OPINIA Buzau : Să ne rugăm să nu ningă !

0
49
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Utilajele de deszăpezire de la Buzău vor curăța și drumurile naționale din Prahova

de Călin BOSTAN
Sondajul nostru

Conform opiniei dumneavoastra, care a fost cel mai bun presedinte postrevolutionar al Romaniei:

View Results

Loading ... Loading ...

   Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR) va negocia direct contractele de deszăpezire pentru șase loturi de drumuri, în timp ce acordurile-cadru pentru zece loturi sunt contestate, a anunțat luni compania, într-un nou bilanț al pregătirilor pentru lucrările de deszăpezire.

Pentru loturile unde încă nu sunt încheiate procedurile de licitație din cauza contestațiilor, dar și din cauza perioadelor legale de așteptare pentru încheierea acordurilor-cadru, activitatea de deszăpezire se va efectua cu utilajele proprii sau cu utilaje distribuite din cadrul altor acorduri-cadru deja semnate.

Astfel, pentru că la nivel de DRDP București nu s-au încheiat acorduri pentru efectuarea lucrărilor pe unele tronsoane din autostrăzile A1, A2 și A3, deszăpezirea se va asigura acolo cu utilaje din acordul cadru semnat pe SDN Buzău. Mai mult, utilajele care ar trebui să curețe de zăpadă și polei drumurile naționale care traversează județul Buzău vor fi folosite și pe drumurile arondate SDN Ploiești. Cu alte cuvinte, să ne rugăm să ningă cât mai puțin în această iarnă, sau deloc dacă s-ar putea, ca să nu rămânem iar izolați de restul țării o săptămână până se încălzește afară și se topește zăpada, pentru că în caz că viscolul lovește sudul țării, se va acționa cu prioritate pe ieșirile din București, respectiv pe DN 1 spre Ploiești, pe A1 spre Pitești, pe A2 spre Constanța și pe A3 spre Ploiești.

Din datele făcute publice luni de CNAIR, și zona SDN București Sud se va asigura cu utilaje din acordul-cadru semnat pe SDN Alexandria, pe SDN Târgoviște și A1 deszăpezirea se va asigura cu utilaje din acordul-cadru semnat pe SDN Pitești.

Luna trecută, CNADNR a decis că drumurile naționale din județul Buzău vor fi întreținute și deszăpezite, pentru o perioadă de patru ani, de asocierea SC Athos Com SRL – SC Riposta Trans SRL – SC Ady Comservice SRL. Pentru acest contract, CNADNR plătește circa 27,86 milioane lei, fără TVA.

CNADNR a scos la licitație, în primăvară, contractul de deszăpezire pentru Lot 7 – S.D.N. Buzău, pentru perioada 2016-2020, la licitație fiind înscrisă Asocierea SC. ATHOS COM S.R.L. – S.C. RIPOSTA TRANS S.R.L. – SC ADY COMSERVICE SRL, SC TRAMECO SA, SC DIFERIT SRL și asocierea dintre una din firmele lui Dumitru Dobrică, SC MECAN CONSTRUCT SA cu SC SEBASTIAN LKW SRL, SC CONS DAVID SRL și SC TEO TRANS CONSULTING S.R.L.

Dintre toate ofertele, cea depusă de Asocierea SC. ATHOS COM S.R.L. Crișeni, Splaj– S.C. RIPOSTA TRANS S.R.L. Nușfalău, Sălaj – SC ADY COMSERVICE SRL Sibiciu de Sus, Pănătău a fost cea mai bună din punctul de vedere al decidenților CNADNR.

Cum se vor descurca două firme din Sălaj cu iarna buzoiană este prematur de spus, având în vedere că, în anii trecuți, societăți din Buzău s-au împotmolit când a fost nevoie să scoată din nămeți drumurile care traversau județul.

Cum au ajuns două firme din nordul țării să se asocieze cu una din nordul județului Buzău este iar o necunoscută, cel puțin deocamdată.

Materialul antiderapant ajunge doar până la jumătatea lunii ianuarie

Probleme sunt și la asigurarea stocurilor de materiale care se folosesc în activitatea de prevenire și combatere a înzăpezirii drumurilor naționale și a autostrăzilor.

Potrivit CNAIR, la nivel național sunt asigurate  84.729 tone sare, 55.754 tone nisip, 604 tone motorină, 986 tone CaCl2 și 202 tone produs ecologic.

 „Din experiența ultimilor ani putem estima că materialele aflate astăzi în stoc pot fi folosite pentru a asigura împrăștierea materialului antiderapant până în jurul datei de 15.01.2017“, spun respon­sabilii Companiei.

Aceștia au anunțat că procedura inițială pentru achiziție sare a fost anulată pentru neprezentarea niciunui operator economic. S-a reluat procedura de achiziție în regim de urgență pentru 250.000 tone necesare în iarna 2016-2017 cu termen de depunere electronică a ofertelor în data de 27 octombrie și se estimează că până la data de 30 noiembrie contractul să fie semnat și să înceapă livrarea.

Pentru clorura de calciu, primele două acorduri-cadru (DRDP Brașov și DRDP Iași) au fost semnate, iar pentru celelalte cinci acorduri cadru (DRDP București, de care aparține SDN Buzău, DRDP Craiova, DRDP Timișoara, DRDP Cluj și DRDP Constanța) se va relua procedura de achiziție. Însă, în functie de necesitate la nivel național se pot semna contracte subsecvente la acordurile cadru deja semnate.

În ceea ce privește produsul ecologic necesar, cele șapte proceduri de achiziție sunt contestate și se așteaptă decizia CNSC.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here