Ziar de Cluj : Funcţionarii Primăriei Cluj-Napoca au primit bani nemeritati…

0
107
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Funcţionarii Primăriei Cluj-Napoca au primit bani nemeritati pe proiecte europene nefinalinalizate. Cine sunt cei 57 de funcţionari şi cât a încasat fiecare

Sondajul nostru

Cum traiti dupa un an de guvernare PSD-ALDE?

View Results

Loading ... Loading ...

Mai multe contracte de finanţare pentru proiecte din Programul Operaţional Regional 2007-2013 (POR) au fost prelungite prin votul consilierilor locali  la începutul lunii august, “în scopul îndeplinirii integrale a obiectivelor şi indicatorilor şi în vederea asigurării funcţionalităţii acestora din surse proprii”. Cu toate că s-au plătit bani frumoşi pentru salariile funcţionarilor din Primăria Cluj-Napoca ce au făcut parte din proiecte, municiplaitatea mai este nevoită finaţeze de la bugetul local, pentru a finaliza investiţiile, încă 21 de milioane de euro. Ziar de Cluj vă prezintă sumele încasate din fonduri europene de către fiecare angajat al primăriei, fie el manager de proiect, responsabil tehnic, financiar sau juridic, sau simplu asistent. 

Programul Operaţional Regional 2007 – 2013 s-a încheiat oficial la sfârşitul lui 2015, însă unele proiecte au întâmpinat “o serie de probleme independente de beneficiar”, probleme care au condus la imposibilitatea definitivării până la 30.06.2016, termenul impus. Astfel, toate contractele nefinalizate fac obiectul unor acte adiţionale; se prelungeşte durata, se acordă noi termene de finalizare, iar cheltuielile neeligibile (pentru că se fac dupa finalizare, pentru că s-a întârziat, pentru că nu au fost în stare sa-şi gestioneze timpul şi resursele) vor fi suportate de municipalitate. Adică de clujenii care se înghesuie din 2-3 ianuarie la ghişeele primăriei de cartier să-şi plătească dările la bugetul local.

Clujenii trebuie să ştie cine au fost cei din primărie care au gestionat buna desfăşurare a investiţiilor şi ce sume au încasat aceştia în condiţiile în care municiplaitatea mai este nevoită să plătească aproape 21 de milioane de euro.

Centrul Regional de Excelenţă pentru Industrii Creative – Progresul fizic al lucrărilor la Centrul Regional de Excelenţă pentru Industrii Creative este, potrivit reprezentanţilor primăriei, de 73,1%, în condiţiile în care termenul de finalizare a fost data de 30.06.2016. Data estimată a lucrărilor fiind februarie anul viitor, însă centrul va putea fi operaţional abia după finalizarea drumului de acces, o alta problemă gestionată superficial de admistraţia locală. Ca urmare a prelungirii perioadei de execuţie, primaria Cluj-Napoca va finanţa din bugetul propriu suma de 37.688.222 lei.

Managerul proiectului Centrul Regional de Excelenţă pentru Industrii Creative este Ovidiu Cîmpian. Deoarece acesta este remunerat în cadrul mai multor proiecte derulate de municipalitate, potrivit reprezentanţilor primăriei, Ovidiu Cîmpean beneficiază de un spor de 75% din salariul de bază. Din declaraţia de avere reiese că Ovidiu Cîmpean a încasat, în calitatea sa de director în cadrul Direcţiei de Comunciare, Dezvoltare Locală şi Management, suma de 50.736 de lei . Matematica simplă ne arată ca managerul Cîmpian a încasat pentru participarea sa în proiectele europene derulate de primărie în perioada 2010-2016 aproximativ 20.000 de lei anual.

