Acasă Informatii Informatii DNA Pandurul : Ancheta motorinei furate de la Turceni, extinsă la DNA Craiova

Pandurul : Ancheta motorinei furate de la Turceni, extinsă la DNA Craiova

187
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

 Gigi CIUNCANU

Finalizarea rechizitoriului de către procurorii gorjeni în cazul celor 11 angajaţi de la fostul Complex Energetic Turceni acuzaţi de dispariţia a 100 de tone de combustibil nu a dus şi la încheierea cercetărilor în această poveste. Foştii directori generali ai unităţii vor avea de dat explicaţii la DNA Craiova, după ce Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgu Jiu şi-a declinat competenţa, o parte dintre aceştia fiind deja audiaţi în dosarul în care inculpat principal este gestionarul Ilie Berele.

Problemele penale pe care le are fostul gestionar Ilie Berele au generat belele de aceeaşi natură nu doar pentru ceilalţi zece colegi de-ai săi, ci şi pentru foştii directori pe care bărbatul i-a avut de-a lungul timpului. Cercetările vizează o perioadă în urmă de aproape un deceniu, procurorii gorjeni decizând disjungerea cauzei şi sesizarea DNA Craiova întrucât procurorii din Bănie au competenţa legală pentru a continua ancheta. O parte din foştii directori au fost deja luaţi la întrebări în cadrul anchetei de la Târgu Jiu, alţii vor avea de dat răspunsuri direct la Craiova, cercetările urmând să clarifice dacă lipsa din gestiune a motorinei pentru care e judecat Berele a fost ştiută sau nu până la nivelul cel mai de sus din unitate, o unitate care, de-a lungul anilor, a fost furată când cu roaba, când cu camioanele.

Foşti directori, anchetaţi

Directorii pentru care procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Târgu Jiu au sesizat DNA Craiova sunt Daniel Pităroiu, Laurențiu Octavian Graure, Ionel Manţog, Gheorghe Văduva şi Marian Motocu. Problemele pentru aceştia au pornit de la faptul că unul dintre ei, Văduva, conform anchetatorilor, „folosindu-se de funcția de director, a dispus inculpatului Berele Ilie să justifice două carnete BCF (a câte 25 de bucăți x 30 lei bucata) ca și cum ar fi fost folosite la autoturismul ce îl deservea pe martorul Popescu Ion, bonuri pe care și le-a însușit Văduva Gheorghe”. Martorul Ion Popescu este șoferul lui Văduva, el știind modul în care șeful său folosea bonurile valorice și combustibilul și pentru alte mașini decât cea care îi era pusă la dispoziție de unitate.

„Tot în legătură cu directorul Văduva Gheorghe cercetările au stabilit că acesta, cu toate că a folosit un alt autoturism ce nu aparține Complexului Energetic Oltenia (cu nr. de înmatriculare WET), a primit mai multe carnete de BCF ce au fost bonate pe un alt autoturism. Aceste aspecte rezultă și din discuția purtată în mediul ambiental de inculpat cu numitul Văduva Gheorghe la data de 13.06.2014 a rezultat că într-o perioadă de timp, acesta din urmă a folosit un alt autoturism decât cel de serviciu, întrucât aceasta din urmă era defectă”, notează procurorii în rechizitoriul trimis instanței. Pornind de la cazul Văduva, procurorul de caz a considerat că trebuie anchetaţi toţi foştii directori generali.

Controale superficiale şi un suicid eşuat

Prejudiciul care i se impută acum „lotului Berele”, de aproape 800.000 de lei, a fost posibil şi prin prisma faptului că nimeni din unitate nu a făcut până în toamna lui 2013 un control serios, care să constate din timp problemele în gestiune pe care le avea Ilie Berele. Buboiul s-a spart când directorul de achiziţii din CEO, Grigore Dădălău, i-a spus acestuia că vrea o cantitate mai mare de combustibil pentru o altă subunitate, Berele spunând că nu poate onora comanda întrucât dintr-o greşeală ar fi combinat ulei cu motorină şi aceasta e compromisă.

Nimeni nu ştia însă de un asemenea incident şi aşa s-a declanşat un control „pe bune”, aşa cum nici măcar Corpul de Control al CEO nu a făcut, după cum notează procurorii, descoperindu-se o diferenţă în stocuri de vreo 100 de tone de motorină, asta în condiţiile în care Corpul de Control constata de fiecare dată diferenţe de maxim 7 litri, atât cât permite legea, dovadă că toate verificările erau de mântuială, după cum reţin anchetatorii. Pe parcursul verificărilor Berele a plecat din unitate, s-a urcat în maşină şi a dat să plece spre casă, şefii săi fiind anunţaţi că acesta a fost implicat într-un accident rutier la Plopşoru, maşina sa ajungând sub un tir. Bărbatul a scăpat însă cu viaţă, procurorii făcând cercetări în continuare în acest caz, ei înclinând să creadă că a fost vorba de o tentativă de suicid, acum Berele şi ceilalţi 10 colegi ai săi trebuind să dea explicaţii în faţa instanţei pentru acuzaţiile ce le sunt aduse.

ce_turceni


Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here