Acasă Jurnalul Bucurestiului Anchete Acuzatii grave ! Autoritati pasive ?!

Acuzatii grave ! Autoritati pasive ?!

204
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Domnule Director,

Subsemnatul, Ghita Ion, CNP 1631023400417 , impreuna cu mai multi colegi de munca, avand si sprijinul catorva dintre clientii firmei (Petcu Eugen, cu domiciliul în Bucuresti sos. Giurgiului 127 bloc 2B ap 71 CNP 1571019131297; Neagoe Georgeta, Sos. Salaj nr. 139 sect. 5 Bucuresti, CI RX 525201, CNP 2730126451510 si Musat Stefan, CNP 1860529033388, domiciliat in Bucuresti, sect. 6, str. Vistiernicul Stavrinos nr. 26) la fel de nemultumiti de ilegalitatile evidente care au loc, necontrolate si nesanctionate de nimeni in ciuda demersurilor care au fost facute, va rugam sa verificati si sa constatati si dvs. actele de coruptie EVIDENTE ce au loc la nivelul autoritatilor de control administrativ financiar, care “trec cu vederea” activitatea total ilicita a unor agenti economici, si nu iau masuri de combatere sau sanctionare a acestora din motive lesne de ghicit.

Tocmai in aceasta perioada, cand se bate moneda pe respectarea legilor fiscale si pe necesitatea eliminarii economiei la negru, respectiv pe obligativitatea strangerii taxelor si impozitelor la bugetul de stat, unii “sunt iertati” ani de zile doar pentru ca “se inteleg” cu cei care ar avea obligatia de a-i controla.

De fapt, noi am formulat mai multe reclamatii referitoare la activitatea economica – productie si comercializare mobilier – a SC Dml Gad SRL (CUI 32420428, J40/13502/2013) si SC Dml Gad Furniture SRL (CUI 37601557, J23/2356/2017) si la administratorul acesteia, Velicu Cosmin, care nu respecta, cu intentie, nici una dintre legile economico-fiscale in vigoare. Totodata, am invederat autoritatilor ca acelasi administrator a perpetuat practicile comerciale incorecte, evaziunea fiscala si nerespectarea prevederilor din Codul Fiscal, folosindu-se de mai multe societati comerciale infiintate tocmai in acest scop, timp de mai multi ani. Desi au mai fost semnalate autoritatilor aceste nereguli, nu s-au luat masuri de rezolvare a situatiilor descrise si nici pentru intrarea in legalitate. Din aceste motive solicitam pentru firmele in cauza aplicarea prevederilor Legii 85/2014, tocmai pentru prevenirea unor situatii pentru care exista precedente.

Am solicitat verificarea inregistrararii in Revisal a contractelor de muncă (respectiv virarea către bugetul de stat a dărilor aferente contractelor de muncă) și respectarea prevederilor Codului Muncii cu privire la existența și respectarea regulamentului intern, a fișelor de post și a reglementărilor SSM,existenta regulamentului de ordine interioara, norme PSI, documente solicitate de medicina muncii, a pontajelor privind orele lucrate, stat avans, cereri concedii (odihna /fara salariu/ invoiri/ medicale), si dovada transmiterii acestora catre Revisal,deoarece:

* Contractele de munca nu sunt niciodata înregistrate în REVISAL, deci angajatii nu beneficiaza pentru perioada lucrată de nici un fel de asigurări, deoarece firma nu plateste nici una dintre dările către stat, nici măcar sumele care sunt oprite din salariu, fapt ce se încadrează la Art. 6 din Legea 241/2005, Art. 303 din Legea 95/2006 și Legea 76/2002.

Faptul ca firma a avut si are numerosi angajati (fara contract de munca) este demonstrat de volumul de munca desfasurata, respectiv de faptul ca, fiind o societate de productie, a inregistrat o cifra de afaceri (declarata) de 332332 lei in 2014 si 373308 lei in 2015. Volumul de productie a fost mult mai mare, deoarece nu se inregistrau in contabilitate decat partial veniturile, iar ulterior anului 2015 nu s-a mai tinut nici un fel de contabilitate. Un asemenea volum de munca nu se putea practic realiza fara angajati. Mai mult, firma a avut, din anul 2014, un spatiu pentru vanzare in Complexul Tamilia, din Bd. Ghencea nr. 79, unde comercializa mobila produsa si primea comenzi. Si acest lucru se poate verifica din evidentele complexului comercial, chiar daca firma nu a inregistrat in evidentele proprii existenta punctului de lucru sau incasarile realizate in acesta.