În cadrul aceluiaşi proiect, Centrul Regional de Excelenţă pentru Industrii Creative  au mai fost remuneraţi Voichiţa Cosma, responsabil tehnic – 33.330 lei, Roxana Lupuşan responsabil juridic 4.792 lei, Titela Durnea asistent proiect –  aproximativ 15.000 lei ceea ce reprezintă 35% cei 41.947 de lei potrivit declaraţiei de avere, Lucia Lupea, responsabil de achiziţii în cadrul CREIC + 26.141 lei. Supriza majoră apare la responsabilul tehnic arhitectură al proiectului. Ligia Subţirică, arhitectul şef al municipiului Cluj-Napoca a încasat din pentru participarea sa la  CREIC nu mai puţin de 45.866 lei, în timp ce responsabilul tehnic Liana Henţ şi-a suplimentat salariul primit de la primărie cu 42.708 lei. Responsabilul financiar Dorina Petrice a încasat 49.563 lei.

Centrul de Transfer, Evoluţie Antreprenoriat Microintreprindere (TEAM) din cartierul Lomb este finalizat în procent de 91,40%. Aici, printre problemele care au determinat întarzierea lucrărilor se regăsesc lipsa avizului din partea furnizorului de gaze naturale, lipsa reţelelor de canalizare pluviale în afara şi vecinătatea amplasamentului, nefinalizarea/punerea în funcţiune a reţelelor de alimentare cu apă a reţelelor de canalizare menajeră, alimentarea cu energie electrică, toate acestea fiind condiţionate de finalizarea drumului de acces din strada Oasului în cartierul Lomb. Pentru toate acestea, clujenii vor suporta din buzunar 2.697.083 lei, perioada contractului de finantare fiind prelungită, asemeni Centrului Regional de Excelenţă pentru Industrii Creative până în  31.12.2018.

Angajaţii din primărie care au fost remuneraţi în cadrul acestui proiect sunt: Dorina Petrice, responsabil financiar – 49.563 lei ( cumulat cu activitatea desfăşurată la CREIC); Corina Ciuban, responsabil urbanism 36.610 lei; Bogdan Revesz asistent proiect – 16.534 (calcul 35 % din salariul anual de  47.241 lei),  Liana Henţ, responsabil tehnic. Ramona Gabor responsabil achiziţii 25.100  lei şi Ovidiu Cîmpean.

Drumul de acces din strada Oaşului la Cartierul Lomb pare a fi principala cauză care a blocat finalizarea celorlalte două investiţii majore finanţate din fonduri europene. Deşi drumul trebuia finalizat până la sfârşitul lunii iunie a acestui an, stadiul lucrărilor este de doar 12%. Din această cauză, executivul primăriei, cu girul consilierilor locali care au votat în 4 august proiectul de hotărâre, a decis să prelungească perioada de finanţare a contractului până la sfârşitul anului 2018. Valoarea estimată rămasă de plată din bugetul local este de 19.169.453 lei.

Responsabilii din primărie care au încasat salarii din acest proiect sunt: Adina Ecaterina Pop, responsabil asistenţă juridică 10.168 lei; Bogdan Revesz responsabil monitorizare 35, 430 lei, Dorel Gurzău responsabil tehnic de specialitate 31.055 lei; Gabriela Cora manager proiect 28.563 lei; Lucia Lupea, Mirela Mărincean manager proiect – 41.657 lei; Răducu Neag 23.770 lei

Proiectul de reabilitare a infrastructurii educaţionale şi de creştere a capacităţii de şcolarizare în 3 unităţi şcolare din învăţământul preuniversitar din municipiul Cluj-Napoca, respectiv Şcoala gimnazială Ion Agârbiceanu, Liceul Avram Iancu, respectiv Liceul Mihai Eminescu va fi finalizat cu resurse de la bugetul local. Cel puţin aşa prevede hotărârea luată la începutul lunii august de plenul deliberativului administraţiei locale clujene. Consiliul Local a aprobat  un nou termen de finalizare a proiectelor de modernizare ale celor trei unităţi de învăţământ şi totodată alocarea sumei de 29.038.808,96 lei. Dacă în cazul şcolii Ion Agârbiceanu şi a Liceului Avram Iancu desfăşurarea lucrărilor este cât de cât în termen, acestea urmând a fi finalizate până la începerea anului şcolar 2016-2017, în cazul liceului Eminescu situaţia nuera una prea optimistă. Ultimul termen pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare a Liceului Eminescu a fost acordat pentru data de 30.11.2016, la două luni după începerea anului şcolar, fapt ce a determinat ca elevii să înceapă studiile în vechile locaţii în care au desfăşurat activitate şi anul trecut. Dintre angajaţii primăriei care au beneficiat de salarii pe acest proiect nefinalizat la termen sunt: Titela Durnea asistent proiect a încasat din cei 41.974 protivit declaraţiei de avere din 2016 aproximativ 35% bani europeni, Simion Tanţa responsabil achiziţii – 20.164 lei. Ovidiu Cîmpean, Daciana Bota responsabil financiar 12.806 lei; Carmen Rusu responsabil tehnic 9.548 lei;

