Rolul politicilor de marketing alimentar, în controlul medical al obezităţii.

0
22
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sondajul nostru

Conform opiniei dumneavoastra, care a fost cel mai bun presedinte postrevolutionar al Romaniei:

View Results

Loading ... Loading ...

Articol pregatit de catre elevele  corespondentului de Arges, Mihai Petrescu,

[email protected]

|”Politicile de comunicare pentru combaterea obezității avansează ideea, etichetării produselor alimentare, politici, ce îi ajută pe oameni să aleagă alimente mai sănătoase.

O serie de noi inițiative politice, care trebuie abordate în cazul obezităţii, au apărut în ultimii ani, în țările OCDE.

Aceste țări, au folosit un spectru mare de politici, inclusiv prețurile și măsurile de fiscalitate, intervenții în școală și pe șantier, intervențiile în sistemul de îngrijire primară (de exemplu, prescrierea activității fizice), reformularea produselor, modificări ale dimensiunilor porțiilor alimentelor, precum și politici de transport (De exemplu, subvenții pentru transportul în comun, în schimbul renunţării la mașina personală).

În ceea ce privește măsurile fiscale, politicile fiscale de taxare, au fost din ce mai mult implementate în ultimii ani, în cateva din țările OCDE (de exemplu Belgia, Chile, Finlanda,

Franța, Ungaria și Mexic) pentru a crește prețul produselor potențial nesănătoase, cum ar fi  alimentele bogate în sare, zahar sau grasime, sau băuturi cu un conţinut ridicat de zahăr.

Politicile de gestionare a produselor alimentare, se concentrează în principal, asupra politicilor de comunicare, care promovează dieta sănătoasă,  prin înbunatatirea alfabetizării medicale, și împuternicirea consumatorilor, sau reglementarea gestionării produselor alimentare nesănătoase.

In ultimii ani, majoritatea țărilor OCDE, s-au bazat pe utilizarea reţelelor sociale și tehnologiilor noi, sau au revizuit aranjamentele, pentru cele mai multe politici de comunicare tradiționale, cum ar fi etichetarea produselor alimentare, sau reglementarea comercializării, cu scopul de a aborda problema problema obezității.

Etichetarea produselor alimentare în magazine.

Etichetele produselor alimentare, poate fi implementată în diferite forme, ca de exemplu, prin listele și profilele nutritive informative, logo-uri, care pot transmite consumatorului caracteristicile produsului, fie în sens pozitiv, fie în sens negativ.

Lista de nutrienți, de pe produsele alimentare ambalate, este obligatorie prin lege , în majoritatea  țărilor OCDE. Atât ţările obligatorii de a implementa lista de nutrienți, de pe produsele alimentare ambalate (de exChile, Coreea) cât și cele voluntare (de exemplu, Suedia, Danemarca) (FOP) au introdus aceasta strategie de gestionare a obezităţii

Dovezi inițiale, privind impactul asupra alegerii alimentației și al dietei, ce sugerează o etichetare interpretativă ușor de înțeles, determină o rată mai mare de răspuns de la consumatori, decât menționând pur și simplu profile nutritive (Cecchini și Warin, 2016)..

Există de asemenea, dovezi că, etichetarea FOP poate motiva producătorii de alimente,  să reformuleze produsele, cu niveluri mai scăzute ale nutrienților care contribuie la apariţia obezităţii (Kloss și colab., 2015), în timp ce dovezi, privind impactul recentelor etichete FOP, asupra indicelui de masă corporală și obezităţii,  ar necesita o perioadă mai lungă de timp, pentru a fi detectate.

De exemplu, dovezile sugerează că sistemele “trafic-lumină”, au potențialul de a crește numărul de persoane , selectând o opțiune mai sănătoasă cu aproximativ 18%, și ducând la o, scădere cu 4% a aportului de calorii (Cecchini și Warin, 2016).

Conform unui experiment de zece săptămâni asupra a 60 de supermarketuri diferite din Franța, privind etichetarea produselor alimentare, cele „5 culori reper”, în starea nutriţională a medicamentelor „NutriScore”-ul,  a fost considerat cel mai eficient,  sistem de etichetare nutrițională printre cei studiați, și a fost selectat, pentru a fi implementat în întreaga țară, începând cu aprilie 2017.

În decembrie 2016, ca parte a strategiei de hrănire sănătoase, Canada a lansat o consultare publică, pe o temă nouă , privind sigla obligatorie de etichetare a alimentelor, consultare, care va avertiza despre pericolul conţinutului mare de sodiu, zaharuri și grăsimi saturate.”[1]

[1] www.oecd.org/health/obesity-update.htm © OECD 2017.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here