Graiul Salajului : Cu peste 75 la sută din banii judeţului Sălaj abia asigurăm funcţionarea administraţiei

    62
    0
    DISTRIBUIȚI
    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    Consilierii judeţeni votează proiectul de buget al Sălajului pe anul 2017. Bugetul propriu al judeţului şi al instituţiilor şi serviciilor publice subordonate este de 176.679.000 de lei.
    Cea mai mare parte a acestor bani va fi direcţionată către secţiunea de funcţionare: 135.122.000 de lei, în timp ce pentru dezvoltare se alocă anul acesta doar 41.557.000 de lei, adică doar 23,5 la sută din bugetul total.

    Învăţământ special, lapte şi corn de peste 10 milioane
    şi învăţământ de performanţă de numai 45.000 de lei

    Din totalul de 135.122.000 de lei, 11.000.000 de lei vor fi direcţionaţi către autorităţile executive, pentru cheltuieli de personal, bunuri şi servicii.
    Către alte servicii publice generale merg 4.451.000 de lei, din care 3.776.500 de lei vor ajunge în Fondul de rezervă bugetară al Consiliului judeţean, iar 675.000 de lei la Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor.
    13.664.000 de lei este suma direcţionată către învăţământ: finanţarea laptelui, a cornurilor şi a merelor în şcoli (2.398.000 de lei), finanţarea învăţământului special (7.973.000 de lei) şi a olimpiadelor şi concursurilor şcolare (45.000 de lei).
    Centrul Militar Judeţean va primi 350.000 de lei.

    Anul acesta întreţinem drumurile cu 7,6 milioane
    şi tragem clopotele de 10,5 milioane de lei

    Pentru cultura, recreere si religie se aloca 22.093.000 de lei. Serviciile culturale, unde intra Muzeul Judetean, Biblioteca Judeteana si Centrul de Cultura primesc in total 7.610.000 de lei. Serviciile in domeniul religiei primesc 11.528.000 de lei. Din aceasta suma, 10.528.000 de lei sunt pentru plata salariilor personalului neclerical din judet, adica clopotarii, cantorii si alti angajati pe langa biserici. 1.000.000 de lei sunt pentru cofinantarea serviciilor sociale acordate de unitatile de cult din judet.
    La capitolul drumuri si poduri e prevazuta suma de 7.621.000 de lei, din care 6.404.800 de lei

    Cu peste 75 la sută din banii  judeţului Sălaj abia asigurăm  funcţionarea administraţiei
    sunt pentru cheltuieli de intretinere si reparatii drumuri si poduri judetene, iar 1.216.200 de lei sunt pentru transferuri catre primarii pentru intretinerea pe timp de iarna a drumurilor judetene.Puţinul rămas la secţiunea dezvoltare este şi el împărţit
    pentru asistenţă socială, sănătate şi reabilitări de drumuri

    Veniturile de la secţiunea de dezvoltare provin din patru surse: subvenţii primite de la bugetul de stat pentru finanţarea investiţiilor pentru instituţii publice de asistenţă socială şi unităţi de asistenţă medico-sociale (1.042.000 de lei), sume primite de la UE şi alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări aferente cadrului financiar 2014 – 2020 (36.000 de lei), sume din excedentul anilor precedenţi (25.869.000 de lei), vărsăminte din secţiunea de funcţionare (14.557.000 de lei).
    La secţiunea dezvoltare, mai mult de jumătate din bani (29.067.000 de lei) vor fi alocaţi pentru reabilitare drumuri şi poduri judeţene. Pentru investiţii în domeniul sănătăţii se vor aloca 2.711.480 de lei. Sunt cuprinse aici lucrările la Spitalul Judeţean, de exemplu modernizarea bazinului de apă, sau dotarea spitalului cu aparatură şi finalizarea lucrărilor de reabilitare. Pentru cultură, recreere şi religie vor fi alocaţi 302.720 de lei. Pentru programe de dezvoltare regională şi socială e stabilită suma de 2.125.000 de lei. Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sălaj va primi, din secţiunea de dezvoltare, 2.512.000 de lei. Pe partea de protecţia mediului se alocă 190.500 de lei, iar pentru servicii şi dezvoltare publică sunt alocaţi 154.800 de lei. Către asistenţa socială sunt direcţionaţi 45.000 de lei.


    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here