Modernizarea tramei de acces stradal la zona industrială – Progresul fizic al proiectului este estimat la 98%, dar de ce să se termine lucrurile la timp şi să fie făcute ca la carte, dacă se mai pot pierde nişte bani? Teoretic, lucrările erau “aproape gata” la termenul iniţial, 30.06.2016. Însă s-a considerat că “dacă în admiterea recepţiei lucrărilor se face cu obiecţii, în procesul-verbal de recepţie se vor indică în mod expres acele lipsuri care trebuie să fie remediate. Termenele de remediere se vor conveni cu executantul, dar ele nu vor depăşi, de regulă, 90 de zile .” Valoarea estimată rămasă de plată din fonduri proprii de la bugetul local este de 3.681.124,53 lei. Şi contractul de finanţare se prelungeşte până la 30.09.2016.

Funcţionarii publici care au beneficiat de bani de pe urma acestui proiect sunt: Bogdan Revesz responsabil monitorizare , Gabriela Cora manager proiect, Ioan Bogdan responsabil financiar a încasat din foduri europene 68.594 lei, Lucia Lupea responsabil achiziţii, Mirela Mărincean responsabil tehnic al proiectului, Răducu Neag responsabil tehnic.

Reţea de staţii self service de închiriere biciclete – În urma analizei evoluţiei lucrărilor pe şantier se constată un progres fizic de aproximativ 90%. În Cluj-Napoca s-au realizat lucrări de marcaj, semnalizare rutieră şi amplasare stâlpişori de separaţie – care au fost şi înlocuiţi, după ce s-a constatat că nu îndeplinesc cerinţele din contract. Pistele noi sunt gata în proporţie de 92%, însă mai trebuie amplasaţi 64 de parapeţi de protecţie pentru biciclişti, mai e nevoie de stâlpişori de delimitare şi trebuie edificată staţia nr. 20.
Lucrările din Floreşti şi Apahida au fost finalizate, însă au început cu întârziere, în urmă execuţiei reţelei de canalizare şi a turnării unei “îmbrăcăminţi stradale neconforme”. Evenimentele au generat întârzieri la execuţia pistelor, astfel că este nevoie de un termen suplimentar, estimat la 45 de zile, pentru recepţia întregului sistem de bike-sharing. Valoarea estimată rămasă de plată din fonduri proprii de la bugetul local la data de 30.06.2016 este 1.400.000,00 lei. Durata contractului de finanţare s-a prelungit până în 1.11.2016.

Angajaţii primăriei care s-au înfruptat din acest proiect, rotunjindu-şi veniturile sunt managerul Virgil Poruţiu 38.555 de lei, responsabil achiziţii Ramona Gabor 25.100 lei, Ovidiu Cîmpean, responsabil tehnic Mirela Mărincean, responsabil achiziţii  Lucia Lupea, responsabil financiar Ioan Bogdan, Dorel Gurzău, Corina Ciuban, Bogdan Revesz.

