Vedeta Populară la TVR 1:

    0
    43
    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    Sondajul nostru

    In contextul actual, "mandrul ca sunt roman", este si optiunea dumneavoastra?

    View Results

    Loading ... Loading ...

    Impactul unui „dublu TV show”

    Am descoperit, abia recent, o emisiune la TVR 1 care mi-a mers la suflet: „Vedeta Populară ”. Secretul ei constă în impactul unui „dublu TV show” (pe acest lucru au și mizat realizatorii, fiindcă pe lângă spectacolul oferit de concurenții care se străduiesc să promoveze valori și tradiții folclorice autentice

    /si nu „artefacte” ce „asortează” costume populare cu blugi sau pantofi/ telespectatorii pot descoperi – cu încântare – și „spectacolul” oferit de membrii juriului: Grigore Leşe, una dintre cele mai respectate voci ale culturii noastre tradiţionale, interpreţii de muzică populară Laura Lavric şi Constantin Enceanu , realizatoarea TVR Elise Stan și genialul poet Mircea Dinescu).

    Cum toți concurenții se „tem” de intervențiile lui Grigore Leșe (care se străduiește să „joace” rolul unui membru al juriului extrem de exigent, „înduplecat” din când în când doar de lucruri ce țin de sensibilitatea și valorile autentice ale folclorului), poetul Mircea Dinescu nu face decât să își „joace” propriul rol; domnia sa nu așteaptă de la această emisiune descoperirea unei voci, ci a unei apariții (dacă am reținut eu bine declarația sa!) precum Maria Tănase sau Zavaidoc. Ca atare, în momentul în care a asistat, la proba a doua, la apariția Ilenei Constantinescu (pentru o interpretare magistrală, în duet cu o concurentă, a celebrei melodii „Dunăre, Dunăre ”), Mircea Dinescu a fost atât de impresionat încât nu a mai putut să comenteze nimic legat de proba respectivă.

    Nu știu cine va fi, la finalul tuturor etapelor Vedetei Populare, concurentul /sau concurenta/ desemnat drept finalist, dar știu că emisiunea este un imens câștig pentru telespectatori /și pentru TVR/. Ar fi de așteptat, ținând cont de specificul serviciului public de televiziune, și la un „reviriment” în domeniul emisiunilor educative pentru tineret (după „mareea » emisiunilor de <divertisment> /de slabă calitate/ promovate de televiziunilor comerciale, dispuse – pentru rating – la compromisuri majore).

    Ioan Iacob


    Raspandeste cu incredere
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here