Acasă Supliment Cultural Arta Alte două zile de festival

Alte două zile de festival

714
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    4
    Shares

Festivalul Dramaturgiei Româneşti Contemporane a continuat miercuri şi joi cu patru spectacole, trei jucându-se pe scenele Teatrului Dramaturgilor Români.
Miercuri, 7 noiembrie au avut loc reprezentaţiile spectacolelor DIOGENE CÂINELE de Dumitru Solomon, regia Felix Crainicu, al Teatrului “Tudor Vianu” din Giurgiu. Diogene câinele este, indiscutabil, unul din cele mai frumoase și sensibile texte ale dramaturgiei contemporane. În plus, este de o actualitate înfiorătoare. Spectacolul Diogene câinele este despre libertate și iubire, două idei care freamătă de-a lungul întregului spectacol. Între “Oamenii au fost făcuți pentru a se iubi” (Hipparhia) și “Oamenii vor fi legați de societate nu prin lanțuri, ci prin fire invizibile” (Diogene), două deziderate importante ale poveștii, destinele personajelor vibrează oscilant între libertate și ceea ce trebuie făcut. Un conflict etern, care niciodată nu va atinge punctul final. Lupta tânărului rebel cu regulile impuse de societate și conducători, imposibilitatea de a înțelege conceptele generației vârstnice, iubirea ca răspuns – sunt acele puncte cheie în jurul cărora spectacolul giurgiuvean se înfățișează privitorilor. Diogene câinele este un act artistic care nu ridică simple întrebări, ci oferă și răspunsuri. Soluții.
Cu: Vlad Ianuș, Alex Vlad, Dana Stîngă, Șerban Chițu, Vlad Bînzoiu, Laura Voicu, Robert Poiană, Bogdan Florea. Regia și scenografia: Felix Crainicu. Light designer: Bogdan Ionescu.


DESPRE OLTENI, CU DRAGOSTE după ,,La lilieci” , de Marin Sorescu, regia Constantin Fugașin, al Teatrului Nottara. Spectacolul este o incursiune în trecutul unui sat de olteni – mai precis, în Bulzeștiul lui Marin Sorescu –, este o călătorie prin graiul, prin obiceiurile sau „rânduielile” unei lumi așezate, călăuzite de valori care astăzi încep să piară puțin câte puțin. Pornind de la textul poetic al lui Marin Sorescu, regizorul a trezit la viață frânturi dintr-un univers care încă trăiește în sufletul celor născuți sau crescuți pe plaiurile oltenești. Și pentru că oltenii sunt iuți la grai și la fire, nu putea să iasă decât o comedie, adăugând culoare unei fotografii îngălbenite de timp.
Cu: Ion Haiduc, Ada Navrot, Daniela Minoiu, Ion Grosu, Sorin Cociș, Dani Popescu, Alexandru Năstase, Mihaela Subțirica/Alexandra Aga, Eduard Cârlan/Gigi Iordache, Alexandru Mike Gheorghiu, Raluca Tița, Eduard Epure. Regizor: Constantin Fugaşin. Scenografia: Luana Drăgoiescu. Ilustraţie muzicală (folclor românesc): Ilie Vorvoreanu.
Joi, 8 noiembrie, a continuat cu spectacolele SCRISORI DE PE FRONT, docu-teatru, după Scrisori de pe front de Mirela Florian și Note de război de Slt. Ioan R. Marinescu, al Teatrului Mic, jucat la Sala Studio a acestuia. „Scrisori de pe front” își propune o viziune foarte simplă asupra evenimentului Marii Uniri, o viziune care nu pune accent pe artizanii politici ai Unirii, ci pe oamenii simpli, pe anonimii care au luptat în Marele Război. Scenariul se bazeză pe scrisori autentice trimise între cei de pe front și familiile lor, atât din partea românească, cât și din partea maghiară, scrisori reunite în volumul Mirelei Florian, „Scrisori de pe front”, cât și pe notele de război ale Slt. Ioan R. Marinescu. Frica de moarte, instinctul de supraviețuire, spaima față de viitor, dar și speranța pentru ce va să vină, atât pentru individ, cât și pentru națiune, iată câteva lucruri care sunt comune tuturor combatanților, indiferent de ce parte luptă. Ce au simțit acei oameni simpli? Cum și-au interpretat ei evenimentele, care pentru unii au însemnat speranță, iar pentru ceilalți disperare? – acestea sunt câteva întrebări la care sperăm să putem răspunde, încercând să recuperăm umanitatea și simplitatea unui eveniment care riscă să fie golit de conținut dacă va fi sărbătorit doar în formule ditirambice.
Cu: Mihaela Rădescu, Ilinca Manolache, Silvana Mihai, Vitalie Bantaș, Cuzin Toma, Viorel Cojanu, Bogdan Talașman, Gabi Costin. Regie Vlad Massaci. Scenografie Ioana Pashca. Coregrafie Florin Fieroiu. Light design Daniel Klinger. Muzică și sound design Vlaicu Golcea. Producător delegat Veronica Marinoiu.


SECTORUL S de Emanuel Prâvu, regia Emanuel Pârvu al Teatrului “Sica Alexandrescu” din Brasov. Trei sinucigași, cu inima mai mult sau mai puțin frânta din dragoste, se întalnesc în sala de așteptare „de dincolo“. Primul, este aparent un șoarece de bibliotecă nevrotic, ușor bețiv și abandonat de iubită. Cel de-al doilea personaj este un sinucigaș agitat care s-a aruncat de la etaj. Al treilea sinucigaș, este un pictor care înghite fără convingere câteva diazepame ca să o sperie puțin pe studenta care l-a părăsit pentru altul. Toți trei primesc, la intervale regulate, vizita unei funcționare din lumea de dincolo, îmbrăcată în pantaloni scurți, care mestecă gumă și le comunică, pe scurt, situația: „Spitalul Universitar, 4 ore de comă, vizite -fratele și un vecin, șanse de supraviețuire – 50%“. Spectatorul, la inceput atras de ambiguitatea situației pe care o propune piesa, se amuză apoi de jocul actorilor, pentru a ghici, către final, ideea generală : Nu mori cand vrei, ci atunci când îți este scris.
Cu: Bianca Zurovski, Carmen Moruz, Mirela Borș, Relu Sirițeanu.


Raspandeste cu incredere
  • 4
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    4
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here