Acasă Colţul specialistului Apararea drepturilor cetatenilor Bomboane glazurate M&M, colorate strident, garantia unei vizite la … ONCOLOGIE! Special...

Bomboane glazurate M&M, colorate strident, garantia unei vizite la … ONCOLOGIE! Special pentru copii.

900
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 8
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    8
    Shares

Cu toate că unii am mâncat bomboanele astea de nenumărate ori, nu ne-am gândit aproape niciodată la povestea lor sau la personajele din spatele “povestii” lor. Pentru ca promovarea acestor orori colorate are si ea o istorie, o poveste care … vinde.

http://www.carrefour-online.ro/-/media/Images/Products/2/9/2/N1_5900951247972.png

Bomboanele m&m au apărut în 1941, pe când cel de-al Doilea Război Mondial îşi intra incet dar sigur în ritm. Atunci un domn drăguţ, s-a decis să facă un gest prin care să susţină trupele americane care plecau la război: să le dea ciocolată pentru vremurile grele. Însă exista o problemă: la drum lung, ciocolata s-ar fi topit. Aşa că a învelit-o în crusta colorata si atât de familiară acum, crusta de diferite culori insa. Dacă vă gândiţi la dăţile în care aţi ţinut bomboanele astea în mâini, vă reamintiţi că în afară de puţina culoare care v-a mânjit degetele si care s-a dus la spalat, bomboana a rămas perfect intactă.

În timp, au apărut personajele culoare: Roşu, Galben, Verde, Portocaliu şi Albastru. Cu mult în timp pentru că după iniţialele culori roşu şi galben, restul şi-a făcut apariţia cam după vreo 50 de ani.

În România îi avem deocamdată pe roşu şi pe galben, însă in mod sigur nu va dura 50 de ani până când piaţa va fi suficient de … familiarizată pentru primirea celorlalţi simpatici colorati care deja s-au infiltrat in unele magazine.

Multe din pungile cu m&m’s:buline neserioase de ciocolata-galben de pe piata sunt extrem de nesanatoase, problema ce pare sa iasa puternic in evidenta. Adorate din pacate si de copiii dumneavoastra, aceste bomboane de ciocolata ieftine glazurate strident contin un colorant alimentar artificial extrem de periculos si care face ca acestea sa fie foarte atragatoare din punct de vedere vizual si pentru cei mici si pentru cei mari.

Sa vedem insa si ce contin, zahar, cacao si … lapte (zer indulcit adica), combinatie machiavelica imi permit sa afirm, si va invit sa ne “bucuram” impreuna de un produs cu urmari sumbre in cazul multora, la propriu, dar care are o cota de piata bine conturata si in crestere din pacate.

Pe langa Colorantii Galben 5 (tartazina) si Rosu 40, doi coloranti asa-zis alimentari foarte des prezenti pe etichetele produselor de pe raft,  coloranti ce pot cauza diverse probleme grave de sanatate, inclusiv cancer si reactii alergice greu tratabile apar si altii la fel de periculosi.

Colorantii Galben 5 si Rosu 40 sunt interzisi de ceva vreme in Marea Britanie si in unele tari din Europa si Asia, dar companiile din SUA ii folosesc cu precadere in majoritatea produselor lor.

Se estimeaza ca productorii din State utilizeaza acesti 8 coloranti diferiti si mai ales ieftini, in mai toate produsele lor alimentare.

„De ce bomboanele M&M’s se vand atat de bine comparativ cu produsele concurente?” – Pentru ca … designul ambalajului bomboanelor a fost gandit de psihologi specializati in spalarea creierului clientilor, astfel incat sa transmita un mesaj extrem de puternic, subliminal. Simplu si eficient totodata. Iar cifrele din spatele tejghelei o arata cu siguranta!

Bomboanele din categoria „single-serve” (o singura servire) sunt o categorie de impuls. Achizitiile sunt rar planificate, de cele mai multe ori sunt determinate de ce se intampla in cele 5-10 secunde in care cumparatorul scaneaza rafturile cu bomboane la iesirea din magazin. Asadar, iata cum reuseste M&M’s sa intre in cosul tau zilnic de cumparaturi.

S-au realizat mii de teste de eye-tracking (urmarirea privirii) pentru a se afla cum vad cumparatorii rafturile cu bomboane si gume si pentru a determina ce ambalaje reusesc sa iasa in evidenta din aglomeratia existenta la raft.

Cercetarile au aratat ca ambalajul M&M’s a depasit celelalte ambalaje pe 2 dimensiuni critice: vizibilitatea generala (procentul de cumparatori care au observat intai amabalajul) si viteza de perceptie (procentul de cumparatori care au observat ambalajul in mai putin de 2 secunde).

