Studiu Euler Hermes privind durata medie de încasare a creanțelor la nivel mondial

0
15
Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Vestea bună despre creșterea globală vine cu o deteriorare semnificativă a termenelor de plată, potrivit studiului realizat de Euler Hermes Economic Research. Durata de încasare a creanțelor (DSO=days sales outstanding) a crescut cu +2 zile în 2017, la 66 de zile în medie pe plan mondial, cel mai înalt nivel din 2007. În ultimii 5 ani, perioada de restituire a creanțelor a fost constantă la 64 de zile.

Pe măsură ce creșterea globală a accelerat, companiile și-au extins încrederea în clienții lor prin extinderea termenului de plată. Astfel, ne așteptăm ca DSO să crească cu încă o zi până la 67 de zile în 2018, datorită perspectivelor economice și financiare pozitive.

Criza economică și financiară din 2007-2008 a determinat companiile să monitorizeze îndeaproape sau să accelereze colectarea datoriilor, reflectată în scăderea accentuată a DSO (-5 zile, până la 60 zile în 2008 în medie). Revenirea la creștere economică a permis DSO să crească până la 64 de zile, rămânând constantă din 2012 până în 2016, în contextul de +2,8% p.a. creșterea medie a PIB-ului.

Extinderea termenelor de plată la nivel global

Pe un eșantion de 25.000 de companii listate la bursa, din 20 de sectoare și 36 țări, DSO a crescut cu +2 zile în medie la nivel global, ajungând la 66 de zile la sfârșitul anului 2017. Astfel, o singură companie din patru este plătită de clienții săi în mai puțin de 31 de zile, iar una din patru este plătită după 90 de zile. Prin comparație în 2016 una din patru companii încasa o plată în termen de 88 de zile.

Extinderea DSO reflectă o relaxare a standardelor de plată între companii. Pe măsură ce se îmbunătățește sănătatea economică globală , companiile tind să aibă încredere în clienții lor să le plătească, în ciuda creșterii insolvențelor companiilor mari.

Din perspectiva nivelurilor relative ale DSO , se evidențiază trei grupuri principale de tari:

1) Țări cu un DSO mediu inferior sau egal cu 51 de zile. Țara cu cel mai mic DSO la nivel global fiind Noua Zeelandă cu 43 de zile. Alte țări cu perioade de încasare relativ scurte sunt Țările Nordice (Danemarca și Finlanda), Austria și Elveția, SUA și, în cele din urmă, Țările de Jos (unde s-a înregistrat o creștere de patru zile a DSO-ului pe seama creșterii puternice din sectoarele telecomunicații, tehnologie și servicii de asistență).

2) Grupul celorlalte 7 țări pentru care DSO rămâne sub media globală cuprinde, printre altele, Germania (54 de zile), Canada (54), Brazilia (62) și Regatul Unit (53 unde DSO-ul ramane stabil, în ciuda incertitudinilor referitoare la Brexit), în timp ce Rusia înregistrează o încetinire a DSO-ului cu 2 zile până la 56 de zile, cu un sfert dintre companii fiind plătite sub 22 de zile.

3) În cele din urmă, grupul rămas format din cele 12 țări cu un DSO mediu superior mediei globale de 66 de zile, cum ar fi Franța (74), Italia (83), Romȃnia (68) . China înregistrează cea mai mare medie DSO (92 zile). Cu un DSO mediu de 74 respectiv 83 de zile, Portugalia și Turcia rămân atent monitorizate, deoarece în medie doar o companie din patru este plătită după patru luni în aceste două țări.

Dacă ne întoarcem atenția către evoluția DSO pe sectoare de activitate notăm creșteri în sectoare precum: Aeronautica (+4 zile în 2017, +12 zile față de 2012), Automotive (+3 zile, respectiv +7 zile), Construcții (+3 zile) și Electronice (+3 zile). Doar 4 sectoare înregistrează o stabilizare a DSO: Sectorul Alimentar, sectorul bunurilor de folosință îndelungată, Mașini Utilaje și sectorul bunurilor de larg consum, în timp ce sectorul farmaceutic și servicii au punctat o îmbunătățire a DSO.

Cel mai mare DSO se înregistrează în sectoarele: Aeronautica (72), Automotive (72), Mașini Utilaje (87) și Electronice (91), media globală fiind de 66 de zile.

