Acasă Supliment Cultural Arta Florin Bârză: expozitia personală “CALEIDOSCOPII “, EriCris Art

Florin Bârză: expozitia personală “CALEIDOSCOPII “, EriCris Art

352
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  • 21
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    21
    Shares

Vernisajul expozitiei personale "CALEIDOSCOPII " : Florin Bârză si Claudiu Victor Gheorghiu, credit foto Valeriu Drăgan
Vernisajul expozitiei personale “CALEIDOSCOPII ” : Florin Bârză si Claudiu Victor Gheorghiu, credit foto Valeriu Drăgan

 

Expozitia personală “CALEIDOSCOPII ” a pictorului Florin Bârză. are loc in perioada 1 – 30 septembrie 2016, pe simezele Galeriei EriCris Art. Locatie: Sediul ASSOC Filiala Bucuresti, Str. Grigore Cobălcescu nr. 49.
Este o expozitie EVENIMENT, recomandată de Agentia de presă Intell News si de ziarul Jurnalul Bucurestiului, parteneri media ai Galeriei EriCris Art, Bucuresti.

Ziarul Jurnalul Bucurestiului: sigla.
Ziarul Jurnalul Bucurestiului: sigla.

 

sigla INTELL NEWS

 

EriCris Art
EriCris Art

 

Florin Bârză, Taur de aprilie, bucurestean get-beget ca si mine, absolvent UNARTE, 1988, Profesori : Marius Cilievici, Ion Sălisteanu, membru al UAP din România Uniunea Artiștilor Plastici din România.

Artistul Florin Bârză
Artistul Florin Bârză

 

Vernisajul expozitiei a avut loc pe 1 septembrie 2016. Am avut plăcerea să fiu invitat să vorbesc la expozitie. Expune UN MARE ARTIST, care mi-a devenit in timp prieten. Am vorbit acolo, adică am deschis expozitia, intr-un spatiu unde s-a auzit ecoul vocilor lui Vladimir Bulat, Luiza Barcan si Roxana Pasculescu. Multumesc pentru incredere Florin Bârză!
Mentionez că NU IMI PLACE să vorbesc in public( ultima oară am făcut-o in 2015 pentru Nicolae Savopol la TVR si la vernisajul expozitiei sale, sau de-a lungul timpului pentru mine, la multe televiziuni autohtone sau mai ales străine!) sau să pictez cu zeci de ochi atintiti pe mine. Slova mea este pictura, mai corect arta sacră, insotită câteodată de slove mai mici, recte articole dedicate in special artelor plastice in paginile agentiei de presă Intell News si ale ziarului Jurnalul Bucurestiului, al căror Senior Editor sunt.

Vernisajul expozitiei personale "CALEIDOSCOPII " : Florin Bârză si Claudiu Victor Gheorghiu, credit foto Valeriu Drăgan
Vernisajul expozitiei personale “CALEIDOSCOPII ” : Florin Bârză si Claudiu Victor Gheorghiu, credit foto Valeriu Drăgan
Afisul expozitiei.
Afisul expozitiei.

 

 

Artistul ne propune pe simeze un ciclu de 5 teme, pe care ni le-a prezentat chiar el.

ARLECHINA:       Dacă lui Dali i-a ieșit “Venus cu sertare” mie îmi iese Venus mărunțit – colorată. Arlechinul are toate datele cromatice și geometric expresive ale diferitelor tipuri umane. Doar că am transferat caracterul arlechinului la arlechină. Conotația are referință la dimorficmul modern, post-modern dar mai ales peren. Nu este ironie formală, nici polemică și nici emfază. E doar un acord între ofertă, rostire și interpretare.

BUCATELE PĂMÂNTULUI:       E vorba de bucuria vieții intermediată de natură prin darurile ei. Gusturi care pot fi colorate. Sinestezie. Bucurii naturale și un pic culte.

CARNAVAL VENEȚIAN:       Această temă a fost alăturată “Cerșetorilor” într-o expoziție duplex. “Carnavalul venețian” opus carnavalului stradal sordid al cerșetorilor.        Afectat, cult și exact, ca la insectar, socotesc “carnavalul venețian” o proiectare a individualității în jocuri substitutive de reglare a insului în jocul social. Pe bune, e vorba de un pachețel de ciugulit amânat. Bunătățile sunt: privirea copilului la spectacolul saltimbancilor, pofta de alteritate, expresia caracterelor defulate în imaginar și setea realizării ficțiunii. Generic, le-aș numi “transfigurări”.

CERȘETORI:       Sau despre căderi interioare. Metamorfoze umane glisate în nonacțiune ca act pur teatral. E cam prețios spus. E vorba de păstrarea reflexivității, dealtfel sucită, a unor inși plasați marginal cu sau fără voie. Asemănarea mi-a creat iluzia că aș putea, prin intermediere condescendentă a situării, să exprim locul social al artistului. Tentativa a fost prea contemplativă. Și a venit anecdota cu amendarea complezenței.      Un cerșetor s-a recunoscut într-o pictură și foarte serios, nu înainte de a face investigații, a intenționat să cumpere lucrarea. Experiența de risc, era doar personală. Așa a apărut, în ’97, ”Filantropica” mea. O conexiune ratată din superficialitate. A rămas doar expresia, cât a fost …

SOCIOBALET:       O poveste pe care aș fi dorit-o neîntîmplată. Ce se vede este salvarea ei prin diluție în cheie socială. Și are urmele anamnezei alături de un panopticum de crize. Dinăuntru în afară. Adică expresie, de vreme ce conceptul vizual se așează rezidual neprogramatic.