* Nu există vreo Fișă a postului, angajatii cel puțin nu au semnat niciodată așa ceva. La ”angajare” nici unuia dintre muncitori nu i-a fost solicitat control medical sau fișă medicală de vreun fel.

* Firma nu are nici un fel de Regulament intern, deci cerințele, sarcinile și obligațiile de servici sunt întotdeauna la bunul plac al angajatorului, nu se respectă nici un fel de reguli privind sănătatea și securitatea în muncă, prin aceasta încălcându-se prevederile Ordinului MAI nr. 262/2010 și a Legii 307/2006.

* Nu se respectă prevederile Legii 319/2006, în sensul că nu a existat niciodată vreun instructaj de protecție a muncii, nu s-au dat echipamente de nici un fel, programul de lucru este zi-lumină, uneori și sâmbăta sau duminica, nu se respecta normele PSI

* Nu exista pontaje privind orele lucrate, state avans, cereri concedii (odihna /fara salariu/ invoiri/ medicale), si nici dovada transmiterii acestora catre Revisal, iar prin aceasta dorim sa semnalam si reţinerea şi nevărsarea, cu intenţie, în cel mult 30 de zile de la scadenţă, a sumelor reprezentând impozite sau contribuţii cu reţinere la sursă (Art. 6, 11 si 12 din legea 241/2005)

Am solicitat sa se verifice înregistrarea în contabilitate a cheltuielilor privind mărfurile, prestațiile externe , materiile prime și consumabile, existenta de bonuri de consum – pentru productie, procese verbale de predare sau spre prelucrare, pierderi din productie etc

* Materia prima (PAL si accesorii) se achizitioneaza pe nume de persoana fizica de la firmele producatoare , pentru a nu se inregistra in contabilitate productia, pentru omisiunea evidenţierii, în actele contabile ori în alte documente legale, a operaţiunilor comerciale efectuate sau a veniturilor realizate (Art. 9, 11, 12 din legea 241/2005). Pentru a dovedi aceasta, am solicitat verificarea existentei unor documente care sa ateste provenienta materiei prime: facturi, fise de magazie, balanta analitica a stocurilor, etc. deoarece SC Dml Gad nu poate justifica provenienta materialelor folosite, acestea fiind achizitionate fara documente legale pe firma. Puteti constata aceasta daca verificati de cate ori Regency , Arabesque, Egger, Kronospan au livrat cantitati importante de PAL la adresa punctului de lucru din com. Jilava, str. Garii nr. 153A, pe numele unor persoane fizice.

* Nu se evidentiaza în contabilitate operațiunile comerciale efectuate și veniturile realizate, cheltuielile privind mărfurile, prestațiile externe , materiile prime și consumabile (nu exista registru de casa, raport de gestiune, fise de magazie, chitante, bonuri fiscale, registru special, bonuri de consum – pentru productie, procese verbale de predare sau spre prelucrare, pierderi din productie etc). Nu exista nici macar aparat de marcat fiscal – fiscalizat conform legii si declarat la administratia financiara, si nici nu se intocmesc documentele care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, facturi si avize de insotire a marfurilor.

* De cele mai multe ori, clientii nu primesc facturi pentru mobila livrata, fiind vorba de operațiuni comerciale ilicite ori nefiscalizate, in aceasta situatie nefiind emise nici certificate de garantii / conformitate, asa cum a constatat de mai multe ori ANPC, in urma reclamatiilor formulate de clienti. In cel mai bun caz, pentru comenzile preluate la punctul de vanzare, se emit niste “bonuri de comanda” fara numar de inregistrare, incalcandu-se astfel interdictia legala de a inmana alte documente care atesta plata contravalorii bunurilor achizitionate sau serviciilor prestate, cu exceptia bonurilor fiscale si chitantelor. Nu exista documentele care atesta provenienta marfurilor destinate comercializarii, facturi si avize de insotire a marfurilor si nici Decizia interna ,conform Ordinului nr. 2226/2006, privind desemnarea persoanei care va emite procedurile proprii privind regimul intern de numerotare secventiala a facturilor si tuturor documentelor emise de societate.

* Au fost emise bilete la ordin fara acoperire, in conditiile in care contul bancar era deja blocat de ANAF (Art. 244 din Legea 286/2009). Prin avalizarea acestora, conform Art. 33 si Art. 52 din Legea 58/1934, dupa cum au decis instantele in mai multe randuri, avalistul este ţinut în acelaşi mod ca şi persoana juridica pentru care a garantat.

* Nu exista, dupa anul 2015, declaratii depuse la ANAF, inclusiv declaraţia cu adaosul comercial practicat de către operatorul economic în livrarea de bunuri, precum şi a declaraţia privind comisionul practicat pentru vânzările prin comision, in cazul in care cele doua firme existente in prezent sunt una producatoare, cealalta de comert cu amanuntul.

