Acasă Jurnalul Bucurestiului Auto FloteAuto : Reguli noi pentru soluţionarea reclamaţiilor asiguraţilor

FloteAuto : Reguli noi pentru soluţionarea reclamaţiilor asiguraţilor

105
0
DISTRIBUIȚI
Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Potrivit noii Norme privind procedura de soluţionare a petiţiilor, act normativ
adoptat la finalul lunii martie, asigurătorii trebuie să raporteze la ASF atât situaţia
dosarelor de daună deschise în baza poliţelor RCA, cât şi pe cea a numărului
daunelor avizate.

Astfel, societăţile sunt obligate:

– să deţină proceduri scrise de primire şi soluţionare a petiţiilor atât la sediul central,
cât şi la sediile teritoriale;
– să deţină şi să menţină un registru unic de petiţii în format electronic securizat, pe
an calendaristic;
– să deţină şi să menţină operaţional şi un sistem on-line de primire a petiţiilor de la
petenţi;
– să aibă stabilit în cadrul societăţii un colectiv de analiză şi soluţionare a petiţiilor;
– să răspundă la fiecare petiţie primită direct de la petenţi, în termen de maximum 30
de zile de la data înregistrării petiţiei, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau
nefavorabilă;
– să transmită în format electronic, pentru fiecare solicitare primită de la A.S.F., în
termen de maximum 10 zile sau în termenul precizat în mod expres în aceasta,
următoarele documente:

  • nota de fundamentare care justifică soluţia adoptată,
  • copia integrală a dosarului de daună,
  • copia documentului care a stat la baza respingerii dreptului la despăgubire,
  • fotografiile existente la dosar,
  • copia poliţei de asigurare, a inspecţiei de risc efectuate la încheierea poliţei,
  • fişa dosarelor de daună deschise în baza poliţelor RCA,
  • dovada informării detaliate a asiguraţilor asupra modului de stabilire a
    despăgubirilor,
  • dovada transmiterii către petent a unei informări asupra soluţiilor adoptate.

contract-floteautoTotodată, companiile si brokerii de asigurari, supravegheaţi de ASF, vor fi obligaţi
să informeze consumatorul cu privire la dreptul acestuia de a apela la soluţionarea
alternativă a litigiilor. De asemenea, conducerile acestora vor fi obligate să asigure
participarea la astfel de proceduri sau la arbitraj, atunci când se solicită acest lucru.

Pe de altă parte, actul normativ mai prevede, printre altele, ca societăţile de asigurări
sa publice pe site-ul propriu numarului total al solicitarilor de solutionare alternativa
a litigiilor sau de arbitraj, a numarului total al acestora solutionate efectiv si a celor
solutionate favorabil asiguratilor, contractantilor, beneficiarilor, persoanelor
prejudiciate sau reprezentantilor acestora.

În plus, a fost clarificată şi procedura de soluţionare a petiţiilor împotriva unei
societăţi care practică activitate de asigurare în baza libertăţii de a presta servicii sau
dreptului de stabilire, iar contractul este încheiat în baza legislaţiei din România.


Raspandeste cu incredere
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

LĂSAȚI UN MESAJ

Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

Please enter your comment!
Please enter your name here