Acasă Colţul specialistului Psiholog, Sociolog Tu controlezi Emoțiile sau ele pe tine?

Tu controlezi Emoțiile sau ele pe tine?

161
0
DISTRIBUIȚI
Tu-controlezi-Emoțiile-sau-ele-pe-tine
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Poţi să dai vina pe mediul înconjurător, pe serviciul tău, pe stres, pe partener, pe copii, pe copleşire – totuşi adevărul rămâne – emoţiile sunt proprii şi tu trebuie să rămâi în echilibru cu ele. Tulburările emoţionale îţi afectează direct nu doar starea, gândurile şi relaţiile, dar şi bunăstarea fizică şi conexiunea spirituală.

„Emoția este limbajul lui Dumnezeu” rosteau vechile culturi ale lumii.

Însă în lumea actuală, ele nu mai sunt la fel de pure cum obișnuiau să fie.

Emoţiile sunt parte a fiinţei, foarte des trecute cu vederea. Este întotdeauna corp-minte-spirit.

Dar emoţiile joacă un rol foarte important în toate cele trei „corpuri” şi au puterea de a transforma ceva în nimic. Dacă sunt folosite cum trebuie, emoţiile pot fi un catalizator pentru schimbare şi o forţă ascunsă, aflată în spatele manifestării şi a creativităţii.

Atunci când nu suntem în echilibru cu emoţiile noastre, asta poate face ravagii grave, nu numai în noi înşine, dar şi în oamenii din jurul nostru.
Mulţi cred că emoţiile scăpate de sub control pot cauza boli şi durere, în plus, cu toţii ştim că pot distruge relaţii importante (de la motive mici, la fără motive deloc).
Orice emoție sau energie interioară negativă, nemanifestată, care roade pe om, are nevoie să fie eliberată.

Sa-i dăm drumul:

Creează distanță între emoții

Sentimentele puternice pot fi înfricoşătoare şi amintirile dureroase pot fi prea înspăimântătoare pentru a le revizita. Să te faci că nu vezi, în mod constant, şi să continui să împingi în jos aceste sentimente puternice pentru a păstra personalitatea ta exterioară poate fi extrem de dăunător.

Cu toate că poate exista ceva rezistenţă şi frică în adresarea unor tristeţi adânci, furie, mânie şi alte emoţii problematice, odată ce îţi faci curaj şi îţi înfrunţi fricile, cu atât mai calme devin apele. Aşadar, cu cât accepţi mai mult trecutul şi iei măsuri în această privinţă, cu atât devii mai stabil emoţional – care duce, într-un final, spre un tu mai armonios. Permite-ţi să simţi, chiar mută-te în sentiment şi întreabă-te „de ce? De ce mă simt aşa?” . Făcând asta se va crea o mai bună comunicare între cap şi emoţii, ceea ce duce la o mai uşoară procesare de emoţii.

Exprimă-te

Cu toţii avem secrete întunecate adânci care ne ţin închişi înăuntrul nostru. Doar aminteşte-ţi că oricine poate relaţiona cu insecurităţi, durere, vină, suferinţă şi ruşine. Dacă nu te simţi confortabil să te arunci în tărâmul emoţional, există foarte multe resurse pentru a te ajuta în asta. Chiar dacă nu ai un prieten sau un membru de familie cu care să te simţi îndeajuns de confortabil pentru a i te încredinţa lui, există foarte mulţi terapeuţi pricepuţi care pot fi un ghid în apele tulburi pentru a scăpa de nişte mizerie. Cu toţii avem nevoie unii de ceilalţi şi nimeni nu este perfect. Acceptă-ţi imperfecţiunile, lasă-ţi ego-ul deoparte şi cere ajutor.

Inteligența este mult superioară emoțiilor

În studiul despre utilitatea emoțiilor negative, W. Gerrod Parrott consideră că emoțiile sunt adaptive, dacă se exprimă într-un mod care este productiv, ținând cont de situația curentă. De exemplu, dacă ești foarte nervos că nu îți găsești portofelul, poți omite câteva soluții utile, pentru ca ai irosit timp si energie adresându-ți invective despre cât de dezordonat, uituc si lipsit de simț practic ești. Te blochezi, deviezi de la scopurile tale propuse, și folosești interpretările eronate ale situațiilor pentru a genera emoții negative disfuncționale.

Așadar, perspectiva este totul. Uneori simpla schimbare a modului cum vedem situaţia poate fi revoluţionară. Iertarea faţă de tine şi ceilalţi este capitală în stabilitatea emoţională. Dacă te lupţi pentru iertare, dă-ţi seama de faptul că şi tu ai făcut greşeli, iar resentimentele dăunează mai tare propriului corp decât persoana faţă de care porţi ranchiună.

Copilăria, pentru mulţi dintre noi, a adus „răni” adânci şi suferinţe dacă nu am fost învăţaţi cum să procesăm corespunzător emoţiile. Modalitatea de a opri acest groaznic ciclu karmic este prin iertare (a ta şi a celorlalţi), prin înţelegere şi, în cele din urmă să evoluezi până în locul în care poţi să-ţi spui povestea fără să devii o epavă de nervi. Cu orice experienţă fie pierzi, fie câştigi. Singurul mod în care pierzi este dacă nu înveţi lecţia. Pune-ţi întrebarea “Ce am învăţat din asta?”, în special dacă nu vrei s-o repeţi.

