NAVELE PE PERNA DE AER SI DISPUTA DINTRE CHINA SI JAPONIA

    354
    0
    DISTRIBUIȚI
    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    Navele pe pernă de aer şi problema disputei teritoriale dintre China şi Japonia

    Foto: RIA Novosti

    În mai 2013, China a primit de la Ucraina prima navă pe pernă de aer din proiectul 958 Bizon. În total, potrivit contractului încheiat cu partea ucraineană, flota chineză trebuie să primească 4 asemenea nave. Bizon este copia exactă a navei de debarcare ruseşti din proiectul 12322 Zubr.

    Apariţia navelor Zubr în China, după ce exploatarea acestor nave va fi asimilată în întregime, poate avea consecinţe importante pentru situaţia din zona disputelor teritoriale maritime.

    Două din cele patru nave vor fi asamblate în China pe baza licenţei ucrainene. După cum s-a aflat, ucrainenii au predat părţii chineze un set complet de documentaţie tehnică, ceea ce deschide calea pentru copierea lor integrală şi producerea nelimitată la întreprinderile chineze fără nicio participare ucraineană.

    Drepturile de autor asupra navei au aparţinut părţii ruse, de aceea ucrainenii au făcut schimbări mici în construcţia ei şi au declarat că ei construiesc nave în baza proiectului Bizon, care este absolut independent.

     Apariţia navelor Zubr în China, după ce exploatarea lor va fi asimilată integral, poate avea consecinţe vizibile pentru situaţia din zona disputelor teritoriale maritime. Zubr este cea mai mare navă pe pernă de aer din lume cu un deplasament de 550 de tone. Ea poate transporta o cantitate semnificativă de echipamente tehnice – 3 tancuri sau 10 transportoare blindate şi 140 de soldaţi ai corpului de debarcare. Dacă nava nu transportă echipamente grele, atunci numărul soldaţilor poate ajunge până la 500 de oameni.

    Din cauza dimensiunilor mari, nava Zubr este capabilă să se deplaseze pe distanţe mari, cu diverse opţiuni ale numărului soldaţilor corpului de debarcare şi combustibilului, ea poate naviga pe o distanţă de la 300 până la 1.000 de mile marine. În caz de necesitate, acest lucru permite să se ajungă rapid de la bazele chineze bine dotate până la majoritatea insulelor disputate din Marea Chinei de Est şi Marea Chinei de Sud cu o viteză de până la 60 de noduri(111 kilometri pe oră) şi să fie aduse forţe considerabile pe aceste insule.

    Inamicul, care foloseşte nave de patrulare convenţionale, care pot dezvolta o viteză maximă de 2-3 ori mai mică, cel mai probabil nu va putea reacţiona prompt la apariţia în zona disputată a navelor chineze pe pernă de aer. De fapt, China va primi posibilitatea de a ocupa rapid oricare din insulele disputate, care nu au o garnizoană permanentă, debarcând acolo forţe considerabile, iar în caz de necesitate arme grele şi echipamente.

    Toate acestea nu înseamnă că China va profita de aceste posibilităţi tehnice. Mai degrabă, noile nave de desant vor fi încă un factor care amplifică presiunea psihologică asupra adversarilor Chinei.

    Preluare  Vocea  Rusiei

    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here