Acasă Stiinta & Tehnica Economie RFI : Tarom, pierderi imense în 2017.

RFI : Tarom, pierderi imense în 2017.

46
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

Fost director, la RFI: Îmi pare rău de Tarom, de români. Probabil că își merită soarta

Tarom mai bate un record de pierderi. Compania naţională de transport aerian estimează că va înregistra în acest an pierderi de peste 200 milioane de lei. Estimarea anterioară a companiei raporta pierderi de cinci ori mai mici. Într-un interviu acordat RFI, fostul director al companiei Eugen Davidoiu spune că grupuri de interese ostile Taromului continuă să dăuneze companiei.

Suma exactă a pierderilor pe care Tarom estimează că le va înregistra în 2017 este de 206,79 milioane lei. Aceste noi prognoze arată pierderi de cinci ori mai mari faţă de bugetul iniţial aprobat în luna septembrie în Guvern, care indica un rezultat negativ de numai 41,2 milioane lei, pentru acest an.

Pierderile Tarom de anul acesta sunt cu mult mai mari și comparativ cu cele înregistrate anul trecut, când compania naţională de transport aerian a raportat pierderi de aproape 47 de milioane de lei (2016).

În aceste condiții, 2017 va fi al zecelea an consecutiv de pierderi pentru Tarom, având în vedere că societatea nu a mai înregistrat profit din 2007.

Pierderile companiei s-au adâncit de la un an la altul, iar specialiştii spun că societatea va ajunge într-un impas financiar, mai ales din cauză că trebuie să plătească lunar ratele pentru cele două aeronave Boeing achiziţionate în leasing în acest an.

Pe de altă parte, compania preconizează că va ajunge la 1.900 de angajaţi la finalul acestui an. Câştigul mediu lunar al angajaţilor din Tarom este de 6.360 lei (1.380 euro).

Tarom este al treilea transportator aerian de pasageri din România, după companiile low-cost Wizz Air şi Blue Air.

Davidoiu: Grupurile de interese ostile fac rău companiei. Îmi pare rău de Tarom, de români

Eugen Davidoiu este ultimul director al Tarom care a condus compania pentru o perioadă mai îndelungată. El a fost la vârful Tarom în perioada februarie-august 2017, fiind numit în funcţie de Consiliul de Administraţie al companiei aeriene, luându-i locul lui Dan Iulius Plaveţi. Eugen Davidoiu și-a dat demisia în urma unui scandal generat de decizia premierului Mihai Tudose de a dispune trimiterea Corpului de Control la verificări la Tarom. La momentul demisiei, fostul șef al Tarom a fost apărat de membrii Sindicatului Tehnic Tarom, care nu a fost de acord cu demisia lui Eugen Davidoiu, argumentând că pierderile de peste 100 de milioane de lei nu au fost generate de acesta, ci de oamenii care au condus compania începând din 2013.

După mai multe luni în care nu a mai vorbit despre compania pe care a condus-o timp de jumîătate de an, Eugen Davidoiu a acceptat să vorbească la microfonul RFI despre dezastrul financiar de la Tarom și despre grupurile de interese care sunt ostile companiei române de zbor.

Eugen Davidoiu: Situația în care a ajuns Taromul este generată de grupuri de interese ostile Taromului și lipsa de interes și, poate, de profesionalism a unora din interior. Suma celor interesați în detrimentrul Taromului și a celor dezinteresați din interiorul Tarom este mai mare decât a celor interesați de această companie.

Reporter: Dar cine îi vrea răul acestei companii?

E.D: Nu știu, nu mai e treaba mea. Sunt atât de detașat de acest subiect în acest moment încât … cred că am și uitat. Pentru că vreau să am și eu o viață normală și liberă. Cât am fost acolo am militat pentru interesul acestei companii.

R: Cine nu v-a lăsat să faceți mai mult decât ați făcut?

E.D: Cine ar fi trebuit să mă lase nu m-a lăsat…

R: Vă referiți la oficiali din Ministerul Transporturilor?

E.D: Nu mai șiu… Nu mai îm aduc aminte, credeți-mă.

R: Nu vă mai aduceți aminte sau nu mai vreți să vă aduceți aminte?

E.D: Sau… Ascultă:

R: Pentru viitor, ce soluții vedeți pentru relansarea Tarom. Ați fost director al companiei luni bune…

E.D: Lucrurile sunt foarte simple. Trebuie făcută o restructurare, dar nu restructurarea este cea care vine să împingă înainte compania, ci trebuie efort pentru capacitatea piețelor, a pasagerilor, servicii la cel mai înalt nivel și la prețuri competitive. (…) Atât timp cât nu există o politică a acestei companii și nu se dorește să existe o politică și se schimbă conducerea peste noapte la cheremul unui decident (…) n-a interesat pe nimeni. Sau poate că a interesat. Nu știu… Îmi pare rău de Tarom, îmi pare rău de români. Probabil că își merită soarta.

R: Spuneți asta pentru că oamenii își merită soarta în funcție de conducerea pe care o aleg?

E.D: Pentru că tăcem ca nație. Pentru că acceptăm să fim călcați pe gât și pe cap. Când n-o să mai acceptăm chestia asta, probabil, cei care o fac n-o s-o mai facă.

R: Vă referiți la conducători?…

E.D: Mă refer la cei care o fac. Nu știu ce calități au. Poate că cei care o fac nici măcar nu sunt în țara asta…


Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here