Acasă Jurnalul Bucurestiului Anchete Bo$$, ți-a căzut lanțul! Chiar nu vezi ca incurci traficul si enervezi...

Bo$$, ți-a căzut lanțul! Chiar nu vezi ca incurci traficul si enervezi pietonii si conducatorii auto?

1023
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

Păstrează-ți calmul, asigură-te că bicicleta ta este în stare bună de funcționare, circulă cu atenție!

Da, asa e, biciclistii dau bataie de cap pietonilor si soferilor din Bucuresti.

Nu ar fi fost cazul daca pentru 100 km de piste declarate ilegale (pentru ca sunt amplasate pe trotuare si sunt un pericol pentru pietoni) si nu s-ar fi platit inutil cat se cheltuie in alte tari pentru 100 km de autostrazi.

Avem doar 2 km de pista functionala dupa 25 de ani de democratie, dar chiar si aceasta a devenit factor de stres pentru soferii care aleg Calea Victoriei ca traseu.

Efectele sunt clare.

Dar care sunt cauzele?

In primul rand lipsa unei politici urbane de locuire orientate spre cetateni, in al doilea rand lipsei unui Master Plan de fluidizare a traficului cu solutii dedicate si mersului pe bicicleta.

Veti spune ca biciclistii sunt o minoritate. Clar ca da!

O minoritate care se incapataneaza sa promoveze principiile europene de economisire si sport activ.

Pe Calea Victoriei peisajul urban incepe sa semene cu cel din multe capitale europene prin siguranta, calitatea peisajului urban si sentimentul ca suntem totusi europeni. Si asta prin stimularea mersului pe bicicleta!

Si ca sa vedeti ca pistele de biciclete nu sunt doar problema biciclistilor va invit la reflectie indicandu-va unul din traseele pe care le parcurg personal pe bicicleta in ultima luna: Gara de Nord – Institutul National de Mecanizare a Agriculturii din Baneasa (durata 40 de minute, putin mai mult decat daca as merge cu autoturismul sau transportul in comun).

Dar ce inseamna un traseu de bicicleta de la Piata Victoriei la Baneasa?

Inseamna sa mergi pe piste de biciclete ilegale dupa ce s-a constatat ca amplasarea acestora pe trotuare creste riscul de accidente pietonale.

Si mai rau: inseamna sa circuli pe carosabil si sa fii apostrofat de soferi pentru ca sunt putini cei care stiu ca pistele au fost declarate ilegale.

Concluzia: daca circuli pe pistele dezafectate risti accidente din cauza deteriorarii caii de rulare si a aglomerarilor de pietoni vizibil tracasati de prezenta noastra acolo iar daca mergi pe carosabil esti expus riscurilor de accident in trafic.

Merg cu bicicleta in Bucuresti si o fac din 2004. Pentru ca vreau sa fac sport util si placut si nu am rabdare sa fac jogging!

In aceasta perioada am constatat cresterea exponentiala a numarului de biciclete, coagularea unei atitudini civice prin crearea unei comunitati a biciclistilor si o crestere a tolerantei soferilor fata de biciclisti, remarcand in ultima vreme ca cei care claxoneaza biciclistii sunt in general din provincie.

Aceasta arata o schimbare de mentalitate.

Si pentru ca schimbarile se fac prin puterea exemplului va expun exemple de succes din alte orase europene.

1. Trondheim, Norvegia
In urma dezvoltarii puternice a infrastructurii locuitorii sai au ajuns adevarati impatimiti ai ciclismului. In Trondheim exista un centru de inchiriere a bicicletelor, o solutie perfecta pentru turistii care viziteaza orasul, un lift pentru biciclisti care asezati pe bicicleta sunt urcati pana in varful dealului din apropiere.

2. Hamburg, Germania
Orasul a dezvoltat infrastructura necesara ciclistilor, are cateva agentii care inchiriaza biciclete turistilor si organizeaza anual o cursa dedicata ciclismului, la aceasta participand in jur de 20 000 de biciclisti.

3. Copenhaga, Danemarca
In fiecare zi, aproximativ 37% din locuitorii din Copenhaga utilizeaza bicicleta pentru a circula pe cei 390 de kilometri destinati pistelor de bicilete. Danezii invata de mici sa mearga pe bicicleta, acest obicei devenind un mod de viata, 50% din locuitorii capitalei daneze utilizeaza bicicleta ca mijloc de transport.

4. Groningen, Olanda
Este una dintre capitalele ciclismului in lume, avand una dintre cele mai bine puse la punct infrastructuri. Peste 50% din toate calatoriile efectuate in acest oras sunt cu ajutorul bicicletelor, iar 57% dintre locuitorii orasului calatoresc cu bicicleta. Centrul orasului este in cea mai mare parte deschis doar pietonilor si biciclistilor, iar in oras se gasesc numeroase parcari special amenajate pentru biciclete.

5. Paris, Franta
Parisul detine unul dintre cele mai bine puse la punct sisteme de inchirierea bicicletelor, numit Velib, cu peste 1450 de statii raspandite prin Paris, acestea fiind disponibile non-stop. Pasionatii de biciclete au la dispozitie peste 370 de kilometri de piste, multe dintre acestea fiind amplasate in regiuni interzise masinilor.

Daca aceste exemple v-au trezit interesul, consider ca o dezbatere publica si elaborarea unui master plan ar aduce beneficii de fluidizare a traficului, reducerea poluarii, cresterea starii generale de sanatate prin sport activ.

Daca doriti toate acestea, un mesaj de solidaritate poate fi dat prin participarea la marsul biciclistilor “Oras pentru Oameni”, sambata 19 septembrie 2015, de la ora 14:30, in Herastrau, intrarea Charles de Gaulle.

Nu uita: daca vrei sa mergi repede – mergi singur, daca vrei sa mergi departe – vino alaturi de comunitate.

Puterea consta in numar. Forta in unitate!


Raspandeste cu incredere
  • 2
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    2
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here