Acasă Colţul specialistului Psiholog, Sociolog Învăţarea prin coaching (VII). Evaluarea finală a proiectului

Învăţarea prin coaching (VII). Evaluarea finală a proiectului

262
2
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Desfăşurarea

Acum 10 ani am demarat primul meu proiect de coaching faţă în faţă, cu un client care avea ca obiectiv formarea abilităţilor scrise de analiză şi recenzie a filmului pe fundalul dezvoltării unei culturi cinematografice.

Coachingul a constat pentru mine în aplicarea tehnicilor şi cunoştinţelor deprinse din zeci de cărţi despre dezvoltare personală, psihologie, comunicare.

Scopul meu, dincolo de antrenamentul propriu-zis al abilităţilor la care aspira clientul, era de a încuraja şi a canaliza un proces de creştere a încrederii în propriile abilităţi şi de a oferi un feed-back pozitiv.

Acest ultim articol, al şaptelea al seriei, este despre evaluarea întregului proces de coaching după desfăşurarea acestuia.

Rezumarea aspectelor către care proiectul converge.

Clientul şi-a propus dezvoltarea abilităţilor de a înţelege, analiza şi interpreta arta filmului. Coachul şi-a propus ca clientul să îşi formeze o încredere justificată în propriile abilităţi, să îşi formeze o atitudine pozitivă susţinută prin realizări conştiente, pas cu pas, cu privire la antrenarea acestui hobby (filmele). Evaluarea măsurii îndeplinirii obiectivelor clientului se face prin tema finală. Evaluarea măsurii îndeplinirii obiectivelor coachului se face prin monitorizarea atentă a limbajului non-verbal şi para-verbal al clientului, precum şi prin atenţia la atitudinea pe care clientul o are în procesul de învăţare şi antrenament.

 

Determinarea rezultatelor.

Rezultatele sunt elemente prin care putem determina impactul proiectului asupra beneficiarului.

Evaluarea rezultatelor se va face pe baza lucrării finale de examinare, în formă tehnoredactată, predată în formă electronică, conform rigorilor cerinţei (realizarea unei prezentări a genului noir prin expunerea caracteristicilor importante rezultate din anumite filme). Deşi lucrarea nu se ridică la nivelul standardelor cerute, este peste medie şi ca atare, justifică eforturile de a continua activitatea începută prin acest proiect, într-un altul.

 

Determinarea indicatorilor de performanta.

Indicatorii de performanta ne permit sa masuram stadiul în care ne aflam în raport cu rezultatele care trebuie obtinute.

Indicatorii de performanţă sunt corectitudinea în raport cu următoarele sisteme de referinţă: cerinţa temei finale de evaluare, normele de exprimare adecvată (evaluarea dobândirii unui limbaj adecvat domeniului), normele ortografice, ortoepice şi de punctuaţie, normele de tehnoredactare.

 

Determinarea standardelor de performanta.

Ne indica valorile pe care ar trebui sa le atinga indicatorii.

Se realizează pe baza normelor existente parţial în materialul bibliografic şi parţial menţionate în comunicare verbală directă.

 

Determinarea timpului necesar.

Intervalul de timp necesar pentru atingerea unui obiectiv se masoara în raport cu data de la care a început implementarea proiectului.

Anul nou este o limită acceptabilă pentru un asemenea proiect educaţional început în toamnă, luând în considerare carenţele existente la începutul demarării proiectuluii. Proiectul a fost ulterior continuat încă două luni, cu atingerea obiectivelor coachului.

 

Beneficii obţinute de client:

  • obţinerea de cunoştinţe teoretice despre arta şi analiza filmului;

  • formarea abilităţii de a analiza critic un film ;

  • antrenarea abilităţii de a privi aceeaşi poveste din mai multe perspective;

  • antrenarea abilităţilor de formulare şi argumentare obiectivă a unor păreri proprii;

  • sinteză şi analiză, prin urmărirea tiparelor cuprinse într-un subgen cinematografic;

  • încredere în propriile abilităţi formate;

     

Beneficii obţinute de coach:

  • Antrenarea abilităţilor de coaching;

  • Energie intelectuală (creeare de sinapse);

  • Experienţă capitalizabilă din punctul de vedere al cantităţii informaţiilor de calitate cu caraceter şi rol educativ;

  • Fixarea cunoştinţelor teoretice, îmbunătăţirea cunoştinţelor despre film prin exerciţiul de a evalua critic gândirea critică a unui client.

     

Celelalte articole din această serie:

Partea I. Coaching, nu transfer de cunoştinţe.

Partea II Planul de coaching după piramida lui Dilts

Partea III. Un model pentru mine

Partea IV. Evaluarea iniţială

Partea V. Programul de întâlniri

Partea VI.

 

 

Happy coaching!

Ştefan Alexandrescu

consilier în carieră, Global Career Development Facilitator

membru cofondator al Asociaţiei Române de Coaching


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

2 COMENTARII

  1. “Coaching” in sus, “coaching” in jos. M-ati omorat! Nu ati gasit un corespondent in limba romana? Permiteti-mi o carcoteala. Nu ati gasit exprimarea cea mai fericita: “Ne indica valorile pe care ar trebui sa le atinga indicatorii”, “creearea de sinapse”. De, abilitati de coaching!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here