bucureşti continuă parcurgerea şi derularea etapelor premergătoare implementării programului de reparaţii la Podul Constanţa, pentru zona administrată de CFR SA, până în prezent fiind elaborate Expertiza Tehnică şi DALI (documentaţie tehnico-economică similară studiului de fezabilitate), documentaţii tehnice obligatorii în vederea demarării procedurilor de lansare a licitaţiei pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de reparaţii. Valoarea estimativă a lucrărilor de reparaţii, conform devizului general emis, este de 5,13 milioane lei, licitaţia urmând a fi lansată în semestrul II al acestui an”, mai preciza compania.

Primăria nu poate interveni pentru că podul nu este în administrarea sa 

Primăria Capitalei nu poate interveni pentru reparararea podului acesta fiind în administrarea CFR. “Singura instituţie abilitată de lege să execute lucrări de consolidare/reabilitare la acest obiectiv este Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA”, potrivit unui comunicat al PMB.

Instituţia precizează că, prin direcţia de specialitate, a emis, la cererea Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, două autorizaţii de construire în anul 2006, însă ulterior CFR SA nu a depus nicio altă cerere pentru emiterea autorizaţiilor de construire.

De asemenea, primăria susţine că sigurul aviz cerut în ultimi ani pentru Podul Constanţa a fost în 13 iulie 2017, când, la cererea CFR, PMB a emis un aviz de intervenţie pentru “lucrări de îndepărtare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanţii la traficul rutier în zona Pod Constanţa (intersecţia Calea Griviţei cu sos. Chitilei – Bd Bucureştii Noi), lucrări ce urmau a fi executate de Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA Bucureşti, sucursala regionala Bucureşti – sectia L3 Bucureşti”.

“Zilele acestea, specialiştii Municipalităţii au avut o serie de discuţii cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, care au dat asigurări că vor demara de urgenţă procedurile pentru punerea în siguranţă a podului, pe care îl vor reabilita concomitent cu lucrările de modernizare a carosabilului ce vor fi realizate de Primăria Capitalei pe Calea Griviţei. Menţionăm că Primăria Municipiului Bucureşti are prevăzuţi bani în bugetul pe anul 2018 pentru lucrări de reabilitare a carosabilului şi a căii de rulare a tramvaielor de pe Calea Griviţei, iar Compania Municipală Dezvoltare Durabilă va actualiza în regim de urgenţă studiul de fezabilitate pentru supralărgirea Căii Griviţa (incluzând zona Podului Constanţa) dar şi a Bd Bucureştii Noi, pe porţiunea care nu a fost reabilitată odată cu lucrările la linia de metrou M4, astfel încât proiectul să fie demarat anul acesta”, menţionează sursa citată.