Jurnal de Dambovita : Uzina Automecania Moreni are nevoie ca de aer de proiecte

0
35
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Transportorul Blindat pentru Trupe bate pasul pe loc

Transportorul Blindat pentru Trupe bate pasul pe loc
Programul Transportorului Blindat 8X8 a apărut încă din anul 2006, însă abia cinci ani mai târziu a fost emisă o Hotărâre de Guvern referitoare la Programul naţional de cercetare-dezvoltare de interes
Sondajul nostru

Cum traiti dupa un an de guvernare PSD-ALDE?

View Results

Loading ... Loading ...

❚ În contextul planului de transformare, dezvoltare şi modernizare propus de Armata Română pentru următorii zece ani, realizarea unui transportor blindat modern este o necesitate pentru creşterea mobilităţii şi a capacităţii de luptă a trupelor ţării noastre, dar în acelaşi timp este extrem de important pentru potenţialul de export către alte state şi pentru relansarea activităţii Automecanica Moreni ❚ După ani întregi de studii de cercetare, de simulări, proiectări şi mai multe etape de testare, s-a ajuns la concluzia să cea mai bună soluţie pentru realizarea transportorului este colaborarea cu parteneri străini şi cu firme de tradiţie în producerea de transportoare blindate ❚ Automecanica Moreni a semnat un acord de cooperare pentru dezvoltarea şi producţia Transportorului Blindat pentru Trupe 8X8 cu compania germană Rheinmetall Defence, numai că, până acum, nu s-au definitivat încă toate procedurile pentru înfiinţarea societăţii mixte ❚ Preocupat de soarta uzinei dâmboviţene, senatorul PSD Adrian Ţuţuianu a adresat o interpelare miniştrilor Economiei şi al Apărării Naţionale, solicitând un răspuns concret despre perspectivele pe care le are Automecanica

ANA MARIA POPESCU


După ce în ultimele luni a făcut mai multe drumuri la Ministerul Economiei pentru a discuta despre problemele cu care se confruntă industria de apărare din judeţ, senatorul PSD de Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu, a trecut la nivelul următor şi a adresat o interpelare ministrului Economiei, Gabriel Beniamin Leş, dar şi celui al Apărării Naţionale, Mihai Tudose, în care solicită informaţii despre perspectivele de relansarea a activităţii Uzinei Automecanica Moreni. În contextul planului de transformare, dezvoltare şi modernizare propus de Armata Română pentru următorii zece ani, realizarea unui transportor blindat modern reprezintă o necesitate pentru creşterea mobilităţii şi a capacităţii de luptă a trupelor ţării noastre, dar în acelaşi timp este extrem de important şi pentru potenţialul de export către alte state.

Acordul de cooperare s-a semnat, actele merg în ritm de melc

Programul Transportorului Blindat 8X8 a apărut încă din anul 2006, ca răspuns la necesitatea Armatei Române de modernizare, însă abia cinci ani mai târziu a fost emisă o Hotărâre de Guvern referitoare la Programul naţional de cercetare-dezvoltare de interes strategic „Transportor blindat pentru trupe 8X8”, având ca parteneri Ministerul Apărării Naţionale, Agenţia de Cercetare pentru Tehnică şi Tehnologii Militare, Compania Naţională Romarm şi Uzina Automecanică Moreni. După ani întregi de studii de cercetare, de simulări, proiectări şi mai multe etape de testare, în cele din urmă, s-a ajuns la concluzia să cea mai bună soluţie pentru realizarea transportorului o reprezintă colaborarea cu parteneri străini şi cu firme de tradiţie în producerea de transportoare blindate. Aşa s-a ajuns ca anul trecut Automecanica Moreni să semneze un acord de cooperare pentru dezvoltarea şi producţia Transportorului Blindat pentru Trupe 8X8, prin înfiinţarea unei societăţi mixte închise cu capital social 50% – 50%, cu compania germană Rheinmetall Defence. S-a stabilit şi parafat contribuţia fiecărei părţi, numai că, până acum, nu s-au definitivat toate procedurile pentru înfiinţarea societăţii mixte pentru ca mai apoi să se poată trece la următorul pas, acela al semnării contractului de parteneriat cu Ministerul Apărării Naţionale. Se pare însă că pe lângă această colaborare cu Rheinmetall Defence, ar mai exista şi alte variante de parteneriate pentru producerea acestui transportor blindat.

Doi miniştri, interpelaţi pe tema relansării activităţii uzinei morenare

„Proiectul va fi intitulat «Agilis», compania germană va participa cu partea de drive-line, Uzina Automecanica Moreni cu carcasa transportorului, iar producătorii români din industria specifică vor participa cu sisteme şi subsisteme. Urmare a discuţiilor purtate cu factori de decizie din Ministerul Economiei, a rezultat ca sunt în analiză şi alte variante de parteneriat cu firme specializate pentru dezvoltarea si producţia Transportorului Blindat pentru Trupe. De asemenea, transformarea Uzinei Mecanice Moreni într-un Centru Naţional de Mentenanţă pentru Tehnică Militară a fost enunţată ca o soluţie pentru relansarea activităţii acesteia, fără rezultate concrete până astăzi. Faţă de cele prezentate, am solicitat celor doi miniştri să precizeze în scris care sunt rezultatele analizelor desfăşurate la cele două ministere şi perspectivele de relansare a activităţii Uzinei Automecanica Moreni din cadrul Companiei Naţionale Romarm SA”, a precizat senatorul PSD de Dâmboviţa, Adrian Ţuţuianu.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here