Acasă Colţul specialistului Psiholog, Sociolog Învăţarea prin coaching (IV). Evaluarea iniţială

Învăţarea prin coaching (IV). Evaluarea iniţială

115
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Am început să scriu aici şi aici săptămâna trecută despre cum am conceput din punct de vedere strategic coachingul pe care i l-am oferit primul meu client, acum 10 ani. În acest articol al seriei voi scrie despre ce întrebări am folosit în etapa de pregătire a proiectului de coaching, inspirat fiind şi de ce am descoperit prin intermediul acestui specialist . Cele de mai jos sunt doar câteva din întrebările necesare la începerea oricărui proiect. Le recomand cu căldură în coaching şi scrierea proiectelor. Iată cum m-am pregătit eu mental în primul rând, prin răspunsul la întrebările acestea.

Ce rezultate palpabile vor fi create prin proiect?

Un cinefil cu abilităţi riguroase de intepretare, analiză şi sinteză a informaţiei vizuale.

Care sunt potentialele beneficii pentru antrenat (coachee)?

 

Pe termen lung:

  • Crearea unui set de abilităţi care să pregătească teoretic solicitantul şi să constituie baza pentru formarea abilităţilor practice

  • Transformarea compormantului din cinefag în cinefil

  • Creşterea încrederii în sine

  • Stabilirea unor obiective şi oferirea unor perpective de atingere a acestora.

Pe termen scurt:

  • Antrenarea abilităţilor de a lucra sub termen-limită

  • Direcţionarea culturii cinematografice spre o linie critică, specificată clar de solciitant

  • Accesul la materiale specializate din domeniu

Cât de realiste sunt scopurile pe care vrea sa le atinga?

Sunt realiste, sunt structurate, organizate în timp şi flexibile.

Care sunt riscurile majore pe care proiectul le implica?

Investiţia unor resurse într-o manieră care să dăuneze practic unuia din cei doi colaboratori. Cea mai preţioasă resursă investită e timpul, din punctul de vedere al coachului ca manager de proiect.

Evaluarea obiectivelor.

Procesul de monitorizare, controlare şi rectificare a contextului de acţiune.

Se realizează de către coach, pe măsura demarării proiectului, urmând a viza dimensiunile psihologică, tehnică specifică, formală, şi comportamentală a comunicării. Evaluarea obiectivelor va lua forma unor strategii practice de aplicare aproiectului în funcţie de rezultatele punctuale. Din acest punct de vedere, acest proiect e un fel de studiu de fezabilitate pentru aplicarea unui proiect mult mai ambiţios, de dezvoltare personală şi profesională a candidatului.

Exista resurse si expertiza pentru acest proiect?

Resurse există, la limită, din partea coordonatorului, pe baza motivaţiei şi a scopului, iar cunoştinţele şi materialele sunt puse la dispoziţia clientului pentru documentare. Coachul nu are nevoie să fie un expert în aria filmului, dar are o experienţă suficientă, inclusiv în câmpul muncii, pentru a superviza un asemenea proiect, lucrând anterior atât în recenzie culturală, cât şi în coordonare de proiect.

Coachul are abilitatea critică de a evalua obiectiv performanţa clientului.

 

Resurse investite de către coach:

  • Abilităţi: comunicare eficientă, răbdare, stăpânire de sine, critică constructivă, îndrumare;

  • Bani (pentru deplasarea cu tramvaiul la locurile de întâlnire);

  • Cunoştinţe teoretice;

  • Energie intelectuală (neuroni);

  • Energie psihică (coordonarea comportamentului spre atingerea unor obiective);

  • Informaţii externe (obţinute din cărţi şi de pe intenet);

  • Material bibliografic şi filmografic reprezentând capital fix degradabil şi valoros, împrumutat;

  • Oportunităţi cheltuite în baza obtinerii unui capital motivaţional ridicat;

  • Timp (pentru întâlniri şi evaluare);

  • Viziune (pentru planificare, strategizare şi evaluare).

Happy coaching!

Ştefan Alexandrescu

consilier în carieră, Global Career Development Facilitator

membru cofondator al Asociaţiei Române de Coaching


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here