Acasă Colţul specialistului Psiholog, Sociolog ÎNVĂŢAREA PRIN COACHING (VI)

ÎNVĂŢAREA PRIN COACHING (VI)

151
1
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Am început să scriu o serie de articole despre primul meu proiect de coaching pe care l-am dezvoltat pe parcursul a aproximativ jumătate de an, din septembrie 2004 până în februarie 2005. Aici şi aici, am scris cum am conceput din punct de vedere strategic coachingul pe care i l-am oferit primul meu client, acum 10 ani. Apoi am scris aici despre evaluarea iniţială, înainte desfăşurării proiectului.

Apoi am început să scriu aici despre cum s-a desfăşurat propriu-zis proiectul de coaching.

I Contactarea candidatului

II Întâlnirea preliminară

III Stabilirea bazelor colaborării

IV Repetate întâlniri personale

V Evaluarea finală – am ajuns în punctul acesta.

A noua întâlnire (ultima din 2004) şi cea mai lungă, de peste 2 ore. Ultimele două întâlniri din 2004 au fost realizate la o distanţă mai mare între ele, din cauza a două amânări succesive. Clientul nu reuşeşte să vadă la TV nici unul din filmele recomandate cu ocazia Crăciunului.

Având în vedere că tema nu putea fi reiterată în lipsa de filme despre Crăciun, coachul şi clientul stabilesc o nouă temă. Încurajaţi de rezultatul foarte bun al temei ce presupunea povestirea unui film din punctele de vedere a 6 personaje, convin cea mai dificilă temă de până acum: analiza unui gen cinematografic pe baza unor filme reprezentative pentru genul respectiv. Pentru aceasta se alege genul noir, un subgen al thrillerului, înrudit cu filmul poliţist.

Clientul are la dispoziţie 6 filme pe care deja le-a văzut şi trebuie să le revadă, din care să aleagă 3 şi, cu ajutorul documentaţie bibliografice detaliate pe acest gen (puse la dispoziţie de către coach), să realizeze o conturare a caracteristicilor scoase în evidenţă în fiecare din aceste filme: care sunt tiparele filmului noir, cu exemplificări.

Tema despre filmul noir, care este de fapt evaluarea abilităţlor antrenate în perioada septembrie-decembrie 2004 îşi stabileşte termenul-limită în prima jumătate a lunii ianuarie. În această întâlnire, coachul şi clientul discută constrângerile mediului apărute în jurul activităţii de coaching: începea din nou sesiunea la facultate pentru coach, iar pentru M., perioada de evaluări prin teze. Coachul şi clientul convin restricţionarea întâlnirilor la schimbul de materiale şi mutarea spaţiului de desfăşurare al coachingului pe internet, prin e-mail.

În acest scop, această întâlnire, la sfârşitul lui 2004 implică depăşirea cadrului de coaching pentru deplasarea în teren la un intenet café, unde coachul ii explică clientului unde si cum sa caute pe internet, unde si cum sa salveze, arhiveze si trimita informatiile de care are nevoie pentru comunicare. Coachul i-a pus la dispoziţie kiturile de instalare ale programelor de care clientul are nevoie pentru desfasurarea activitatilor presupuse de redactarea temelor si a comunicării prin e-mail.

Aceasta a fost ultima întâlnire de coaching faţă în faţă. Coachingul ulterior s-a desfăşurat prin e-mail şi a continuat până în februarie 2005, cu rezultate satisfăcătoare de ambele părţi.

VA URMA

Bibliogafie principală

  • Dilts, Robert – From coach to awakener, Meta Publications, 2003, California, SUA

  • Grosu, Dan – Curs on-line de managementul proiectelor educaţionale, Academia Online, Bucureşti, 2004 (www.academiaonline.ro)

  • Pease, Allan; Garner, Alan – Limbajul vorbirii: Arta conversaţiei, Editura Polimark, Bucureşti, 1998

  • Prutianu, Ştefan – Manual de comunicare şi negociere în afaceri, Ed. Polirom, Iaşi, 1998, 2004

  • Tracy, Brian – Dezvoltare personală, Editura Polirom, Iaşi, 2003

  • Szekely, Andy – NLP: Calea Succesului., Editura Aamltea, Bucureşti, 2002.

Happy coaching!

Ştefan Alexandrescu

consilier în carieră, Global Career Development Facilitator

cofondator al Asociaţiei Române de Coaching

discerne.wordpress.com


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here