Jurnal de Dambovita : Chiar dacă a venit frigul, lucrările se desfăşoară în forţă

    0
    32
    Raspandeste cu incredere
    • 3
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
      3
      Shares

    Şantiere paralele fără precedent pe centura Târgoviştei

    Şantiere paralele fără precedent pe centura Târgoviştei
    Sondajul nostru

    Conform opiniei dumneavoastra, care a fost cel mai bun presedinte postrevolutionar al Romaniei:

    View Results

    Loading ... Loading ...

    ❚ Investiţia este de amploare şi, pe lângă asfaltări, cuprinde lucrări la reţeaua de canalizare, reabilitarea şi consolidarea mai multor poduri şi pasaje şi chiar construcţia unui pod nou ❚ Primarul municipiului, Cristian Stan, a declarat că nici el nu este pe deplin mulţumit de ritmul în care se lucrează, dar este convins că întârzierile vor fi recuperate, iar proiectul va fi finalizat la termenul stabilit, decembrie 2018, mai ales că, dată fiind anvergura şi problemele care apar pe parcurs, lucrurile sunt totuşi avansate pe partea cea mai dificilă a proiectului ❚ Proiectul de reabilitare şi modernizare a drumului de centură are o valoare de 53 milioane lei şi a fost salvat cu greutate de actuala administraţie, fiind, la un moment dat, în risc de neimplementare

    ANA MARIA POPESCU


    Pentru a închide gura celor care susţin pe toate drumurile că lucrările la şoseaua de centură a municipiului Târgovişte au fost sistate, iar constructorii şi-au făcut bagajele şi şi-au văzut de drum, ieri, primarul municipiului Târgovişte, însoţit de echipa de viceprimari, de directori din cadrul Primăriei, dar şi de presa locală, a făcut un tur de forţă prin toate puncte de pe centură unde se lucrează intens în momentul de faţă. Este vorba despre lucrări de anvergură care se realizează la poduri şi pasaje, lucrări extrem de complexe, care sunt considerate prioritare în cadrul proiectului din cauza faptului că obiectivele respective prezentau degradări importante. Primarul municipiului, Cristian Stan, a declarat că nici el nu este pe deplin mulţumit de ritmul în care se lucrează, dar este convins că până la urmă întârzierile vor fi recuperate, iar proiectul va fi finalizat la termenul stabilit, decembrie 2018. Investiţia este de amploare, care pe lângă asfaltări, cuprinde lucrări la reţeaua de canalizare, reabilitarea şi consolidarea mai multor poduri şi pasaje şi chiar construcţia unui pod nou.

