Ziua de Constanta : RAEDPP Constanţa a răspuns la o solicitare după 13 ani (document)

0
46
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

De-a râsu’-plânsu’. Record ! 

Care credeţi că ar fi timpul mediu de aşteptare pentru repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat? Păi… Dacă nu aveţi nicio grabă… cam 13 ani, ne scrie o cititoare.

Sondajul nostru

„Am depus şi eu o cerere prin decembrie 2004, după ce împlinisem 35 de ani (deh! m-am trezit mai târziu) la RAEDPP Constanţa, pentru repartizarea unei locuinţe din fondul locativ de stat cu chirie pentru că, fiind cadru didactic, necăsătorită la vremea aceea, nu-mi permiteam niciun credit pentru locuinţă. La scurt timp, am primit o negaţie pe post de răspuns şi promisiunea de a rămâne pe lista de aşteptare. Apoi mi-am luat gândul. Astăzi (adică pe 20 martie 2017), ajungând acasă, verific cutia poştală. Ce să vezi? Un plic de la RAEDPP. Câtă promptitudine! A ajuns destul de repede…. i-au luat doar 13 ani să ajungă de la sediul RAEDPP până în Tomis III. Cale lungă… oraş mare“, ne-a povestit G.I., din Constanţa.

Femeia, care, între timp, ca orice român responsabil, şi-a făcut un credit la bancă şi a achiziţionat o locuinţă împreună cu familia, a dorit să specifice un lucru extrem de important: „În toţi aceşti 13 ani n-am încercat şi n-am dat şpagă, n-am intervenit cu niciun telefon, n-am fost la birourile lor“.

Femeia mai spune că, acum, după 13 ani, înştiinţarea primită de la Regia Autonomă Exploatarea Domeniului Public şi Privat (RAEDPP) Constanţa nu i-a stârnit o reacţie negativă, în schimb, i-a provocat „o mare, mare tristeţe… care a făcut-o să zâmbească” (în secţiunea „Documente“ din ediţia online a cotidianului ZIUA de Constanţa, puteţi lectura răspunsul primit de cititoarea noastră).

Prin urmare, spune femeia, „se pare că acesta a fost ultimul dosar pe care l-a avut de soluţionat RAEDPP Constanţa. Dacă doriţi o locuinţă din fondul locativ de stat, puteţi să daţi năvală, pentru că lucrătorii de acolo s-au degrevat de toate «vechiturile» care le invadaseră spaţiul. Acum, cu siguranţă, vor avea timp pentru dumneavoastră (sic!)“.

Trist, dar adevărat: RAEDPP se face că „munceşte“ pentru dvs.

Cu siguranţă cazul constănţencei G.I. nu este singular. Prezentăm această speţă cititorilor noştri tocmai pentru că oamenii trebuie să ştie calitatea activităţilor prestate de funcţionarii publici din cadrul Regiei Primăriei Constanţa. Trist, dar adevărat, mai cu seamă că cel puţin 2.000 de familii se află într-o situaţie similară, după cum ne-a declarat chiar directorul RAEDPP, Iulia Mădălina Moţăţăianu.

„Sunt peste 2.000 de solicitări în evidenţele noastre, înregistrate în perioada 1999-2004 pentru locuinţe din spaţiul locativ. La momentul depunerii acestor solicitări, fie nu au existat suficiente spaţii, fie dosarele erau incomplete, fie solicitanţii nu se încadrau. Aşa că au rămas în aşteptare. În urmă cu două săptămâni, am decis să trimitem către aceste 2.000 de familii înştiinţări prin care le aducem la cunoştinţă că trebuie să ne anunţe în termen de zece zile dacă solicitarea lor de repartizare a unei locuinţe din fondul locativ mai este de actualitate şi dacă se mai încadrează în condiţiile de acordare“, spune Moţăţăianu.

În cazul în care cele 2.000 de familii nu vor confirma în scris că solicitarea lor este încă de actualitate, se va proceda la arhivarea dosarelor.

L-am întrebat pe directorul RAEDPP de ce a fost nevoie de 13 ani pentru ca solicitantul să primească din partea Regiei un răspuns, evident, tardiv. Atitudinea şefei RAEDPP pare desprinsă din tabloul oricărui lucrător în sistemul bugetar: „Pentru că asta este situaţia. V-am spus, sunt 2000 de cereri!“

Volumul mare de muncă al angajaţilor RAEDPP sau miile de cereri pentru acordarea unei locuinţe în regim de închiriere nu justifică în niciun fel rata de răspuns negativ al angajaţilor Regiei Primăriei Constanţa. De altfel, RAEDPP este una dintre instituţiile care ignoră inclusiv adresele în baza Legii nr. 544/2001.

Cu toate acestea, chiar pe site-ul instituţiei, Direcţia Administrare Imobile din cadrul RAEDPP are trecut în obiectul de activitate, pe lângă alte atribuţii, şi „rezolvarea corespondenţei în termen legal la solicitările cetăţenilor, chiriaşilor, instanţei de judecată, Primăriei Municipiului Constanţa, Prefecturii Municipiului Constanţa ş.a.m.d.“!


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here