Acasă Stiinta & Tehnica Economie OltAlert : Alro a înregistrat un profit net…

OltAlert : Alro a înregistrat un profit net…

50
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Alro a înregistrat un profit net de 154 milioane de lei în primele șase luni ale lui 2018

Grupul Alro Slatina a înregistrat, în prima jumătate a anului 2018. un profit net de 154 milioane de lei, mai mic cu câteva zeci de milioane de lei decât în primul semestru din 2017, când a înregistrat un profit net de 187 milioane de lei, potrivit unui comunicat de presă al companiei.

În schimb, cifra de afaceri a grupului a crescut în primele șase luni ale acestui an până la 1,56 miliarde lei, de la 1,38 miliarde lei înregistrată în primul semestru din 2017.

„Am continuat să ne consolidăm poziția pe piețele internaționale în prima jumătate a acestui an, concentrându-ne atât pe programul de investiții pentru a crește calitatea și gama de produse, cât și pe implementarea măsurilor de control al costurilor”, a declarat Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație ALRO.

„Prima jumătate a anului 2018 a fost caracterizată de un context pozitiv pe piețele internaționale, cu o creștere constantă a cotațiilor aluminiului. Creșterea cererii și a producției au fost, însă, contrabalansate de alți factori de piață, precum deprecierea cursurilor de schimb și creșterea costurilor materiilor prime, care au afectat întreaga piață europeană. Strategia ALRO pe termen lung de control al costurilor și atenția sporită acordată creșterii eficienței operaționale a limitat impactul negativ asupra rezultatelor financiare, ajutând Compania să obțină profit pentru acționarii săi”, a mai precizat Marian Năstase.

În prima jumătate a anului 2018, vânzările realizate de Alro au constat în produse cu valoare adăugată mare și foarte mare, atât în ​​segmentul primar, cât și în segmentul procesat. Astfel, s-au înregistrat vânzări mai mari de sârmă și cabluri, în timp ce vânzările de produse din aluminiu procesat au rămas la același nivel cu cel înregistrat în S1 2017, Compania consolidându-și activitatea în categoria produselor complexe. Vânzările de aluminiu primar au ajuns la 67.000 de tone în S1 2018, de la 62.000 de tone în S1 2017, în timp ce vânzările de aluminiu procesat au fost de 56.000 de tone.

”În primul semestru al anului 2018, cotația medie LME a ajuns la 2.209 USD/tonă, comparativ cu 1.880 USD/tonă, înregistrată în semestrul I 2017. Ca urmare a unei piețe dinamice a aluminiului, vânzările totale au atins 1,56 miliarde de RON în S1 2018, față de 1,38 miliarde de RON în semestrul I din 2017. Cu toate acestea, costul mai ridicat al materiilor prime, împreună cu deprecierea leului, au influențat rezultatul pentru această perioadă, Grupul ALRO înregistrând un profit de 154 milioane RON în S1 2018, față de 187 milioane RON în primele șase luni din 2017”, se arată în comunicatul Alro.

În prima jumătate a anului 2018, Grupul a continuat să implementeze strategia de creștere a gamei de produse și a calității acestora, alături de reducerea costurilor și îmbunătățirea eficienței operaționale. Programul de investiții se axează pe reducerea consumului specific al ALRO, creșterea calității produselor laminate la cald, îmbunătățirea eficienței echipamentelor și creșterea competitivității globale a ALRO. Programul de investiții al Companiei aprobat pentru întregul an a fost de 61 milioane USD, iar în S1 2018, doar ALRO a efectuat cheltuieli de capital în valoare de peste 33 milioane USD (127 milioane RON) la Slatina, în proiecte strategice, cum ar fi modernizarea cuvelor de electroliză care, pe termen mediu, vor contribui la reducerea consumului specific de energie, menținând în același timp aceeași producție/ cuvă/ zi.

Compania a investit, de asemenea, în diversificarea portofoliului de clienți. Prioritare au fost proiectele de cercetare pentru aplicații industriale de înaltă calitate și de îmbunătățire a tehnologiei de hidroxid de aluminiu, ambele proiecte fiind co-finanțate de Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional pentru Competitivitate 2014-2020, precum și înlocuirea unor echipamente existente în vederea susținerii nivelului producției bugetate.

La finalul semestrului I 2018, acționarii majoritari ai ALRO au anunțat lansarea unei oferte publice secundare al cărui principal scop a fost creșterea numărului de acțiuni tranzacționate liber la Bursa de Valori București, pentru o mai bună reflectare a valorii reale a Companiei, în prețul acțiunilor ALRO. Cu toate acestea, din cauza unui climat nefavorabil al pieței, Compania a anunțat că nu au fost îndeplinite condițiile pentru încheierea cu succes a acestei oferte publice de acțiuni. ALRO își menține angajamentul față de programul de dezvoltare pe termen lung și față de strategia de consolidare a poziției Companiei pe piața internațională, continuând să acționeze în interesul acționarilor săi, să dezvolte noi produse și să intre pe noi piețe.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here