    La Teiş, foraje pentru un pod nou

    Prima verificare făcută ieri de primarul municipiului a fost la podul de la Teiş, unde se execută lucrări de forare complexe şi unde practic se construieşte un pod nou fără ca circulaţia să fie afectată. Edilul a mărturisit că nu scapă nicio secundă din ochi constructorul pentru că îşi doreşte ca timpul pierdut să fie recuperat şi să nu stea în tensiune din cauza faptului că proiectul nu va fi finalizat la timp, lucru care ar obliga administraţia târgovi şteană să înapoieze Uniunii Europene o sumă importantă care depăşeşte puterea financiară a unităţii administrativ teritoriale. „La podul de la Teiş în momentul de faţă se execută forajele pentru noul pod. Ce se întâmplă?! Este vorba de nişte stâlpi de susţinere la care se forează la o adâncime de peste 20 de metri, în momentul de faţă deja sunt făcute 11 astfel de coloane, există şi armăturile, după aceea se betonează şi apoi se iese la radieri pentru zona de suprafaţă. Am vrut să mergem la faţa locului la punctele unde se lucrează pe Centură pentru că în spaţiul public au apărut tot felul de puncte de vedere care sunt puţin distorsionate. Pe Centură se lucrează, este pentru prima dată când la Târgovişte se execută astfel de lucrări cu asemenea instalaţii de foraj, valoarea unui asemenea foraj depăşeşte 20.000 lei pentru fiecare coloană. Trebuie să spun la Teiş practic se va construi un pod paralel cu podul pe care îl avem, trebuie să facem 54 de astfel de foraje, cam în două săptămâni eu sper să le finalizăm, în condiţiile în care, în afară de instalaţia de foraj de mare putere care deja este în funcţiune, mai este adusă şi pregătită încă o instalaţie de foraj, se va lucra la două instalaţii de foraj… În aceste condiţii, eu cred că vom finaliza destul de repede una dintre lucrările de mare importanţă şi care trebuia realizată neapărat în acest an. La podul de la Teiş este una din lucrările esenţiale pentru proiectul de centură pentru că de asfaltat este foarte simplu… Vreau să mai spun un lucru, era foarte uşor pentru noi să facem abstracţie de aceste poduri, să renunţăm să le mai ţinem în proiect şi să ne apucăm numai de asfaltat, 10 kilometri de asfalt îi făceam în două-trei luni, şi zona de canalizare se rezolva destul de repede, iar peste câţiva ani ne trezeam cu această zonă şi cu podul de la Valea Voievozilor într-o situaţie din care nu am fi reuşit să ieşim foarte repede, cu traficul blocat. Toate materialele, mă refer la armătura pentru aceste coloane sunt aduse în şantier de către constructor. În maxim două-trei săptămâni, vom termina aici, cu menţiunea că, dacă nu va fi foarte ger, se va putea lucra pentru că forajul se face la mare adâncime şi lucrările nu or să fie întrerupte de o vreme mai puţin favorabilă. (…) Noi facem tot ceea ce putem să finalizăm acest proiect, nu merge aşa cum mi-aş fi dorit, însă este timp să recuperăm… Sunt lucrări ample care nu s-au realizat niciodată în acelaşi timp în municipiul Târgovişte, poate că lucrările nu se realizează aşa cum ne-am fi dorit, însă facem tot ceea ce putem, suntem în fiecare zi în contact cu constructorul, venim în fiecare zi pe şantier, cu constructorul discutăm poate de 10-20 de ori în fiecare zi, încercând să rezolvăm problemele care sunt inerente unei lucrări de asemenea anvergură. Eu îmi exprim convingerea că la anul, pe vremea aceasta, vom veni împreună la recepţia proiectului de Centură a municipiului Târgovişte”, a declarat primarul municipiului Târgovişte, Cristian Stan.

    „Sunt lucrări care nu au fost abordate niciodată”

    Primarul municipiului Târgovişte susţine că abia după ce se vor termina lucrările la poduri şi pasaje se va trece la partea de asfaltare a şoselei de centură, aceasta fiind de altfel din punctul de vedere al edilului şi cea mai simplă operaţiune din cadrul proiectului, timpul de realizare fiind de doar câteva luni. „Un alt pod la care se lucrează în momentul de faţă este cel spre Aninoasa, care se consolidează. Deşi nu prea se vede nimic în momentul de faţă la zona de carosabil, iată că sunt lucrări foarte importante la care se lucrează, practic acestea sunt lucrările esenţiale, lucrările de bază care se realizează în momentul de faţă la podurile şi pasajele rutiere. În momentul în care vor fi realizate aceste lucrări vom intra şi la zona de carosabil, acolo va fi mult mai simplu, însă în momentul de faţă trebuie să terminăm aici pentru că sunt timpi tehnologici care trebuie respectaţi şi vrem ca în acest an să finalizăm mare parte din aceste lucrări foarte importante, de natură să asigure succesul acestui proiect. Mai sunt aproximativ 13 luni în care putem lucra la proiectul privind Centura Târgovişte. Sunt lucrări care de la momentul lansării proiectului, undeva în 2009, până în momentul de faţă nu au fost abordate niciodată. Practic acum se fac primele lucrări serioase la acest proiect”, a adăugat edilul municipiului reşedinţă de judeţ.

