RFI – (EXCLUSIV RFI) OLAF confirmă investigația de la Metrorex :

0
16
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Nereguli cu fonduri UE la Magistrala 5

Image source:
ec.europa.eu
Sondajul nostru

Conform opiniei dumneavoastra, care a fost cel mai bun presedinte postrevolutionar al Romaniei:

View Results

Loading ... Loading ...

Într-un comunicat remis RFI, Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) confirmă că a efectuat un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5, finanțată din fonduri europene. OLAF subliniază că investighează în prezent acuzații privind nereguli la proiectul finanțat de UE pentru linia 5 de metrou din București.

”Oficiul European de Luptă Antifraudă (OLAF) a efectuat un control la Metrorex, obiectul fiind Magistrala 5 de metrou”, afirmau, joi, pentru Agerpres, surse din Ministerul Transporturilor.
Potrivit acestora, OLAF a cerut documentele, fără să menţioneze dacă sunt probleme cu acest contract şi fără să spună nimic la sfârşitul controlului, care s-a încheiat miercuri.
Anterior, Hotnews a scris mai mulţi agenţi OLAF au verificat acte la Ministerul Transporturilor în legătură cu plăţile făcute de Metrorex către constructorii magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei). Potrivit unor surse guvernamentale, citate în articolul respectiv, OLAF suspectează plăţi supraevaluate efectuate către mai multe firme, plăţi ce ar fi fost realizate cu complicitatea unor angajaţi Metrorex, companie aflată în subordinea MT.
Proiectul Magistralei 5 este finanţat din fonduri nerambursabile în cadrul programului Operaţional Sectorial – Transport 2007 -2013 şi Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Magistrala 5 are trei secţiuni: Eroilor – Drumul Taberei, Eroilor – Iancului, respectiv Iancului – Pantelimon.

OLAF: Investigăm nereguli în proiectul finanțat de UE pentru Magistrala 5 de metrou

Într-un comunicat emis în urma unei solicitări din partea RFI, serviciul de presă al Oficiului European de Luptă Antifraudă (OLAF) transmite:

OLAF a deschis o investigație privind acuzații de nereguli privind proiectul finanțat de UE pentru linia 5 de metrou din București. Ca parte a acestei anchete, s-a efectuat un control la fața locului. Cu toate acestea, întrucât ancheta este în curs de desfășurare, OLAF nu poate formula alte comentarii. Acest lucru este menit să protejeze confidențialitatea investigațiilor ulterioare și posibile, procedurile judiciare ulterioare, datele cu caracter personal și drepturile procedurale”.

OLAF mai menționează că ”nu există un termen strict pentru finalizarea investigațiilor. Durata depinde de o serie de factori – inclusiv complexitatea fiecărui caz, numărul de state și persoane implicate, măsura în care alte servicii ale Comisiei și ale părților implicate cooperează și exercitarea drepturilor de apărare”.

Oficiul European de Luptă Antifraudă afirmă, așadar, că nu poate preciza când va finaliza ancheta, dar detaliză că ”în 2016, durata medie a cazului a fost de 18,9 luni”.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here