Acasă Jurnalul Bucurestiului Invatamant, Educatie stirileprotv.ro : Elevii se plâng de epuizare…

stirileprotv.ro : Elevii se plâng de epuizare…

81
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Elevii se plâng de epuizare din cauza temelor pentru acasă: ”Reîncepi școala după școală”

În ciuda faptului că un ordin ministerial din 2016 prevede ca timpul dedicat temelor să fie de cel mult două ore pe zi, la doar o lună de la începutul anului şcolar mulţi copii se declară epuizaţi.

Despre necesitatea aprofundării materiei acasă vorbesc atât părinţii, cât şi profesorii, dar problema este că prea puţini dascăli găsesc teme care să îi atragă pe copiii de acum. Aşa se face că în oraşe puștii au program de adulţi, iar la ţară, unde nu sunt profesori, cei mici sunt complet neglijaţi.

Pentru ora de română, la o clasă de a VI-a, elevii au avut de rezolvat acasă șapte exerciţii şi de scris o compunere. Tema, spune profesoara, i-ar lua unui copil o jumătate de oră.

Alina Pandele, profesoară de limba română: “Cei care lucrează acasă au rezultate bune şi foarte bune, pe când cei care încearcă să păcălească sistemul, nu reuşesc să ajungă la performanţele celorlalţi.”

Doar că cerinţele sunt mari la fiecare materie, iar copiii ajung să resimtă totul ca pe o corvoadă.

Iată ce întâmplă la matematică.

“La mate ne-a pus să avem caiet de teme separat şi unul de clasă. Aici am la geometrie o temă, a fost destul de lungă, după cum se vede. Am rezolvat-o cam într-o oră”, spune o elevă.

“Nu am o problemă cu consolidarea temelor, doar că atunci când trebuie să le scrii, e ca şi cum ai reîncepe şcoala, după şcoală. E şi mai obositor. Și în loc să vrei să le faci, ai o ranchiună faţă de teme”, spune un elev.

Cu sau fără chef, elevii se conformează. Rezultatul nu este, însă, cel dorit de adulţi.

″Încerc să mi le fac pe repede înainte și nu înțeleg absolut deloc”, explică un elev.

“Când ajung acasă, ajung foarte obosită, ajung foarte târziu, pentru că mai am şi antrenamente şi când deschid caietele şi văd câte teme am, mă ia durerea de cap”, spune o elevă.

Conform ordinului de ministru semnat în 2016, un elev de gimnaziu ar trebui să îşi petreacă maximum 2 ore rezolvând temele, astfel încât timpul dedicat şcolii să fie cuprins între 5 şi 8 ore.

Acelaşi ordin prevede că temele să fie diferenţiate, în funcţie de capacitatea fiecărui elev. Puţini profesori fac, însă, asta.

Dana Voinea, profesoara de matematică: ”Există exerciţii peste nivelul părinţilor. Îmi cer scuze, dar părinţii au terminat şcoala la un moment dat. Părinţii se plâng mai mult de matematică, pentru că sunt învăţaţi că la matematică totul este foarte riguros. Într-adevăr, este riguros, dar la un moment dat, ca să rezolvi nişte exerciţii, îţi trebuie şi puţină imaginaţie.”

Un studiu realizat de Ministerul Educaţiei în 2017 arata că 80% dintre părinţi şi elevi consideră că temele sunt prea obositoare. Dar profesorii spun că atunci când au încercat să dea mai puţine, părinţii au ripostat.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here