    Podul spre Valea Voievozilor, încă închis circulaţiei rutiere

    De departe, punctul nevralgic al proiectului de reabilitare şi modernizare a drumului de centură al municipiului îl reprezintă lucrările la podul de la Valea Voievozilor, singurul pod care în această perioadă este închis circulaţiei rutiere. Decizia de închidere a acestui pod până la finalizarea lucrărilor de consolidare şi lărgire a nemulţumit pe foarte mulţi cetăţeni, mai ales pe cei care tranzitau în mod periodic zona, însă primarul Cristian Stan susţine că se lucrează intens pentru ca acest obiectiv să fie redat circulaţiei în luna decembrie. „Podul care face legătura între Târgovişte şi Valea Voievozilor este închis în momentul de faţă pentru lucrările care se realizează aici. Acest pod reprezintă una din lucrările de mare importanţă, la acest moment deja lucrările care au vizat consolidarea, curăţarea aparatelor de reazăm, sunt realizate. Ce a însemnat lucrul acesta ?! Practic întreg podul a fost ridicat pe cric, iar structura de rezistenţă a fost curăţată pentru a se putea interveni după aceea la zona de carosabil. Şi la acest pod aveam opţiunea de a nu începe lucrările fără a crea în momentul de faţă inconvenientele este clar că s-au generat având în vedere că nu se mai poate circula în această zonă, dar asta însemna că în câţiva ani acest pod s-ar fi deteriorat complet şi am fi ajuns în situaţia de a-l reface de la zero plus finanţarea şi un proiect separat pe care ar fi trebuit să-l facem. Doi, noi cei de la Primăria Târgovişte, am ales să ne asumăm răspunderea şi să luăm o decizie care poate că în momentul de faţă nu este pe placul celor care tranzitează această zonă, dar era decizia corectă, decizia responsabilă, decizia pe care o administraţie publică locală responsabilă trebuia să o ia. La momentul de faţă, se lucrează la cofragul exterior, după ce se vor termina lucrările la care se lucrează în prezent, lucrări care înseamnă lărgirea podului cu ceea ce înseamnă trotuarele, deci podul va fi lărgit cu aproximativ 60-70 de centimetri pe fiecare parte, se va turna betonul, se va pune hidroizolaţia şi după aceea se va turna asfaltul. Lucrările nu sunt simple, lucrările sunt de un grad înalt de complexitate… Sunt primele lucrări pe acest proiect de centură care se realizează la acest pod, lucrări de natură să asigure consolidarea podului şi să asigure circulaţia în această zonă încă mulţi ani de acum înainte. Noi facem toate eforturile pentru ca acest pod să fie redat circulaţiei cât mai repede, ştim că este punctul nevralgic în momentul de faţă, este singurul pod care este închis în totalitate, pe celelelalte poduri nu se va întâmpla lucrul acesta… Se mai lucrează şi la podul peste Canalul istoric, este podul care este la Arhiepiscopie, şi acolo se va face o pasarelă nouă care va lega drumul nou de pe Cornel Popa cu Şoseaua Mihai Bravu. Facem toate eforturile să redăm circulaţiei acest pod până pe 15 decembrie”, a declarat primarul Cristian Stan.

    Lucrările de canalizare, parte din proiect

    Concomitent cu lucrările la poduri şi la pasajele rutiere de la Teiş, Valea Voievozilor, se efectuează intervenţii şi la reţeaua de canalizare de pe strada Petru Cercel, dar şi la pasajul din această zonă. „Pe strada Petru Cercel, se lucrează la canalizare, avem aici un tronson de 1,2 kilometri. În momentul de faţă, lucrările se derulează destul de bine, deşi întâlnim pe traseu destule probleme, întâlnim canivouri, întâlnim construcţii subterane care nu existau cartografiate la momentul la care s-a realizat proiectul, dar de fiecare dată găsim soluţii pentru a mişca lucrările mai departe. Mai avem în această zonă şi pasajul de la Petru Cercel, la momentul de faţă au fost deja date jos grinzile în proporţie foarte mare pe unul dintre sensuri, se va reface sensul respectiv, urmând ca abia după aceea să se intre şi la sensul pe care se circulă la momentul de faţă”, a declarat primarul municipiului Târgovişte, Cristian Stan. Proiectul de reabilitare şi modernizare a drumului de centură are o valoare de 53 milioane lei, iar lucrările sunt executate de Asocierea dintre SC TELOR INVEST SRL – RICCIARDELLO CONSTRUZIONI SRL – SC PETROCONSTRUCT GROUP SRL – SC LEODRUMIT CONSTRUCT SRL.


    Raspandeste cu incredere
    • 3
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
      3
      Shares

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here