Neexistand declaratii privind activitatea economica, nu se platesc implicit nici un fel de impozite catre stat, nici TVA si nici darile privind salariatii. Faptul ca firmele au desfasurat de fapt activitate in toata aceasta perioada este demonstrat de existenta punctului de vanzare din Bd. Ghencea, a punctului de productie din com. Jilava si de existenta mai multor sesizari formulate de clienti la ANPC.

Prin urmare noi am lucrat, productie si vanzare au fost, doar evidente contabile nu s-au tinut.

Am solicitat sa se verifice starea tehnica a mijloacelor fixe, documentele de provenienta, de control (garantie) ale acestora si contractul de prestari servicii pentru intretinerea acestora cu o persoana abilitata, respectiv documente justificative pentru serviciile primite de catre societate de la terte persoane fizice/juridice (contracte de prestari servicii, devize de lucrari si reparatii)

* Utilajele cu care se lucreaza nu au documente tehnice si nici acte de provenienta si nu sunt verificate tehnic de persoane abilitate, prin urmare am rugat autoritatile sa verifice starea tehnica a mijloacelor fixe, documentele de provenienta, de control (garantie) ale acestora si contractul de prestari servicii pentru intretinerea acestora cu o persoana abilitata, respectiv documente justificative pentru serviciile primite de catre societate de la terte persoane fizice/juridice (contracte de prestari servicii, devize de lucrari si reparatii).

Dl. Velicu intentiona la un moment dat sa instraineze utilajele, au aparut in acest sens anunturi de mica pubilicitate, cu nr de telefon 0761044721, iar numele vanzatorului difera de la “luxmob” la “adrian”. Consider ca aceasta reprezinta o vanzare fara acte de provenienta, incalcand art. 40 din Anexa 1 la Ordonanta 2634/2015 conform careia documentele ce atesta provenienta unor mijloace fixe se pastreaza pe toata perioada duratei de viata a acestora. Pentru care nu existau documente de provenienta, am solicitat verificarea documentelor care au legatura cu intrarea/amortizarea/ utilizarea mijloacelor fixe : acte de provenienta ale utilajelor folosite, conform prevederilor art. 40 din Anexa 1 la Ordonanta 2634/2015 (documentele ce atesta provenienta unor mijloace fixe se pastreaza pe toata perioada duratei de viata a acestora), procese verbale de punere in functiune, de casare/predare a mijloacelor fixe avariate, scoase din uz, decizii ale organelor abilitate pentru stabilirea normelor de consum, detalii tehnice ale utilajelor.

Mijloacele fixe la care facem referire, respectiv utilajele pe care se lucreaza, exista fizic, in lipsa lor nu s-ar fi putut desfasura productia de mobilier. Prin instrainarea acestora, in conditiile insolvabilitatii societatii, se ajunge in situatia prevazuta de Ordinul ANAF nr. 127/2014, si in cazul sanctionat prin Decizia Inaltei Curti de Casatie si Justitie nr. 2964, din 7 martie 2013.

* Programele folosite la punctul de lucru pentru calculatoare nu au licente, incalcandu-se astfel si drepturile de proprietate intelectuala

Am solicitat sa se verifice existența / lipsa foilor de parcurs pentru transportul mobilei catre clienti si documente aferente livrarilor de marfuri: facturi, avize de insotire a marfurilor, foile de parcurs completate si fisele de activitate zilnica a autovehiculelor, decizia interna privind persoanele care vor utiliza mijloacele auto si utilajele. Prin aceasta veti constata efectuarea de activităţi economice cu bunuri pentru care nu se poate justifica provenienţa, deoarece legea prevede în mod expres ca orice transport de bunuri să fie însoţit de documentele de provenienţă.

* Livrarea produselor catre clienti se face pe raspunderea angajatilor, care nu au pe timpul transportului nici un fel de documente justificative pentru mobila si nici pentru masinile cu care cara, desi legea prevede ca documentele de provenienta trebuie sa insoteasca marfurile, indiferent de locul in care acestea se afla, pe timpul transportului, al depozitarii sau al comercializarii. In acest sens am solicitat si verificarea existenței / lipsei foilor de parcurs pentru transportul mobilei catre clienti si documente aferente livrarilor de marfuri: facturi, avize de insotire a marfurilor, foile de parcurs completate si fisele de activitate zilnica a autovehiculelor, decizia interna privind persoanele care vor utiliza mijloacele auto si utilajele.

