ÎNVĂŢAREA PRIN COACHING (V). PROGRAMUL DE ÎNTÂLNIRI

1
130
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sondajul nostru

În cadrul programului de coaching am stabilit cu clientul o întâlnire, în medie, o dată la două săptămâni. O  asemenea întâlnire are următoarele etape: returnarea materialelor împrumutate (filme, reviste, cărţi, dischete), primirea unora noi, evaluarea paşilor parcurşi de la ultima întâlnire, recomandări din programul de la TV, convenirea asupra temei care urmează, clarificare, feed-back pozitiv, încurajare, stabilirea următoarei întâlniri. Durata medie a unei întâlniri : 30 minute. Locul : de obicei, un parc. Sarcinile coachului: în mare parte, pus întrebări şi ascultare.

Întâlnirea preliminară

S-au stabilit bazele comunicării, clientul s-a arătat foarte dornic de a începe colaborarea. Discuţia iniţială a implicat şi analizarea unor fotografii pe suport de hârtie fotografică din punctul de vedere al calităţii intuite de client. Rezultatele au fost surprinzătoare. Fără a se oferi vreun indiciu sau îndemnare, clientul şi-a dat seama intuitiv de nepriceperea coachului de a realiza cadre fotografice şi a putut să argumenteze tehnic riguros şi cu un limbaj nespecializat afirmaţiile.

Clientul a fost prezentat unui expert în fotografie pentru a lua ulterior legătura cu acesta spre a învăţa tehnici specifice.

Clientul primeşte o documentaţie pentru citirea rapidă şi cartea « Limbajul cinematografic » pentru o perioadă de aproximativ o lună şi îşi asumă să le parcurgă. Următoarea întâlnire este stabilită peste două săptămâni.

Celelalte întâlniri.

A doua întâlnire. Clientul primeşte o serie de filme de suspans deoarece şi-a manifestat interesul pentru studiul tehnicilor de filmare moderne. Clientul a parcurs parţial materialele oferite spre studiu, aflându-se în graficul convenit şi asumat.

A treia întâlnire. Se convine prima temă, coachul urmărind spiritului de observaţie al clientului. Tema constă în povestirea în scris a unor filme văzute. Discuţiile pornesc de la filme care i-au plăcut clientului.

A patra întâlnire. Clientul nu reuşeşte să realizeze prima temă. Coachul şi clientul cadrează mai clar colaborarea. Se lucrează mult pe partea de valori.

A cincea întâlnire. Clientul vine cu prima temă realizată incomplet şi vine cu o serie de probleme care atestă faptul că acesta a lucrat. Coachul adresează problemele întâmpinate de client şi îi oferă încurajări, deşi calitatea temei era una scăzută. Clientul nu mai stabileşte o nouă temă, asumându-şi aceeaşi temă, la standarde superioare.

A şasea întâlnire. Tema, care presupunea prezentarea şi povestirea, tot scrisă, a unui film văzut din cele aflate pe lista de vizionare, marchează o evoluţie vizibilă şi încurajatoare, îndreptăţită să dea cea următoarea temă, pentru povestirea subiectului unui film, din punctul de vedere al fiecăruia din cele 6 personaje implicate.

A şaptea întâlnire. Clientul foloseşte bine termenii învăţaţi din documentaţia primită şi are talentul de a realiza construcţii reuşite din punct de vedere al efectului frazeologic, în ciuda vocabilarului rudimentar, care începe totuşi să se îmbunătăţească simţitor. Tema următoare este analiza atentă a unui singur film după o serie de vizionări repetate.

A opta întâlnire. Analiza temei nr. 3 confirmă respectarea sugestiilor şi împlineşte obiectivul asumat în comunicare. Este decembrie 2004. Coach-ul şi clientul stabilesc oportunitatea de a fixa ca obiectiv un exerciţiu pe o serie de filme despre Crăciun.

VA URMA

Citeşte mai jos şi celelalte părţi ale seriei “Învăţarea prin coaching”:

Partea I. Coaching, nu transfer de cunoştinţe.

Partea II Planul de coaching după piramida lui Dilts

Partea III. Un model pentru mine

Partea IV. Evaluarea iniţială

Ştefan Alexandrescu

consultant în strategie de comunicare şi resurse umane

discerne.wordpress.com


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here