Unei relații cu sistem, îi urmează o ideologie. Din ideologie nu iese decât ce intră. O logică, de obicei, forțată. Expresionismul e ideologie, idee fixă, obsesie. Ce a ieșit, este expresionism cu mijloace clasice.

Cadrul e loc mental, și mai ales cultural. Consilierul aulic Goethe imita scenografic, împreună cu trupa lui de teatru, lucrări celebre de pictură pe scena princiară.

Grotovski a preluat scenografia picturală, reducând minimalist planurile și adăugând obiecte – simbol cu valoare transcendentă. Și, mai curând, regia circului „Soleil” restituie prin volum compoziții picturale “ante factum”.

Lucram la compoziții asemănătoare după anii ’90. Voiam să rectific ce a furat fotografia, imaginea și regia din pictură.  Și a venit evenimentul sincretic. Pe de o parte am primit compoziții “predate de istorie” într-o redundanță cinetică a scenografului – regizor – coregraf, și, pe de alta, evenimente tranzitorii personale busculante valoric. O reîncarnare a popularei “commedia dell’arte”.

Instinctual pragmatic, abilități de mimare și acțiune în supraviețuire, dispariția unor conduite unice, valorizări fragmentate, un iureș vitalist canalizat în șleauri de conservare gata confecționate. Toate dramele comune ale postmodernității care fac viața, dacă nu bogată, multiplă expresiv.

De fapt anamorfoze umane. (Lucrările sunt datate după 2005.)

Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze
Lucrări pe simeze

 

 

Expozitia se poate vizita cu programare in prealabil, Luni-Vineri 11,00-16,00.

Organizatori: ASSOC Filiala Bucuresti si Asociatia Domnul Tudor Parteneri: Intell News, Jurnalul Bucurestiului, Artportfolio, Telcor Communications, Alfa Digital .

Vernisaj “CALEIDOSCOPII ” , artist Florin Bârză, 1 Septembrie 2016

 

 

Vernisajul expozitiei personale "CALEIDOSCOPII " : Florin Bârză si Claudiu Victor Gheorghiu, credit foto Valeriu Drăgan
Vernisajul expozitiei personale “CALEIDOSCOPII ” : Florin Bârză si Claudiu Victor Gheorghiu, credit foto Valeriu Drăgan

 

 

Film si fotoreportaj de Claudiu Victor Gheorghiu , artist vizual, istoric; afilieri: membru Asociatia Filiala Artă Plastică Religioasă si Restaurare a UAP : AFAPRR a Uniunea Artiștilor Plastici din România si VISARTA; consilier media si al Comitetului Director al AFAPRR Asociatia Filiala Arta Religioasa si Restaurare a UAP din România; Senior editor al paginii de Cultură a agentiei de presă Intell News si al ziarului Jurnalul Bucurestiului.

3 septembrie 2016


Raspandeste cu incredere
  • 21
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    21
    Shares
DISTRIBUIȚI
Articolul precedentPandurul – SMEO: Directorii concediaţi, menţinuţi pe funcţii
Articolul următorINCREDIBIL! Noaptea când Ţara a fost la un pas de disoluţie!
My name is GHEORGHIU CLAUDIU VICTOR and I was born in October 1967 in Bucharest. In 1998 I took the master degree at University from Bucharest , the Faculty of History- universal old history section- with theme (CONSTANTIN the GREAT and CHRISTIANITY) at professor LIGIA BARZU. In 1991 I graduated Art School , PAINTING section with TITU DRAGUTESCU. I painted sacred pictures from 1990.I paint in technique tempera or tempera with egg on wood. During the period 1992-1994 I was managership at COLEUS modern art gallery . I am member of the Association Branch of Religious Plastic Arts and Restoration : AFAPRR of UAP from Romania: Romanian Fine Arts Union from 9th of April 2016, admitted by contest. I was member in Plastic Background(FP) belong Romanian Fine Arts Union (UAP) from 7th of December 2000, admitted by contest. From 25th of May 2015 I was elected Media advisor of the Steering Committee of the Association Branch of Religious Plastic Arts and Restoration : AFAPRR of UAP from Romania: Romanian Fine Arts Union. From 2014 I am member VISARTA( from March 31, 2017, I was elected in the Steering Committee of Visarta, during the period 2017-2022), the Romanian Visual Arts Copyright Collecting Society. I have 4th Personal Exhibitions with sacred art organized by UAP from Romania- Romanian Fine Arts Union in Bucharest (2001,2003,2004 at ArTei Gallery, 2007 at Galateea Gallery) and another at Silva Gallery in Busteni(2007-2008). I have also 2 Personal Exhibitions in Italy : I was Honor Guest, representing Romania, with sacred art, June 2003 at Pisa and in October 2006 ”The ICONS, sacred pictures in contemporary world” at Viadana(Mantua). I won some prizes in Italy and I participated, admitted by contest, at some art fairs and international exhibitions around the world, representing Romania: most of them in Italy, but also in France, Greece, Japan, South Korea, Switzerland, Peru. From May 2015 to January 2016 I was Contributing Editor at CULTURE (Fine Arts, Exhibitions, History, Religion) at the newspaper Jurnalul Bucurestiului. From 17th of January 2016 I was advanced Senior Editor at the same newspaper . From 1st of November 2015 to 31st of December 2016 I was Contributing Editor and Thematic Advisor at News Agency Lacasuri Ortodoxe and Press service LO News. From 1st of January 2016 I am Senior Editor at CULTURE at the Intell News: Global news, press and event analysis.