Acasă Informatii Informatii ANAF Buna Ziua Iasi : EXCLUSIV! Iesenii au platit…

Buna Ziua Iasi : EXCLUSIV! Iesenii au platit…

156
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

EXCLUSIV! Iesenii au platit o suma exorbitanta la Finante! Sefii institutiei nu se asteptau la asa ceva. Diferentele sunt de la cer la pamant

Marian Bosianu

• Colectarea banilor de la persoanele fizice si juridice a mers snur in acest an • Fata de anul trecut, cresterea este de peste 30 la suta • In vistieria Fiscului s-a inregistrat un surplus de 155 milioane euro • “Factorii care au contribuit în mod decisiv la rezultatele înregistrate pot fi identificati, dupa cum urmeaza: cadrul legislativ adaptat necesitatilor curente de guvernare si administrare a bugetelor publice, cresterea salariului minim. Spre exemplu, majorarile salariale au avut impact asupra consumului si investitiilor”, a precizat Marian Bosianu, director DGRFP • Specialistii considera ca este un efect asteptat • “Daca ne uitam la cifre, aceasta crestere vine clar din acest transfer al contributiilor. Intr-adevar, cifra de afaceri a firmelor a mai crescut putin, dar nu extraordinar. Nici cresterea economica nu este spectaculoasa. Este o chestiune birocratica. Deci, aceste sume provin din acest transfer de contributii”, a declarat Cristian Popescu, prodecan la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA).

Incasari record la Finantele iesene. Contribuabilii persoane fizice si juridice din municipiul si judetul Iasi au platit catre Fisc o suma considerabila.

Reprezentantii institutiei au centralizat datele privind colectarea pe primele 11 luni ale anului. Din acest raport a reiesit ca Iasul sta foarte bine la capitolul colectare, existand un surplus de 155 milioane de euro fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Mai precis, in acest an, la nivelul Administratiei Judetene a Finantelor Publice (AJFP) Iasi s-a inregistrat o suma colectata de 3.084.512.621, adica 656,2 milioane euro. Asta in conditiile in care, anul trecut, in aceeasi perioada, a fost declarata suma de 2.356.319.138 lei, adica 501,3 milioane euro.

Conducerea Fiscului a explicat ca aceasta crestere se datoreaza si faptului ca legislatia impune ca angajatul unei firme sa fie responsabil de plata contributiilor sociale. In realitate, aceste contributii sunt platite tot de angajatori, dar acestia nu pot omite platile fara stirea angajatului.

Colectarea a crescut si gratie interactiunii dintre contribuabili si serviciile on-line puse la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

“Factorii care au contribuit în mod decisiv la rezultatele înregistrate pot fi identificati, dupa cum urmeaza: cadrul legislativ adaptat necesitatilor curente de guvernare si administrare a bugetelor publice, cresterea salariului minim. Spre exemplu, majorarile salariale au avut impact asupra consumului si investitiilor. Mai mult, scaderea cotei de TVA la 19 la suta a condus la relansarea consumului intern si la reducerea evaziunii fiscale. Nu in ultimul rand, a contat transferul sarcinii fiscale a asigurarilor privind contributiile sociale obligatorii datorate de catre angajator la angajat. Consider ca a influentat pozitiv si faptul ca declaratiile au fost depuse la termen sau faptul ca s-a inregistrat o imbunatatire a comunicarii cu mediul de afaceri”, a explicat Marian Bosianu, director general la Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Iasi.

Acesta considera ca au fost importante si intalnirile organizate cu contribuabilii pe diverse teme. Astfel, in momentul in care apareau noutati legislative din domeniul fiscal, persoanele fizice si juridice erau asteptate la discutii organizate in sediul institutiei.

Reporterii BZI au cerut un punct de vedere si de la specialistii in finante. “Daca ne uitam la cifre, aceasta crestere vine clar din acest transfer al contributiilor. Intr-adevar, cifra de afaceri a firmelor a mai crescut putin, dar nu extraordinar. Nici cresterea economica nu este spectaculoasa. Este o chestiune birocratica. Deci, aceste sume provin din acest transfer de contributii”, a declarat Cristian Popescu, prodecan la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor (FEAA).

Citeste si: Exclusiv! Tupeu de borfas! Motelul Bucium functioneaza fara autorizatie de patru ani. Vasile Puscasu: “Ma luati la intrebari pe mine?” – FOTO, VIDEO

S-a lucrat si la inspectia fiscala

Tot la nivelul AJFP Iasi, s-a facut o centralizare a inspectiilor fiscale pe primele 11 luni ale anului. S-au identificat sume suplimentare, moment in care firmele sau persoanele fizice pot fi suspectate de evaziune fiscala, in valoare de 107.102.809 lei, aproape 23 milioane euro. Astfel, la persoanele juridice, din TVA provine suma de 52.172.469 lei, impozit pe profit – 42.126.684 lei, venituri microintreprinderi – 244.570 lei, impozit salarii – 57.450 lei; impozit dividende – 262.726 lei, contributii CAS – 110.040 lei, contributii somaj – 5.187 lei, contributii sanatate – 95.804 lei, alte impozite – 245.772 lei.

Citeste si: Tranzactie imobiliara record in mijlocul Iasului: se vinde un teren in valoare de peste 4 milioane euro

Anul trecut, la nivelul intregii regiuni, insemnand sase Administratii, au fost inregistrate 6.274 de controale. S-a stabilit o suma de 812 milioane lei, insemnand valoarea obligatiilor suplimentare observate de inspectorii fiscali. Cele mai multe nereguli se regasesc la capitolul TVA, unde a fost identificata suma de 480 milioane lei.

Pe locul doi se afla impozitul pe profit sau venit – 279 milioane lei, impozitul pe dividende – 7,96 milioane lei si altele. Domeniile cu risc ridicat la evaziune fiscala sunt constructiile si materiale de constructii – 156 milioane lei, producere si comercializare marfuri agroalimentare – 63 milioane lei, exploatare lemn – 30 milioane lei, transporturi – 20 milioane lei, producerea si comercializarea produselor energetice -2,7 milioane lei.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here