Site-urile de știri alternative în pericol. Google vrea să schimbe modul în care acestea ar apărea la căutările de pe internet

0
35
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sondajul nostru

Conform opiniei dumneavoastra, care a fost cel mai bun presedinte postrevolutionar al Romaniei:

View Results

Loading ... Loading ...

de Radu Ungureanu

Google, principalul motor de căutare pe internet se pregătește să schimbe modul în care vor fi afișate site-urile în funcție de căutări, declarând că intenționează să poziționeze pe primele locuri doar acele pagini web care sunt din surse aprobate în prealabil de către motor ca fiind de încredere. Altfel spus, orice pagină web care furnizează informații care contrazic sau au opinii diferite față de cele stabilite de motorul de căutare ca fiind adevărate vor fi mai greu de accesat în urma căutărilor.

Potrivit celor de la infowars.com, în prezent, clasamentul Google este determinat în mare parte de numărul de link-uri primite către o pagină web, ceea ce înseamnă că, dacă o poveste devine populară, „virală”, poate propulsa acel site mai sus în rândul căutărilor, lucru ce îi va conferi un trafic superior, și evident, vânzări din publicitate mult mai consistente. Dacă noul algoritm al celor de la google va fi implementat, site-urile de știri alternative și antisistem vor avea de suferit mai ales la capitolul financiar.

scsc

Potrivit celor de la The Wall Street Journal, Google a declarat că politica s-ar aplica în special la site-urile care furnizează informații nereale sau neverificate, doar ca să atragă click-uri.

Reprezentanții gigantul motor de căutare au declarat pentru Reuters că au început să lucreze la actualizarea acestor algoritmi înainte de alegerile din SUA. Preocupările legate de știri false răspândite în mediul on-line s-au intensificat în ultimele zile după ce mai mulți „comentatori” au criticat site-uri precum Facebook și Google pentru că au facilitat răspândirea de dezinformări cu privire la alegerile din Statele Unite.

Staful de campanie al lui Hillary Clinton a acuzat rețeaua de socializare Facebook că a permis răspândirea de ştiri false care au creat avantaje campaniei electorale candidatului republican Donald Trump. CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a respins ideea că news feed-ul facebook a înclinat în favoarea lui Donald Trump: „Personal cred că ideea că știri false, neverificate, răspândite pe Facebook au influențat alegerile în vreun fel este prostească. Alegătorii i-au decizii pe baza experienței personale”.

Sigur, pe internet există multe știri false, dezinformări și manipulări. Însă oare nu gândirea noastră individuală este cea care ar trebui să stea la baza trierii informațiilor pe care le descoperim când navigăm on-line?

sursa: gizmodo.com/

sursa: theverge.com/

sursa: infowars.com

traducere și adaptare: Radu Ungureanu


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here