Acasă Stiinta & Tehnica Ecologie Dialogul surzilor cu Administratia Fondului pentru Mediu

Dialogul surzilor cu Administratia Fondului pentru Mediu

191
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Ce intrebam :

Jurnalul Bucurestiului a primit , de la cititorii sai , intrebari pe tema noii taxe ce va fi introduse , sub lozinca ,,poluatorul plateste”.

Cele mai frecvente intrebari se refera la :

– Cum vor fi impozitate autoturismele care sunt pe GPL ?

– Cum va fi impozitat un autoturism fabricat in jurul anilor 2.000 , motor pe motorina de 2.000 cm si care parcurge 3.000 Km anual in comparatie de un autoturism , cu aceleasi caracteristici , fabricat in 2018 , dar care parcurge 30.000de kilometri anual .

– De ce nu se subventioneaza achizitionarea de instalatii GPL , care sunt mai putin poluante chiar decat autoturismele noi ?

– De ce nu se subventioneaza , cel putin partial , montarea la autoturisme de filtre performante care sa reduca nivelul noxelor ?

– De ce nu se iau masuri pentru fluientizarea traficului , lucru care reduce poluarea ?

Speram ca vom putea publica rapid raspunsul dumneavoastra la intrebarile trimise de cititori .

Cu stima ,

Redactor sef ec. Nicolae Iliescu tel. 0723.546.271

Ce raspuns primim :

Stimate domnule Redactor șef,

Referitor la adresa dumneavoastră transmisă Ministerului Mediului, înregistrată cu nr. 44689/28.11.2018, redirecționată Administrației Fondului pentru Mediu, înregistrată cu nr. 92539/28.11.2018, vă comunicăm următoarele:

Administrația Fondului pentru Mediu susține identificarea unei alternative legislative la timbrul de mediu pentru autovehicule, care să fie în concordanță cu Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și cu principiul ”poluatorul plătește” și reformularea legislației aplicate taxării poluării cauzate de autovehicule printr-un sistem modern, european și care să atingă, în același timp, obiectivele de mediu.

În cadrul grupului de lucru s-au discutat mai multe variante de reformulare a legislației, urmând ca, după finalizarea lucrărilor grupului de lucru, să anunțăm măsurile prin care se va implementa acest sistem.

În altă ordine de idei, prin finanțarea mai multor programe, Administrația Fondului pentru Mediu dorește crearea unui pachet complet pentru dezvoltarea unui transport ecologic în România care să facă trecerea tot mai mult în viitor de la carburant la curentul electric, fiind finanțate atât achiziția de autovehicule nepoluante, autovehicule electrice, hibrid plug-in, autobuze electrice, cât și stațiile necesare pentru încărcarea acestora.

În cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto național (Rabla Clasic), cuantumul primei de casare este de 6.500 lei și se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 130 g CO2/km (în cazul în care în certificatul de conformitate al autovehiculului este înscrisă cantitatea de emisii de CO2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 145 g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt).

În anul 2018, la prima de casare se poate adăuga un ecobonus de 1.000 lei care se acordă la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie care generează o cantitate de emisii de maximum 98 g CO2/km în regim de funcţionare mixt (în cazul în care în certificatul de conformitate al autovehiculului este înscrisă cantitatea de emisii de CO2 conform standardului WLTP, pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 110 g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt) și/sau un ecobonus în valoare de 1.700 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, echipat cu sistem de propulsie hibrid.

Dacă se întrunesc ambele condiții, cele două ecobonusuri pot fi cumulate cu prima de casare, ajungându-se astfel la acordarea unei finanțări în cuantum de 9.200 lei.

În cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic (Rabla Plus) se acordă un ecotichet de 45.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau 20.000 lei dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid plug-in cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km (în cazul în care în certificatul de conformitate al autovehiculului este înscrisă cantitatea de emisii de CO2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou electric hibrid care generează maximum 70 g CO2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt).

Prima de casare oferită în cadrul Programului Rabla Clasic se poate cumula cu ecotichetul prevăzut de Programul Rabla Plus. În cazul în care solicitantul casează o mașină mai veche de 8 ani și decide să achiziționeze un autovehicul nou electric, beneficiază atât de prima de casare de 6.500 lei, cât și de ecotichetul de 45.000 lei, iar dacă optează pentru un autovehicul electric hibrid plug-in va primi prima de casare de 6.500 lei și ecotichetul de 20.000 lei.

De asemenea, au fost lansate două programe pentru îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din transporturi, ce vizează achiziția de autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane și dezvoltarea infrastructurii de staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiile reşedinţe de judeţ.

Astfel, în perioada 3 octombrie – 2 noiembrie 2018, unităţile administrativ-teritoriale – municipii reşedinţe de judeţ, inclusiv municipiul Bucureşti au putut depune dosare de finanțare pentru Programul privind îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puțin poluante în transportul public local de persoane.

Acest program beneficiază de un buget de 460 milioane lei și va susține achiziția de autobuze electrice, autobuze electric hibride, autobuze alimentate cu GNC (gaz natural comprimat) sau troleibuze.

Cel de-al doilea program vizează instalarea stațiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice în municipiile reședințe de județ și are un buget de 92 milioane lei. Unităţile administrativ-teritoriale – reşedinţe de judeţ şi municipiul Bucureşti vor putea depune dosare pentru participarea în cadrul programului în perioada 18 octombrie – 15 ianuarie 2019.

Cu deosebită considerație,

Președinte

Cornel BREZUICĂ

Ce comentarii sa facem la un asemenea raspuns ?


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here