Replica Constanta : Coreea de Sud pregăteşte o infuzie de 2,6 miliarde de dolari în acţionarul DMHI pentru a-l scăpa de faliment

0
67
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Prăbuşirea constructorului de nave ar fi catastrofală şi pentru asiatici, şi pentru români

Sondajul nostru

Creditorii Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), acţionarul majoritar al şantierului naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), pregătesc o infuzie de capital în valoare de 2,6 miliarde dolari pentru a salva constructorul de nave de la un faliment ce părea, la un moment dat, imminent. DSME se confruntă cu un nivel ridicat al datoriilor după ce a înregistrat pierderi record din cauza scăderii comenzilor. Un eventual faliment al companiei ar costa economia sud-coreeană 43,2 miliarde dolari şi aproximativ 50.000 de angajaţi îşi vor pierde locul de muncă. Numai în Mangalia se află peste 6.000 de angajaţi.

În absenţa capitalului suplimentar, Daewoo nu va putea răscumpăra obligaţiuni scadente în valoare de 841 milioane de dolari, a anunţat autoritatea sud-coreeană de reglementare în domeniul financiar FSC. În cadrul unui plan de salvare prezentat de FSC, deţinătorii de obligaţiuni Daewoo şi alţi creditori trebuie să îşi dea acordul în privinţa conversiei datoriilor companiei în acţiuni, potrivit profit.ro. În caz contrar, Daewoo ar putea fi pus sub supraveghere judiciară în vederea reorganizării. „Estimăm o criză de lichiditate în aprilie, astfel că fără măsuri suplimentare, Daewoo nu va putea să îşi onoreze obligaţiile şi falimentul nu va putea fi evitat”, arată FSC. Potrivit instituţiei, un eventual faliment în acest an al constructorului de nave ar costa economia ţării 48.400 miliarde woni (43,2 miliarde dolari). Totodată, aproximativ 50.000 de angajaţi din sector – inclusiv cei circa 40.000 de angajaţi din cadrul grupului – şi-ar putea pierde locul de muncă şi 1.300 de subcontractori ar urma să intre la rândul lor în faliment. Şantierul Naval Daewoo Mangalia are aproximativ 6.000 de angajaţi.

După rezolvarea crizei, Daewoo va fi scos la vânzare

Potrivit planului de salvare, deţinătorii de obligaţiuni Daewoo vor trebui să accepte conversia în acţiuni pentru 50% din datoria de circa 1.500 miliarde woni (1,3 miliarde dolari) şi să acorde constructorului o perioadă de graţie de 3 ani pentru plata diferenţei. Cei mai mari creditori cu capital de stat, Banca Coreeană de Dezvoltare (KDB) şi Banca Coreeană de Import-Export, trebuie să accepte conversia unor împrumuturi negarantate de 1.600 miliarde woni (1,4 miliarde dolari), separat de injecţia de capital de 2.900 miliarde woni (2,6 miliarde dolari) pe care o vor efectua la Daewoo dacă planul de salvare primeşte undă verde. În plus, băncile private, care au acordat Daewoo împrumuturi negarantate de aproximativ 700 miliarde won (624 milioane dolari), trebuie să fie de acord cu conversia a 80% din datorie şi cu acordarea unei perioade de graţie de 5 ani pentru restul sumei. Creditorii Daewoo se vor întâlni la jumătatea lunii viitoare pentru a discuta planul, potrivit KDB. Odată rezolvată criza de lichiditate, Daewoo va fi scoasă la vânzare, a spus preşedintele băncii, Lee Dong-geol. FSC a prezentat un plan secundar de salvare în cazul în care creditorii Daewoo nu vor ajunge la un acord pentru conversia datoriilor, plan ce prevede numirea unui administrator special pentru gestionarea datoriilor grupului. Daewoo a înregistrat pierderi record de 5.100 miliarde woni (4,24 miliarde de dolari) în 2015, din cauza creşterii costurilor în urma întârzierilor la construcţia de platforme offshore, dar şi a comenzilor anulate în condiiţile prăbuşirii preţului petrolului. În primele nouă luni ale anului trecut, pierderile grupului s-au ridicat la circa 1.400 miliarde woni (1,2 miliarde dolari).

DMHI are datorii de 1,2 miliarde de dolari

Ministrul Economiei, Alexandru Petrescu, a anunţat că pierderile înregistrate de DMHI se ridică la 800 de milioane dolari şi că trebuie găsite soluţii atât de către partea română, cât şi de către partea coreeană, astfel încât să fie protejate locurile de muncă ale celor aproximativ 6.000 de angajaţi. Ministrul a spus că şantierul naval înregistrează pierderi de cinci ani, chiar şi în perioade când a livrat peste 10 nave. Pachetul majoritar de acţiuni la şantierul naval din Mangalia este deţinut de compania Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd, iar statul român deţine 49%, prin Ministerul Economiei. „Societatea DMHI are doi acționari. Este adevărat că DSME are probleme financiare acolo în Coreea. Au pierderi. E treaba lor și al guvernului coreean că au probleme. Problema e că deocamdată sunt contracte care se derulează și trebuiesc terminate. Livrarea lor trebuie să aibă loc prin 2017. Avem două nave de construit de 156.000 în docuri de reparații, au început deja acuma. Ar trebui livrată ultima navă în iulie 2017. Mai avem de construit pentru o firmă din Grecia alte patru petroliere de 112 și două petroliere tot de 112 pentru o altă firmă din Grecia. Au venit reprezentanții unei firme din Ucraina care ar fi doritori să se construiască încă 40 de bari. Nu știu exact dacă s-au semnat sau nu aceste contracte, dar obligațiile acționarilor și a celor de aici este să continue să aibă contracte. E real că probabil problema finanțării e puțin mai dificilă ca să finanțeze în continuare acționarii viitoare contracte. Lucrurile nu ar trebui să meargă prea mult, ținând cont de faptul că, nu e nimic de ascuns, 1,2 miliarde dolari sunt datoriile societății DMHI. La datoriile astea, sună cam a faliment. Ei susțin că se vor rezolva problemele. Se împart datoriile, 49% înseamnă vreo 500.000.000 de dolari pentru Statul Român”, declarat în noiembrie 2016 președintele Sindicatului Liberal „Navalistul” Mangalia, Marin Florian.

Rocsana CRISTEA


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here