Va rog sa aveti in vedere si faptul ca firma face parte din categoria societăților comerciale cu comportament de tip “fantomă” (înființate și administrate statutar/scriptic în numele unor persoane) sau societăți cu “identitate furată”, în scopul sustragerii de la îndeplinirea obligațiilor fiscale, dupa cum reiese din documentele atasate, fiind infiintata de curand de acelasi patron si SC Dml Gad Furniture srl (str. Garii 153A, Jilava, CIF 37601557, J23/2356/2017), dupa numeroase alte firme lasate cu datorii mari.

Administratia Financiara Sector 5 , prin Seviciul Colectare si Executare Silita Persoane Juridice, a emis pe numele SC Dml Gad SRL, prin actul administrativ Nr.14017622_1/26.01.2018, popririle cu numerele: 40/80/5/2018/525335 40/80/5/2018/541517 40/80/5/2018/549318 40/80/5/2018/574049 40/80/5/2018/582349 40/80/5/2018/604716 40/80/5/2018/621590 40/80/5/2018/636672 40/80/5/2018/651777 40/80/5/2018/661244 40/80/5/2018/669686 40/80/5/2018/684404 40/80/5/2018/701331 40/80/5/2018/709509 0/80/5/2018/714369 40/80/5/2018/725537 40/80/5/2018/733121 40/80/5/2018/749763 40/80/5/2018/764824 40/80/5/2018/773318 40/80/5/2018/787162. Aceste sume nu se pot recupera, deoarece societatea nu are nici un cont bancar activ, tocmai pentru a eluda obligatiile fiscale.

Cu privire la SC Dml Gad Furniture SRL, aceasta nu are declarata nici o activitate, desi a fost infiintata si folosita tocmai pentru a intermedia unele tranzactii oneroase ale SC Dml Gad SRL. Din acest motiv ANAF Ilfov – Serviciul Fiscal Orasenesc Bragadiru a propus firma pentru inactivitate, aceasta aflandu-se la pozitia 171 pe lista contribuabililor propusi pentru inactivitate perioada S2/2017. Aceasta in conditiile in care firma este activ folosita, de la infiintare, ca fiind firma “curata”, fara procese, executari silite etc.

In ceea ce priveste firmele administrate de dl. Velicu Cosmin in prezent si in trecut:

– a fost administrator si asociat la numeroase firme (7 la numar), toate cesionate in momentul in care inregistrau mari datorii catre bugetul de stat si catre terti, si existau pe rolul instantelor procese pentru recuperarea fraudelor

– faptul ca dl. Velicu s-a folosit in ultimii 15 ani de mai multe firme-fantoma nu a fost sanctionat de nici una dintre autoritatile statului, acesta avand dreptul de a infiinta si folosi alte noi societati in scopuri oneroase, desi au existat dosare de cercetare penala in acest sens.

– firmele in cauza sunt:

SC Dec Star Company SRL , CIF 4398937, J40/18541/1993

SC Workhome grup SRL, CIF 16461213, J40/8578/2004

SC Velalex Prod SRL, CIF 16512570, J40/9642/2004

– Dosar 41404/300/2011 Judecatoria Sect. 2, penal

SC Velalex Mob SRL, CIF 25883551, J40/8822/2009

– Dosar 370.633/2012 DGPMB Investigatii Fraude

SC Vel Design Mob SRL, CIF 28087512, J40/2127/2011

SC Dml Gad SRL, CIF 32420428, J40/13502/2013

SC Dml Gad Furniture SRL, CIF 37601557, J23/2356/2017.

Din motivele de mai sus va solicitam sa verificati SC Dml Gad srl si SC Dml Gad Furniture, din punct de vedere al legalitatii functionarii, al legalitatii detinerii utilajelor pe care le vand si al respectarii normelor legale in desfasurarea activitatilor economice (omisiunea evidentierii in actele contabile a operatiunilor comerciale si a veniturilor realizate), sa constatati ca faptele prezentate sunt reale si sa luati masurile legale ce se impun impotriva practicilor comerciale incorecte, a evaziunii fiscale si a nerespectarii prevederilor din Codul Fiscal, ca si aplicarea prevederilor Legii 85/2014, tocmai pentru prevenirea unor situatii pentru care exista precedente.

In conditiile in care se lupta pentru combaterea coruptiei, se pune accent pe lupta antifrauda si se incrimineaza evaziunea fiscala, va rugam sa verificati cu atentie si integritate cele semnalate si sa va autosesizati, incadrand juridic ilegalitatile – comise cu rea intentie – la care am facut referire, si aplicand in acest sens prevederile Ordinului ANAF 127/2014.

Va multumesc.

Ghita Ion , CI seria RX nr 435660


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here