Redescoperirea lui Mihai Olos

0
32
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sondajul nostru

In contextul actual, "mandrul ca sunt roman", este si optiunea dumneavoastra?

View Results

Loading ... Loading ...

Pornind de la recenta expoziție din cadrul muzeului național de artă contemporană (M.N.A.C) „ Efemeristul ” , calificativ atribuit artistului de către un informator, Cariolan Babeți îi dedică două pagini în revista Orizont din luna noiembrie. Amintind cele două legende, a meșterului Manole și cel adamic, cioranian, a reluării de la început a lucrului, sub care s-ar părea că este așezat edificiul casei poporului, criticul constată că umbra lui Olos crește cu fiecare studiu, obiect ori pânză ca o umbră luminoasă, autor cunoscut până acum din zvonistică și folclor de breaslă. Folclorul, Brâncuși, Mircea Eliade, întîlnirea cu Joseph Beuys, nodul ori modulul, Mătrăguna, Orașul universal, sunt temele  care-l scot pe Olos în lume. După 1990 se stabilește în Germania de unde revine mereu în țară și la Baia Mare pentru că „îmi ard marginile după prieteni”, zicea, trimițând la Nichita Stănescu întrucât Maramureșul rămâne „ nișa sa ecologică și morală”. Nodul face parte din ritualul trecerii spre nemurire pe care Mihai Olos (1940 – 2015) a dobîndit-o prin arta sa. Olos este un nod zburător, călător prin univers mai adaugă bănățeanul din New York în studiul pe care i-l dedică maramureșeanului din Germania. Acest eseu a apărut în chiar zilele când se redeschide spațiul Coloniei Pictorilor din Baia Mare, vechi de vreo 120 de ani unde și Olos este prezent prin arta sa.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here