În baza legii nr. 284/2010, remuneraţia aferentă calităţii de membru al echipei de implementare a proiectelor cu finanţare nerambusabilă se acordă în baza pontajelor în care sunt cuprinse numărul de ore lucrate pe fiecare proiect. În funcţie de orele lucrate se stabileşte numărul de clase care este acordat pentru activitatea desfăşurată, în luna, ca membru al echipei de proiect. Pentru salariaţii care au beneficiat de spor de 75% din salariul de bază în baza Legii nr. 339/2007 nu se poate stabili suma pe proiect deoarece sporul este împărţit pe fiecare proiect în parte. Din această cauză Ziar de Cluj a luat în considerare veniturile realizate din proiectele europene ale angajaţilor Adrian Stînea, Adriana Nicoschi, Bogdan Revesz, Codruţa Sacaliş, Ana Maria Lăzărică, Ovidiu Cîmpean respectiv Titela Durnea procent de 35% din salariul aferent anului 2016 potrivit declaraţiei de avere de pe site-ul instituţiei.

Concluzia este că o parte dintre angajaţii primăriei, 57 la număr, au încasat, în perioada 2007-2015 pentru contribuţia lor la derularea proiectelor cu finanţare europeană nu mai puţin de un milion de lei. Înţelegem că funţionarii trebuie remuneraţi pentru efortul depus însă este de neînţeles de ce au fost plătiţi în cadrul proiectelor nefinalizate la termen.

Adina Ecaterina Pop – 10.168 lei, Adrian Stînea – 7.350 lei, Adriana Măgurean – 40. 036 lei, Adriana Niconschi – aproximativ 12.000 lei, Alina Rus – 26.446 lei, Aurora Ţărmure – 50.016, Bogdan Revesz – 35.430 lei, Dorin Bojan – 3.624 lei, Mihaela Bora – 15.521 lei, Florin Buda – 5311 lei, Călin Forna – 2618 lei, Ştefania Mădăraş – 54.100 lei,, Szabo Tamas – 1.925 lei, Titela Durnea – 15,000 lei pe an, Vasile Moldovan – 5.382 lei, Simion Tanţa – 20,164 lei, Roxana Lăpuşan – 4.792 lei, Sanda Florescu – 2.512 lei, Laurenţiu Grigore Rotar – 3.773 lei, Florin Rizzoli – 4.290 lei, Ramona Gabor – 25.100 lei, Ligia Subţirică – 45.866 lei, Marcel Ielcean – 4.016 lei, Manuela Cîmpean – 11.660 lei, Lucia Lupea – 26.141 lei, Ovidiu Cîmpean – 20.000 lei /an din 2010-2015, Răducu Neag – 23.770 lei, Olimpia Moigrădan – 40.507 lei, Florin Moroşanu – 9.128 lei, Monica Szabo – 4.578 lei, Mirela Mărincean – 41.657 lei, Mihaela Şimon – 1.218 lei, Marius Panfiloiu – 18.190 lei, Marius Oprea – 4.301 lei, Maria Ghiţe – 6.660 lei, Virgil Poruţiu – 38.555 lei, Voichiţa Cosma – 33.330 lei, Viorica Mureşan – 18.760 lei, Ioan Bogdan – 68.594 lei, Ioana Popescu – 22.200 lei, Lucia Iosip – 3.730 lei, Iulia Ardeuş – 36.139 lei, Karin Hann – 6.690 lei, Ana Maria Lăzărică – aproximativ 35% din suma de 21.599 lei potrivit declaraţiei de avere(7560 lei), Liana Henţ – 42..708 lei, Daniel Dranca – 8.680 lei, Dorel Gurzău – 31.055 lei, Dorina Petrice – 49.563 lei, Gabriela Cora – 28.623 lei, Gabriela Todea – 8.396 lei.

Manager în mai multe proiecte cu finanţare europeană, Ovidiu Cîmpean a ţinut să facă unele precizări cu privire la modoul de calcul pe care Ziar de Cluj la făcut în legătură cu sumele pe care acesta le-a încasat.

“În declaraţia de avere sunt incluse sporurile aferente participării mele în proiectele europene deci nu se adaugă procentul de 75% la cei 50.000 declaraţi aşa cum reiese în material. Eu am primit sumele aferente muncii în proiectele respective doar din 2010 nu din 2007. Vă rog să refaceţi calculele şi veţi vedea că nu s-au cheltuit milioane de euro pentru salariile funcţionarilor”, a afirmat Ovidiu Cîmpian.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here