De ce ambalajul Peanul M&M’s este unul de succes? Un prim raspuns ar fi contrastul. Potrivit altor studii, vizibilitatea la raft nu este o functie a ceea ce cumparatorii aleg voluntar sa vada.

De fapt, vizibilitatea la raft este un proces subconstient, psihologic condus de un anume tip de contrast.

Suntem zilnic asaltati de propaganda publicitara, extrem de agresiva, mai ales la unele produse foarte gustoase, dar atentie, acestea contin coloranti precum Rosu 40, Galben 6 si Galben 5. De asemenea, un alt colorant folosit pentru aceste dulciuri, este Albastru 2, asociat chiar cu tulburari ale sistemului nervos.

Si alte categorii de bomboane au excelat la acest test nevinovat: Dove chocolate si Ferrero Rocher (probabil datorita structurii distinctive a ambalajului special conceput).

Impactul vizual la raft

Descoperirile arata ca aproximativ jumatate din timpul de vizualizare s-a petrecut pentru urmarirea a celor 3 rafturi aflate la nivelul ochilor si bratelor. 50-60% din cumparatori au observat produsele plasate pe rafturile de mijloc.

Cand aceleasi produse afate pe rafturile de mijloc au fost schimbate pe rafturile de jos, au fost observate doar de 30% dintre cumparatori. Implicatiile sunt clare: design-ul este critic, la fel si pozitionarea la raft.

Chiar si cele mai bune ambalaje pot avea dificultati in a atrage atentia daca ajung pe raftul de jos. Concluzionand, vizibilitatea este necesara: daca un ambalaj nu este vazut, nu iveste oportunitatea de a se vinde mai ales in categoriile de produse de tip „grab & go”.

*** 

Acum ca ne-am lamurit cum se vinde otrava colorata la raft sa vedem si ce contin minunatele dropsuri colorate strident.

Colorantii alimentari folositi uzual, exemplu Galben 5 si Rosu 40, sunt fabricati, asa cum am spus anterior din petrol, si provoaca mari probleme de sanatate celor ce ii consuma regulat.

Aceste probleme pot include printre altele aparitia ADHD – hiperactivitate la copiii mici, cancer (in cam toate studiile realizate pe animale de laborator), reactii alergice extrem de puternice.

Ingredientele declarate de producator pe eticheta originala, in limba engleza, cuprind: zahar, masa de cacao, lapte praf integral, unt de cacao, lactoza, amidon, pudra de zer, grasime vegetala, sirop de glucoza, agent gelificator (guma arabica), emulsificatori (lecitina de soia, E442), coloranti*, dextrina, agent de glazurare (ceara carnauba), sare, extract natural de vanilie, ulei vegetal, aroma. *E100, E120 , E133, E160e, E171.

Ingredientele declarate de producator pe eticheta lipita in limba romana sunt un pic diferite si cuprind: zahar, arahide, masa de cacao, lapte praf integral, unt de cacao, lactoza, pudra zer, amidon, grasime vegetala, sirop de glucoza, agent gelificator (guma arabica), emulsificatori (lecitina din soia, E442), coloranti, dextrina, agent de glazurare (ceara carnauba), ulei vegetal, sare, extract natural de vanilie, aroma. De aceasta data eticheta este mult mai laconica, ea precizand doar termenul de “coloranti”, fara alte comentarii. Insa, daca luam si o punguta de M&M arahide invelite in ciocolata si glazurate vom descoperi nu intamplator, la interior, exact aceleasi exemplare de culori stridente, tipatoare chiar, si pe oricine cu ceva intuitie il va duce exact la denumirile anterior mentionate.

Ciocolata cu lapte contine si grasimi vegetale pe langa unt de cacao. Asta inseamna ca este mai curand o ciocolata de proasta calitate, ciocolata cu adaosuri ieftine, sa fie multa. Multa si proasta calitativ!

Colorantii de tip M&M sunt extrem de daunatori organismului. Culorile vii ale alunelor invelite in ciocolata sunt rezultatul folosirii in special a Colorantului Albastru 2, produs si el tot pe baza de petrol, si care creste hiperactivitatea la copii la cote alarmante, de tip ADHD. Acest colorant stimuleaza totodata si cresterea tumorilor cerebrale la sobolani. Colorantul Albastru 1 produce tumori maligne. Colorantul Rosu 40 provoaca distrugeri la nivelul ADN-ului. Colorantul Galben 6 provoaca cancer. Colorantul Galben 5 provoaca reactii alergice puternice.

http://www.carrefour-online.ro/-/media/Images/Products/3/5/1/N1_5900951140303.png

In loc de concluzie: educati-va pe voi si pe copiii vostri in privinta acestor produse si evitati-le pe cat posibil. Alta solutie nu asteptati de la autoritati. Asta si din motive lesne de inteles, nu-i asa?


Raspandeste cu incredere
  • 8
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    8
    Shares

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here