Acasă Jurnalul Bucurestiului Invatamant, Educatie IPP : Educatia – sansa la integrare a ...

IPP : Educatia – [ne]sansa la integrare a copilului cu dizabilitati din Romania

118
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Eventuale modificări legislative care să sprijine un mod real de integrare a copiilor cu dizabilități în învățământul de masă ar trebui făcute într-un capitol al legii educației naționale mai degrabă decât printr-o lege specială. La fel de importantă ca și modificarea cadrului legal este pregătirea cadrelor didactice pentru a dobândi cunoștințele necesare în ce privește integrarea copilului cu dizabilități în învățământul de masă dar și în derularea de campanii ample de informare pentru părinții copiilor fără dizabilități. Acestea au fost principalele concluzii care au reieșit la finalul unei dezbateri cu peste 30 de cadre didactice provenind din instituții de învățământ de masă dar și speciale organizată joi, 12 martie a.c. la București de către Institutul pentru Politici Publice și de Fundația de Abilitare Speranța în cadrul proietcului Educația incluzivă – un drept al copilului cu dizabilități finanțat prin Granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.

 

Discuțiile au confirmat principalele concluzii ale studiului IPP realizat la finalul anului 2014 pe baza rezultatelor unui sondaj național reprezentativ, implementat de IPP (rezultatele disponibile aici: http://www.ipp.ro/pagini/sondaj-de-opinie-educa539ie-incluziv.php ) dar și a interviurilor cu aproximativ 80 de cadre didactice din instituții de învățământ publice preuniversitare.

 

62% dintre părinți consideră că elevii cu dizabilități ar trebui școlarizați în unități speciale de învățământ în timp ce majoritatea cadrelor didactice intervievate nu se consideră pregătite pentru a lucra cu elevii cu nevoi speciale (neavând pregătire teoretică sau practică în acest domeniu). Varianta finală a studiului IPP va fi disponibilă la finalul lunii martie, materialul urmând a fi distribuit tuturor parlamentarilor din Comisiile de învățământ din Camera Deputaților și Senatul României, Ministrului Educației și Cercetării Științifice respectiv Inspectoratelor Școlare Județene și directorilor școlilor în care s-au implementat clasele de diversitate (beneficiare ale unor programe de pregătire în cadrul proiectului).

 

Pentru mai multe informații, vă rugăm contactați: Elena Tudose – Director Programe IPP și Loredana Totoliciu – Coordonator Programe IPP la tel. 021 212 31 26 respectiv Sebastian Bilanin – Coordonator Proiect Fundația de Abilitare Speranța la tel. 0256 274 466.

Acest eveniment se desfășoară în cadrul proiectului Educația incluzivă – un drept al copilului cu dizabilități, implementat de Fundația de Abilitare “Speranța” din Timișoara, în parteneriat cu Institutul pentru Politici Publice (IPP) și este finanțat prin Granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România.


Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here