Imediat sub media globală se situează sectorul energetic (63), sectorul Metale (58) și Sectorul Hârtiei și Cartonului (62).

La polul opus se situează sectorul alimentar (46 de zile), transporturi (49 de zile) și sectorul bunurilor de folosință îndelungată (49 de zile).

Pentru mai multe informații:

Alina Oana TARȚA

Marketing and Market Management Manager

Euler Hermes | Departament Marketing | Oregon Park |

Tel: +40 21 302 0378 | Mobil: +40 753 052 559

Email: [email protected], www.eulerhermes.ro

Adriana COFOREA

Public Advisor, The Public Advisors

Tel: +40 0733.300.428, E-mail: [email protected]

Euler Hermes este liderul global în asigurarea de credit comercial şi un recunoscut specialist în domeniul garanţiilor şi al colectării creanţelor. Cu mai mult de 100 de ani experienţă, compania oferă clienţilor săi business-to-business (B2B) servicii financiare care sprijină managementul creanţelor comerciale şi al lichidităţilor. Reţeaua proprie de informaţii urmăreşte şi analizează schimbările de zi cu zi ale solvabilităţii corporative în rândul companiilor mici, medii şi multinaţionale în pieţe ce reprezintă 92% din PIB-ul global. Cu sediul principal în Paris, compania este prezentă în peste 50 de ţări, cu 6.050 de angajaţi. Euler Hermes este o filială a Allianz, listată la Euronext Paris (ELE.PA), evaluată AA de către Standard & Poor’s. Compania a înregistrat o cifra de afaceri consolidată de 2,6 miliarde Euro în 2017 şi a asigurat tranzacţii de afaceri la nivel mondial de 894 miliarde Euro în expunere, la sfârşitul anului 2017. Pentru mai multe informaţii: www.eulerhermes.roLinkedIn sau Twitter @eulerhermes.

Notă de precauţie cu privire la declaraţii anticipative

Afirmaţiile cuprinse aici pot include declaraţii cu privire la aşteptări viitoare şi altele anticipative care se bazează pe opiniile şi ipotezele actuale şi implică riscuri cunoscute şi necunoscute şi incertitudini care ar putea provoca rezultate reale, performanţă sau evenimente care să difere semnificativ de cele exprimate sau implicite în astfel de declaraţii. În plus faţă de declaraţiile care sunt anticipative pe motivul contextual, cuvintele “poate”, “va”, “ar trebui”, “se aşteaptă”, “planifică”, “intenţionează”, “anticipează”, “crede”, “estimează”, “previzionează”, “potenţial”, sau “continuă” şi expresii similare, identifică declaraţii anticipative. Rezultatele reale, de performanţă sau evenimente ce ar putea diferi semnificativ de cele din astfel de declaraţii din cauza, fără limitare, (i) condiţiilor economice generale, inclusiv, în special, condiţiilor economice din activitatea de bază a Grupului Euler Hermes şi a pieţelor de bază,  (ii) performanţa pieţelor financiare, inclusiv a pieţelor emergente, şi inclusiv a volatilităţii pieţei, lichiditatea şi de evenimente de credit, (iii) frecvenţa şi severitatea evenimentelor de pierderi asigurate, inclusiv de la catastrofe naturale şi inclusiv dezvoltarea cheltuielilor de pierdere, (iv) nivelul de persistenţă, (v) dimensiunea creditelor neperformante, (vi) nivelurile ratei dobînzii, (vii) rata de schimb valutar, inclusiv cursul de schimb Euro / Dolar, (viii) schimbarea nivelului de concurenţă, (ix) modificări ale legilor şi reglementărilor, inclusiv de convergenţă economică şi monetară şi Uniunea Monetară Europeană, (x) schimbări în politicile băncilor centrale şi/sau ale guvernelor străine, (xi) impactul achiziţiilor, inclusiv aspecte legate de integrare, (xii) măsuri de reorganizare, şi (xiii), factori generali de concurenţă, în fiecare caz, la nivel local, regional, naţional şi/sau la nivel global. Mulţi dintre aceşti factori ar putea fi mult mai probabil să apară, sau mai pronunţaţi, ca urmare a activităţilor teroriste şi a consecinţelor acestora. Compania nu îşi asumă nicio obligaţie de a actualiza orice declaraţie de perspectivă.


Raspandeste cu incredere
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here