Eliberează-te

Ia conştient decizia de a renunţa. Dacă este în trecut, a dispărut şi singura persoană care o ţine în viaţă este…ai ghicit…tu. Este vie doar în mintea şi în corpul tău. Să găseşti linişte şi pace în momentul prezent, vindecă. Dezvoltă o practică regulată de înţelegere sau meditaţie pentru a renunţa la trecut. Respiraţia face minuni.

Renunţă la ruşine

Ruşinea blochează „Svadhisthana” sau cea de-a doua chakră – asociată cu emoţiile. Ruşinea şi vina trăiesc în corpul nostru emoţional şi sunt, cu adevărat, o totală iluzie care ne constrânge şi ne ţine într-un blocaj emoţional. Uită de ruşine! Nu se mai gândeşte nimeni la asta în afară de tine – ţi-ai creat propia celulă imaginară. În schimb, eliberează-te de ruşine şi îmbrăţişează-ţi sinele superior. Chakrele de la inimă în sus.

Acceptă faptul că orice întâlnire este o reflecţie a ta

Este foarte convenabil pentru ego-ul nostru să joace rolul victimei. Este clar mult mai confortabil decât să ne asumăm vina pentru rolul din poveste. Dă-ţi seama că fiecare persoană pe care ai întâlnit-o vreodată este o parte din tine…o reflecţie. Odată ce încetăm să arătăm cu degetul şi ne asumăm responsabilitatea pentru propriile gânduri, sentimente şi acţiuni, nu mai este nimeni pe care să dăm vina. Nu te poate FACE nimeni să simţi ceva, eşti unicul care îţi controlezi emoţiile. Evită să reacţionezi la acţiunile făcute de alţii. Stăpâneşte-ţi propriile funcţii şi eşti pe drumul spre măiestrie.

Portocaliul este noul negru

Să porţi culoare portocaliu sau chiar s-o incluzi în propriul decor (poate pereţii casei) te poate ajuta. Portocaliu este asociată cu cea de-a doua chakră şi vibrează energia luminii pe acea frecvenţă. Dacă nu este nimic altceva, atunci este un memento pentru a rămâne în acord cu emoţiile tale.

Apucă-te de yoga

Eliberările emoţionale sunt destul de des întâlnire în timpul practicării yoga. Energia blocată şi trauma sunt menţinute la nivel visceral şi în ţesutul conjunctiv. Dacă nu îţi mişti corpul în acele zone (în special în zona şoldurilor) duce la stagnare şi energia se blochează. Dacă nu te încântă yoga, încearcă un masaj sau chiar experimentarea unor alte forme de mişcare ca qigong, dans african, dansul cu cercul, zumba, nia sau orice mişcă corpul şi coloana în toate direcţiile. Mişcarea conştientă este o unealtă importantă în procesarea şi eliberarea emoţiilor negative. Mişcarea creează de asemenea şi mai multă conştientizare a corpului, care te poate ajuta să treci prin experienţe mai uşor, mai fluid.

Înviorează-te

Emoţiile pot fi îngrozitor de apăsătoare. Înviorează-ţi starea şi energia făcându-le amuzante. Este o practică în mindfulness. Întreabă-te pe parcursul zilei “Cum mă simt şi de ce mă simt aşa?”. Devenind mai bun în fiecare zi este una din bucuriile vieţii. Simte-te liber să râzi de tine şi să te înveseleşti cu umor. Îmbrățișează schimbarea, înviorează-ţi spiritul şi eşti pe drumul cel bun. Nu lua viaţa sau pe tine prea în serios.

Conştientizarea corpului

O simplă practică de relaxare poate liniști apele şi să creeze o mai bună conştientizare a corpului. Întinde-te, analizează-ţi corpul şi întreabă-te, „unde ţin tensiune?” „Ce are nevoie să se elibereze?” Atunci când simţi o senzaţie de apăsare sau durere în orice zonă, doar imaginează-ţi cum inspiri în ea adânc, iar la expiraţie, încearcă să eliberezi corpul de tensiune.

Dă-ţi seama că este vorba de alegere

Atunci când ai trecut prin îndeajuns de multă suferinţă, vine un moment când trebuie să iei decizia de a te vindeca. Atunci când totul a fost zis şi făcut, primul pas este să iei decizia. Alegerea de a fi fericit şi de a te vindeca. Este nevoie de timp, efort şi intenţie, dar recompensele vindecării corpului tău emoţional este incomensurabil (îţi poate tămădui viaţa).

Emoțiile pot fi totuși un instrument fantastic pentru cei care studiaza „creierul abdominal”. În culturile vechi, în special în Asia, acest „tip de creier emoțional” este relevat ca fiind Intuiția pură, adevărul despre o situație, iubirea necondiționată de gânduri sau traducerea lucrurilor spirituale în materie. Recomand totuși o deosebită atenție celor care vor să studieze mai departe acest lucru.

Alexandru Plesea
Psiholog & Hipnoterapeut
www.alexandruplesea.ro
www.antrenorulmintii.ro
0751.316.019


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here