Acasă Jurnalul Bucurestiului Informatii Buna Ziua Iasi : Criza la unul dintre cei mai mari angajatori...

Buna Ziua Iasi : Criza la unul dintre cei mai mari angajatori din Iasi.

71
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Iesenii pleaca pentru salarii mai mari in alte orase. Compania cauta alti oameni

Iasi

• Unul dintre cei mai mari angajatori din Iasi se confrunta mai mult ca niciodata cu lipsa personalului calificat • Compania de Transport Public Iasi are nevoie mare de soferi profesionisti si vatmani pentru a acoperi cele aproape 100 de posturi ramase neocupate in ultima perioada • In vreme ce multi angajati cu vechime au plecat pe aceleasi posturi in alte orase sau chiar in afara tarii pe salarii mai bune, tinerii angajati se adapteaza cu greu conditiilor de munca din cadrul CTP Iasi • Conducerea companiei a inceput o serie de programe de scolarizare prin care incearca sa incurajeze potentialii candidati sa se angajeze in compania de transport

Criza angajatilor din cadrul Companiei de Transport Public Iasi se adanceste. Firma locala de transport are nevoie de aproape 100 de soferi profesionisti si vatmani pentru a acoperi posturile ramase vacante. In aceasta situatie, actualii angajati ai CTP Iasi sunt nevoiti sa acopere traseele prin practicarea de ore suplimentare, inclusiv in zilele de weekend, ceea ce provoaca o nemultumire generala in randul muncitorilor, avand in vedere nivelul de salarizare din cadrul companiei. In aceste conditii, multi soferi si vatmani au preferat sa se angajeze pe posturi similare in afara tarii, sau chiar in alte orase, asa cum este Timisoara sau Arad, unde nivelul de salarizare este aproape dublu fata de cazul Iasului.

Vezi si: Licitatie cu dedicatie! Contract din bani publici, oferit cadou unei firme din Iasi. Detaliile sunt scandaloase

“In momentul de fata avem nevoie de 26 de vatmani, plus inca 50 si ceva de soferi. Ca sa acoperim lipsa de angajati trebuie sa se faca ore suplimentare. Unii mai tineri care s-au angajat la noi nu au reusit sa se adapteze la programul de munca, avand in vedere ca se pleaca pe traseu in jur de ora 4 dimineata, iar daca este in tura de noapte se retrage in jur de ora 23:00, iar multi nu sunt obisnuiti cu un astfel de program. Un sofer sau un vatman cu experienta poate castiga undeva la 3.000 de lei cu tot cu ore suplimentare, soferii debutanti castiga undeva la 2.000 de lei. Am inceput programe de scolarizare pe care le decontam noi pentru a atrage candidati pe aceste functii si intentionam inclusiv sa marim salariile pentru ca posturile sa fie mai atragatoare. Stim ca nivelul de salarizare in alte orase este mai mare, asa cum este cazul Timisoarei, unde chiar recent a plecat un vatman de-al nostru cu experienta, si intentionam sa marim nivelul de salarizare si in cadrul CTP Iasi”, a explicat Cristian Stoica, director gerenal al Companiei de Transport Public Iasi.

Vezi si: Mare atentie atunci cand cumparati bilete CTP Iasi cu cardul! Puteti plati o suma dubla daca nu sunteti atenti

Unii angajati muncesc pe branci, altii se eschiveaza

La nivelul Companiei de Transport Public Iasi lucreaza aproximativ 1.300 de angajati, si mai putin de jumatate dintre acestia sunt reprezentati de soferi si vatmani. In mod normal, fiecare sofer si vatman din cadrul CTP Iasi are o norma de 40 de ore saptamanal, insa aproape toti sunt obligati sa faca ore suplimentare. Asa se ajunge ca fiecare vatman din cadrul CTP sa fie nevoit sa lucreze in plus cel putin 5-6 ore saptamanal, in vreme ce soferii de autobuz 7-8 ore in plus.

Vezi si: CTP Iasi a castigat premiul pentru popularitate in Gala celor mai bune companii de transport

Majoritatea soferilor si vatmanilor din cadrul CTP Iasi au un salariu minim brut de 2.185 lei, iar soferii debutanti incaseaza salariul minim pe economie, la care se adauga bonurile de masa de circa 15 lei/zi. “Pleaca vatmanii si soferii prentru ca sunt salarii prea mici si program prea incarcat. Normal ca nu ii convine nimanui sa lucreze 10 ore pe zi si sa ia 2.000 de lei, cand in Timisoara sau Arad primesti salariu dublu, iar daca vrei sa faci ore suplimentare castigi bani buni”, spune un vatman al Companiei de Transport Public Iasi.

Pentru a acoperi lipsa de personal, conducerea CTP Iasi a lansat doua programe destinate celor interesati sa devina soferi de autobuz sau vatmani.

Practic, Compania de Transport Public Iasi deconteaza scolarizarea, dupa care acestia sunt obligati sa incheie un contract pe o perioada de minimum trei ani. Daca nu doresc angajarea in cadrul CTP Iasi, acestia trebuie sa achite intreaga suma cheltuita de companie pe scolarizare.

Pe langa deficitul de personal, CTP Iasi are probleme si din cauza angajatilor care solicita concedii medicale fara a avea un motiv real. Pentru a recupera orele de munca din concediul de odihna, multi soferi si vatmani prefera sa lucreze in timpul zilelor de weekend, atunci cand sunt pontati dublu. Astfel, unii angajati ai CTP reusesc sa acopere 4 zile libere din timpul saptamanii lucrand doar in zilele de sambata si duminica.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here