Jurnalul de Dambovita : Feroviarii cer investiţii urgente

0
28
Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Sindicaliştii CFR au demarat o amplă campanie de strângere de semnături

* Parcul CFR de locomotive şi vagoane este într-o situaţie de plâns, inclusiv în Dâmboviţa z În această perioadă, este în circulaţie un vagon model, dotat cu echipamente moderne care circulă ataşat la garnituri de tren aparţinând CFR Călători pe linii de trafic intens * „Se încearcă prin aceasta să se dea mesajul către publicul călător că se poate circula pe calea ferată în condiţii similare cu ceea ce există în Uniunea Europeană dacă există decizie şi determinare din partea celor ce deţin puterea politică”, a declarat Liviu Stanciu, viceliderului FNF Mişcare Comercial

VIRGIL VOINESCU


Sindicatele CFR Călători afiliate Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial au în derulare o campanie online de strângere de semnături pentru sensibilizarea actualei puteri în alocarea de fonduri pentru investiţii de modernizarea parcului de vagoane şi locomotive. Potrivit viceliderului FNF Mişcare Comercial, jr. Liviu Stanciu, în cadrul activităţii intitulate „#SEPOATE” se mizează pe colectarea a peste două milioane de semnături pentru eficientizarea acestui tip de transport. „Campania a demarat în decada a doua a lunii septembrie (18 septambrie) fiind gândită iniţial până în data de 15 noiembrie a.c. Dar, ulterior data de finalizare s-a prelungit până în jurul sărbătorilor de iarnă”, ne-a declarat viceliderul sindical, Liviu Stanciu. „În paralel, în această perioadă, la solicitarea sindicatelor de la nivelul Companiei CFR este în circulaţie un vagon model, dotat cu echipamente moderne care circulă ataşat la garnituri de tren aparţinând CFR Călători pe linii de trafic intens, respectiv la Constanţa, Timişoara, Cluj, Iaşi, Suceava, Craiova. Se încearcă prin aceasta să se dea mesajul către publicul călător că se poate circula pe calea ferată în condiţii similare cu ceea ce există în Uniunea Europeană dacă există decizie şi determinare din partea celor ce deţin puterea politică”, a adăugat Liviu Stanciu. Acesta a mai spus că FNF Mişcare Comercial este deschisă colaborării şi cu alte structuri sindicale ale ceferiştilor, indiferent de mărimea lor, dacă interesul general salarial o cere.

„Nu excludem posibilitatea de a susţine în interes salarial demersurile ce se întreprind de către alte sindicate. Cerem şi noi, ca şi alte sindicate, alocarea de fonduri pentru investiţii feroviare, nevoia fiind dezvoltarea parcului de vagoane şi locomotive învechit, dar şi modernizarea infrastructurii de rulare pentru a creşte viteza medie de circulaţie la trenurile de călători care, acum, este undeva la 40 de kilometri pe oră, iar la trenurile de marfă, la 19-20 de kilometrii la oră. Suntem singurul sindicat care a deschis o astfel de campanie de strângere de semnături pentru a cere guvernanţilor alocare de fonduri pentru investiţii în calea ferată, mai ales că acest transport este economic, ecologic şi ieftin. Ne dorim să fie un sistem profitabil, competitiv şi eficient. În situaţia în care ar apărea disfuncţionalităţi care, aşa cum s-a auzit, ar pune în discuţie trecerea Companiei pe lista celor neprofitabile, cu siguranţă nu vom accepta şi vom recurge la măsuri sindicale. Este inadmisibil din punctul nostru de vedere, dar, în ce ne priveşte, înaintea oricăror măsuri promovăm dialogul purtat cu decenţă”, a mai spus viceliderul FNF Mişcare Comercial, dâmboviţeanul Liviu Stanciu cu precizarea că problema acestui tip de transport este veche şi, cel puţin, în judeţul Dâmboviţa s-a ajuns ca lipsa de vagoane, în ultima perioadă, să fie resimţită în sensul că trenurile au în componenţă maxim două vagoane. „Asta înseamnă că nu mai sunt vagoane de călători, iar pentru anul viitor prognoza este sumbră. Vagoanele de călători aproape jumătate vor pierde garanţia de circulaţie în condiţii de siguranţa circulaţiei”, a conchis viceliderul sindical.


Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here