Studiu Cetelem: Încrederea românilor în propria țară e cea mai scăzută din Europa

0
24
Raspandeste cu incredere
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares

Sondajul nostru

Rezultatele editiei 2018 a studiului L’Observatoire Cetelem, prezentate astăzi la București de către reprezentanții IFN-ului Cetelem, arată faptul că, pentru prima dată în ultimii ani, există din nou o doză de optimism în fiecare țară europeană. Scorul mediu al acestui indicator depășește “limita” de 5 puncte (5,2 in 2018 față de 4,9 in 2017 si 3,7 in 2013).

Cu toate acestea, în ciuda climatului economic, caracterizat de către speakerii Cetelem drept ”excelent”, România este singura țară care a inregistrat scăderi globale în acest an (4,4 în 2017 fata de 4,1 în 2018). Românii sunt îngrijorați, în mod special, de situația din țara lor.Tensiunea politică din țară este factorul din spatele acestei scăderi. Totuși românii manifestă un optimism mai mare față de circumstanțele lor personale decât în legătură situația din țară,  clasându-se pe locul al doilea în categoria celor mai optimiști respondenți, atunci când vine vorba despre puterea de cumpărare.

Astfel, potrivit studiului L’Observatoire Cetelem, 37% consideră că puterea lor de cumpărare a crescut (față de nivelul de 24% înregistrat în alte 17 tări membre UE), iar 67% intenționează să cheltuiască mai mult în următoarele 12 luni.

„Dorința de a consuma se dovedește a fi mai puternică în Estul Europei (Slovacia: 73%, Bulgaria si Cehia: 69%, Romania: 67%), iar cea de economisire este mai pronuntata in Norvegia 65%, Suedia 61% si Portugalia 60%”, afirma Pascal Roussarie, Head of Sales and Marketing Central Europe Region BNP Paribas Personal Finance, unul din speakerii panelului, care consideră că una dintre cele mai importante descoperiri din 2018 ale studiului L’Observatoire Cetelem este revenirea increderii in randul consumatorilor europenilor.

Ce fel de clienți sunt generația millennials (18-34 de ani) din România?

Potrivit aceluiași studiu, milenialii din România sunt cumpărători avizi și, față de media europeană, demonstrează un grad mai mare al interesului pentru cumpărături. 87% dintre aceștia preferă centrele comerciale care găzduiesc pe lângă magazine și alte tipuri de facilități, precum cele care în care își pot petrece timpul liber. Motivele pentru care toate magazinele, indiferent de natura lor, trezesc și atrag interesul generației Millennials ar putea fi rezumate prin conceptul de “product experience”. Dintre europeni, românii acordă o mare importanță interacțiunii dintre consumator și produs, dar și cumpărăturilor pe care le efectuează, fizic, în magazine. Aceste aspecte le permit să își aleagă produsul pe care și-l doresc sau să beneficieze de o demonstrație prin care li se oferă asigurări asupra alegerii făcute. Românii sunt, de asemenea, cei mai mari fani ai magazinelor specializate, 81% dintre aceștia răspunzând că preferă să frecventeze magazine de decorațiuni, mobilă sau magazine de bricolaj.

În ceea ce privește îmbunătățirea serviciilor și așteptările publicului, milenialii din România sunt cei mai mari critici atunci când vine vorba despre timpul mare de așteptare la cozi (58%). Problema accesului- fie că e vorba locurile de parcare, inexistente de multe ori, sau despre carențele transportului public- este, de asemenea, percepută ca fiind un obstacol semnificativ (35%).  Totodată, le-ar plăcea ca orarul de funcționare al magazinelor să fie extins (82%), iar retailerii să îi surprindă cu mereu cu noutăți și să le pună la dispoziție zone special amenajate pentru activități relaxante.

Milenialii români se ghidează după o “filozofie” în care plăcerea este mărginită de raționalitate și care tinde să îi protejeze de excese. De aceea, ei aleg calitatea în detrimentul cantității și, deși 67% dintre ei văd cumpărăturile ca pe una dintre plăcerile vieții, 85% preferă să cumpere mai puțin, dar în manieră responsabilă, și să opteze pentru achiziții calitative.

Diferențele între generații și percepția asupra Milenialilor

Europenii cu vârste peste 35 de ani manifestă opinii mai puțin favorabile atunci când fac referire la generația Millennials. 88% din termenii folosiți pentru a-i descrie sunt negativi: materialiști (40%), egocentrici (31%), imaturi (31%), nerabdatori (29%). Ungurii, slovacii, românii și bulgarii sunt cei mai critici. Totuși, milenialii cred despre ei înșiși tocmai opusul. 92% dintre termenii pe care îi folosesc pentru a se descrie sunt pozitivi: responsabili (41%), harnici (34%), răbdători (29%), curioși (26%).

Căutarea unui stil de viață sănătos și a timpului petrecut cu familia și prietenii sunt două dintre cele mai importante lucruri pentru mileniali, aspecte agreate de respondenții români la o rată de 63% și, respectiv, 62%.

*****

Despre Cetelem – www.cetelem.ro, o marcă comercială BNP Paribas Personal Finance

Începând cu 1 martie 2018, Cetelem IFN SA a devenit – BNP Paribas Personal Finance SA Paris Sucursala București, ca urmare a fuziunii strategice transfrontaliere dintre Cetelem IFN SA și banca mamă franceză BNP Paribas Personal Finance. După finalizarea procesului de fuziune, activitatea comercială din România a continuat sub brandul Cetelem, cunoscut publicului de credite de consum din România. Compania continuă să ofere clienților săi servicii de credite de consum în magazin, carduri de creditsub sigla Mastercard, credite auto, credite de nevoi personale și servicii de brokeraj pentru asigurări. 


Raspandeste cu incredere
  • 3
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here