INDEPENDENT Ialomita : Autogara lui Pericli A PIERDUT autorizația de construcție

    255
    0
    DISTRIBUIȚI
    Raspandeste cu incredere
    • 2
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
      2
      Shares

    Autogara lui Pericli A PIERDUT autorizația de construcție

    Se întîmplă la Slobozia

    Povestea autogării firmei Nana este una veche. Zilele acestea însă ea a devenit nou-nouță. Motivul? O anchetă a Parchetului de pe lîngă Judecătoria Slobozia care dorește să afle cum a fost posibil ca o construcție P+1 să se transforme într-una P+3+M. Iar pentru ca povestea să fie și mai interesantă, susțin surse autorizate din cadrul acestei instituții, în poveste apare și viceprimarul Valentin Băcanu, care ar fi semnat în locul primarului Alexandru Stoica una dintre autorizațiile de construcție necesare transformării autogării în colosul de beton care se ridică acum la intrare în oraș.

    Povestea Autogării NANA
    A fost odată ca niciodată, că dacă n-ar fi fost, nu v-am fi povestit… În august 2012, Nicu Pericli, reprezentantul firmei Nick Touring, punea prima piatră la temelia construcției din imaginea alăturată. În 2013, prin luna aprilie, după inaugurarea benzinăriei ArtOil, Nicu Pericli anunța public că ambiția lui este aceea de a face acolo prima autogară modernă din Slobozia. «Prin construcția acestei autogări, vrem să spargem un monopol rămas de la Revoluție, oferind o nouă alternativă în ceea ce privește transportul de călători!» spunea acesta. La alte două luni distanță, Independent atrăgea atenția asupra faptului că această construcție se ridică în zona de protecție a infrastructurii feroviare publice, la mai puțin de 100 m de la axa căii ferate. Potrivit Ordonanței de Urgență nr. 12 din 1998, privind transportul pe căile ferate române «în zona de protecție a infrastructurii feroviare se interzice amplasarea oricăror construcții, fie și cu caracter temporar» precizam atunci fără ca nimeni să se sesizeze cu privire la această ilegalitate. De-atunci au trecut anii, iar Autogara NANA s-a transformat într-o ditamai clădire P+3+M care va adăposti un hotel deghizat în autogară…

    De la P+1 la P+3+M
    Timpul a trecut și, o dată cu el, și ambițiile lui Nicu Pericli. Iar autogara NANA s-a transformat între timp în ditamai colosul de beton, P+3+M. Inițial însă, după cum o confirmă certificatul de urbanism nr. 16614 din 10 aprilie 2011, construcția a avut regim de P+1+M. Și potrivit legii, Legea 50 de această dată, schimbarea regimului de înălțime nu se putea face decît o singură dată, cu un singur nivel, exclusiv prin semnătura primarului. Numai că autorizația de construcție care a făcut trecerea de la P+1 la P+2 ar fi fost semnată în aprilie 2014 de către viceprimarul Valentin Băcanu, încălcîndu-se astfel art. 4, alin. B, din Legea 50, privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, care spune că «autorizațiile de construcție se emit de primarii municipiilor, pentru lucrările care se execută în teritoriul administrativ al acestora». Iar pentru ca tabloul acestei ilegalități să fie complet, autorizația de construcție din aprilie 2014 a dispărut complet din arhiva Primăriei Slobozia, cu tot cu număr de înregistrare! Și încă un mic amănunt, șoptit pe holurile instituției de un funcționar cu frică de pușcărie: «Ca să nu se încalce PUZ, înălțimea a fost măsurată de la cornișă, nu de la cota 0, cum prevede legea!».

    Gura păcătoșilor
    Primul oficial intervievat cu privire la această posibilă ilegalitate a fost primarul Alexandru Stoica. Cu vechi ștate în semnarea pe genunchi a autorizațiilor de construcție (reamintim cazul Sălii de Sport Satori sau, mai recent, cazul spațiilor comerciale din Bazarul Municipal) acesta a oferit o explicație halucinantă: «Este posibil ca eu să nu fi fost în instituție cînd s-a semnat autorizația. Știți cum e omul, vrea repede! Băcanu e foarte riguros, n-ar semna niciodată ceva fără să verifice!». Riguros sau nu, viceprimarul Valentin Băcanu nu-și mai amintește ce și dacă a semnat. «Nu știu dacă am semnat eu hîrtia… Dacă e semnătura mea, mi-o asum! Dar primarul poate delega aceste atribuții, să știți…» ne-a declarat el, după ce ne-a confirmat că, într-adevăr, procurorii Parchetului au solicitat documentele de autorizare. Însă cea mai savuroasă declarație cu privire la această poveste îi aparține lui Nicu Pericli. Contactat telefonic, acesta a declarat pentru ziarul nostru: «Voi face o sesizare de furt pentru că am aflat că documentația din Primărie lipsește! Lipsește tot dosarul! Eu cred că a fost furat intenționat pentru ca apoi să fie sesizată presa…». «Cineva îmi vrea răul!» ne-a spus acesta promițînd că va reveni cu amănunte.

    – See more at: http://www.independentonline.ro/2016/01/06/Autogara-lui-Pericli-A-PIERDUT-autorizatia-de-constructie-12705#sthash.tZePafl1.dpuf


    Raspandeste cu incredere
    • 2
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
    •  
      2
      Shares

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Specify Facebook App ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Facebook Login to work

    Specify LinkedIn Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for LinkedIn Login to work

    Specify Google Client ID and Secret in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Google Login to work

    Specify Vkontakte Application ID and Secret Key in Super Socializer > Social Login section in admin panel for Vkontakte Login to work

    Please enter your comment!
    Please enter your name here